Pitäisi kai perehtyä tuon WK:n lämppäriin kun säädöt eivät pelaa niinkuin pitäisi. Suurin ongelmahan on se, että puhaltaa kuskin varpaille kaikissa muissa asennoissa paitsi kun laittaa puhalluksen ylös koelaudan suulakkeista. Vaikka puhallus on vain tuulilasille niin varsinkin näin talvella kaasujalan varpaat käryävät kuumuudessa. Tämäkin kun on uutta tekniikkaa niin läppiä varmaan ohjataan sähkömoottoreilla (ei kait alipaineella?). Voiko noita läppiä tai niitä liikuttelevia moottoreita sopeuttaa? Vai onko noissa jotain tyyppivikaa ja hajoaa jotain? Vai auttaako muu kuin ottaa keskikonsolin kylki pois ja sukeltaa jalkatilaan ihmettelemään jos löytyi selkeä vika. Riittääkö avuksi tuubi epoksiliimaa, pari hep-ruuvia (tunnetaan myös hetipitää- eli poraruuvina), pätkä surrilankaa, manaaja, korvaa nuoleva innokas koira ja kolmen kilon hienosäätövasara?
Toisessa kulkineessa Citikassa kun on samanlainen vika (paitsi se puhaltaa jaloille säädön asennosta piittaamatta) ja siinä on tyyppivikana läppäakseli murjoutunut kun moottori on liian voimakas ja vääntää läppää rajoitinta vasten. Korjataan epoksiliimalla ja vastuksella.
WK lämmityslaite
WK lämmityslaite
Grand Cherokee 3.0 CRD Quadra-drive II
Citroen C5
Citroen C5
Re: WK lämmityslaite
Eipä noissa paljoa muuta pysty kuin kalibrointi merkkitesterillä, uusia osia tai käytännössä uusia kokonaisuuksia... Ensin testerillä tarkistetaan, mikä toimii tai ei toimi, sitten voi tehdä visuaalisia tutkimuksia ja sitten odotellaan osia... Jotain osia on hyllyssä... Voihan se sun auto olla sellainen johon oon tilannu osia, edellinen omistaja ei vaan niitä koskaan lunastanut, niinkin on käynyt, mutta ilman rekkaria tai edellistä omistajaa en osaa sanoa, enkä välttämättä sittenkään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WK lämmityslaite
Kuullostaa ihanan halvalta...merkkitesteriä ei taida ihan läheltä (alle 100 km:n säteeltä) löytyä. Pitänee tehdä itse ensin visuaalisia tutkimuksia ja katsella miten se läppä liikkuu tai jos jotakin olisi rikki/irti, jos sitä ylipäätänsä näkee helposti.
Jotankin tuntuu, että tässä voi käydä niin, että teen ns. pielavetisen korjauksen ja lukitsen sen kuskin jalkatilan läpän jollakin kiinni.
Jotankin tuntuu, että tässä voi käydä niin, että teen ns. pielavetisen korjauksen ja lukitsen sen kuskin jalkatilan läpän jollakin kiinni.
Grand Cherokee 3.0 CRD Quadra-drive II
Citroen C5
Citroen C5
Re: WK lämmityslaite
No kukin tekee omalleen mitä haluaa, ja seuraava omistaja taas ihmettelee, että mitäs tää nyt sitten tarkoittaa 

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WK lämmityslaite
Hyvähän se olisi kunnolla korjata, tuntuu vaan tyhmältä laittaa satasia johonkin lämppärin osaan kun se vika on kumminkin 3 euron osassa. Toisaalta jos on yhtä paskasti tehty kuin vaikkapa 240 Volvo jossa on ollut ensin lämppäri, jonka ympärille loppu auto on koottu, niin vaatii käytännössä koko koelaudan purkamisen ja irrotamisen, että siihen pääsee käsiksi. Säätömoottori jos itsessään on rikki niin sen saa luultavasti sovellettua jostakin muustakin merkistä, aika yleismallisia kun tuppaavat olemaan.
Grand Cherokee 3.0 CRD Quadra-drive II
Citroen C5
Citroen C5