Cherokee 98 2.5td ajonesto
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Virtalukon vieressä ainoa nimellä tunnistettava on virtalukon alaosa missä lukee Siemens. Sirutunniste on tarkka ja vaati aikaisemmin sirun virtaavaimenperään toimiakseen ok. Virtalukossa cryslerin tunnus ja 6/1998. Aikaisemmin käynnistyi ilman sirua, mutta tilttasi 2-3 sek päästä. Viimeaikoina yksittäistapauksessa tilttasi myös sirutetulla avaimella, mutta 2. Yrityksellä lähti tulille.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Niin se käytönesto toimii, sallii käynnistyksen ja käy kolme sekunttia ja sammuttaa koneen. Tarpeeksi monta hylättyä starttia ja moottorinohjain menee lukkoon ja ei aukea ilman testerillä buuttausta ja vian korjausta... Edelleen epäilen etänä näillä tiedoilla että SKIM viallinen tai unohtanut koodauksen. SKIM on muistaakseni SIEMENSin valmistama noissa, tarkistan huomenna, jos mulla olis siihen sopiva SKIM hyllyssä, ulkoa en muista onko... WJ:n SKIM ainakin löytyy ja saattaa olla sama...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
katsoin ihan vuosimallilla ja ei oo enää saatavana eikä oo mulla hyllyssä sopivaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Juu. Yhteisen diskuteeraamisen ja kokemusperäisten valitustuneden arvioiden perusteella tämä vikalähe kiilaa vahvasti tuohon Jamantin toteamaan siruntunnistajalegoon (skim). Osanumeron perusteella heitin verkot vesille ja katon mitä legoa on maailmalta haalittavissa.
Palaan asiaan ja Jamantin DBRIII testeripalvelun piiriin jossakin välissä.
Palaan asiaan ja Jamantin DBRIII testeripalvelun piiriin jossakin välissä.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Mutta käytettyä SKIMiä ei kannata ostaa, se ei koodaannu uudestaan, on kertakäyttökamaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Verkkomaailma näyttää olevan kyllä pullollaan noita käytettyjä skim-moduleita, mutta olennaista on kyllä tuo Jamantin tieto, että kertakäyttöisiä ovat. Amerikassa on nähty vaivaa autorosvoja vastaan. Alustavien selvittelyjen perusteella amerikanpojat vastasivat, että uudelleen korjatut plug and play(skim/siruavain unitit), kj-skimitkään ei käy koodattuina 1999 xj- tuotteeseen, koska xj-tiedonsiirto on CCD-bus ja kj- mallit on jo PCI-bus, kuten Jamant esitti riskinä xj:ssä PCM-skim koodaamisen suhteen.
Keinovalikoima selvästi supistuu.
Keinovalikoima selvästi supistuu.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
No nyt kokeilin toisesta vastaavasta xj 2.5d cherosta PCM j SKIM moduleja ( käytöstä muusta syystä pois jäänyt elintenluovuttaja)+ tämän paketin siruavainta. Tilanne ei muuttunut mitenkään. Tunnistus ei etene, keltainen yliviivattu avain vaan syttyy mittaristoon edelleen ja p-ainemittari pysyy nollilla. Öljynpainemittari heivaa itsensä pohjalta nollille. Starttaa vaan ei edelleenkään käynnisty, kuten ajoneston pitäisi antaa kuitenkin tehdä 3 s käyntiajan ennen pakkosammutusta. (E)OBD antaa CCD väylästä n. 2.5 v jännitteet. Mysteeri on siis toistaiseksi vielä vailla todettua ratkaisua.
Kozelin toisessa keskustelussa (xjn ajonesto) vastaavalla oireistolla linkkaamalla ulkomaan saitilla viitataan VIN koodin tunnistamiseen tarpeellisesta ajonestoyksikön jännitteestä mikä tulisi takalasin pyyhkijän katkaisijan jännitejohdosta. Onko tämä todellista vai pelkkä legenda? Onkohan jossakin jokin tunnistamaton sulake joka häröö. Lisäksi näyttää tullen mystinen vika takarekisterivaloihin, jotka palavat vain kun peräluukun salvasta avaa luukun ( kytkin/ maavika?). Vikaluku ei ole onnistunut ainakaa Icarsoftin vd v.1.0 obd-lukijalla(usa-car, 1996–>) versiolla. Menee jo mielenkiintoiseksi
.
Kozelin toisessa keskustelussa (xjn ajonesto) vastaavalla oireistolla linkkaamalla ulkomaan saitilla viitataan VIN koodin tunnistamiseen tarpeellisesta ajonestoyksikön jännitteestä mikä tulisi takalasin pyyhkijän katkaisijan jännitejohdosta. Onko tämä todellista vai pelkkä legenda? Onkohan jossakin jokin tunnistamaton sulake joka häröö. Lisäksi näyttää tullen mystinen vika takarekisterivaloihin, jotka palavat vain kun peräluukun salvasta avaa luukun ( kytkin/ maavika?). Vikaluku ei ole onnistunut ainakaa Icarsoftin vd v.1.0 obd-lukijalla(usa-car, 1996–>) versiolla. Menee jo mielenkiintoiseksi

Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Vikasyyn tutkinta jatkuu…. hakee… En löytänyt mistään nettimuailmasta yksiselitteistä vastausta siihen onko näissä VM dieseleissä kampiakselin asentotunnistin ja missä se on kellarissa piilossa, kun uusina varaosina näitä antureita näihin VM koneisiin kaupitellaan. Chrysler Voyager 2.5 d (1996-2000) on tälläisia uutenakin vielä saatavissa. Nyt menee jo toki vahvasti OT:n puolelle lätynkääntönä, kun käsitykseni mukaan VM koneen syötönajoitus on lähes mekaanisen jäykkää (Bosch ve syöttöpumppu) ja hitusähkö ohjaa niissä p-aineen määrää, mitä sitten jotkut evryillä huijaavat.. Pystyneekö siten tämän anturin toimimattomuus estää täysin koneen käynnistymisen - etenkään keltaisella ruksiavaimella = ? Tämä ei kylläkään selitä p-ainemittarin halvaantumista pohjalle, kun laatikossa on keittoa yli 1/2 tilavuutta. Eikä myöskään hehkuvalon kytkeytymättömyyttä. Selvitellään…
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
on siellä ihan fyysisesti se asennontunnistin, tuollainen: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2471993- ... op56027963 ja sijaitsee kytkinkopassa, lukee nopeuden vauhtipyörältä...
Ja tuskin tuo aiheuttaa noita oireita, ylkeensä aiheuttaa joko sen, että kone ei käynnisty tai käy vain tyhjäkäyntiä tai kierrokset kolmessatonnissa... Ja jos ei käynnisty, niin vikakoodi löytyy ja yhteys moottorinohjaukseen yms...
Ja tuskin tuo aiheuttaa noita oireita, ylkeensä aiheuttaa joko sen, että kone ei käynnisty tai käy vain tyhjäkäyntiä tai kierrokset kolmessatonnissa... Ja jos ei käynnisty, niin vikakoodi löytyy ja yhteys moottorinohjaukseen yms...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Ajoneston poistamisen pähkäily on edistynyt johonkin suuntaan. Ilmeisesti virran kytkeminen virtalukosta johtaa PCM ja SKIM välisen keskustelun jälkeen ASD releelle mikä antaa virran edelleen syöttöpumpulle ja suuttimille(1.ohjaus) ja p-aine- sekä jännitemittareille. Startti pyörii kyllä, mutta hehkun heräämisen jälkeen vasta käynnistyminen on mahdollinen (arvio). Tässä vaiheessa täytyy olla kaiketi myös oikea tieto kampiakselin tunnistin anturilta. Yhteyden saaminen ilman tätä ketjua ei mahdollistanut PCM:n lukemista ( qusona: None line connect).
Yhdistin ASD releen 30 ja 87 navat hyppylangalla, jolloin em. Toiminnot etenivät muutoin maaliin, mutta hehku ei vielä tälläkään herää. Pannukaan ei siten lähde vielä tulille. Taustalla on selvää vikaa ja tämä auttaanee keinotekoisesti ohittamaan esteen, vaan ei ratkaise itse ongelmia.
Aikaisemmin mahdottomaksi osoittautunut vikakoodien lukeminen onnistui näin ICarsoft F V1.0 faultycoderilla. Vikakoodit jotka sain esille: P0622, (None open or shorted condition detected in the generator field contol circuit),P1687( None Cluster Bus Messages), 1685(None SKIM System). Original Skimmi toki oli kytkettynä oikealla paikallaan.
Releiden, A/C tai vastaavien muiden samanapaisten, keskinäinen vaihtaminen ei vaikuttanut vaan tilanne palautui takaisin hyppylangan poistamisen jälkeen. Jotenkin tämä ASD rele kuvio on ongelmassa mukana, koska alkupräisen käyntiinlähdön yhteydessä oli juurikin akku myös itsekseen purkautunut. Mikäli hyppylanka on paikallaan niin varmaan akku purkautuu viivana.
Itselläni on hyllyllä varalta myös täysin vastaavasta laitokesta PCM, SKIM ja näihin koodattuna originaalit siruavaimet. Nämäkään eivät muutaneet alkutilannetta.
Yhdistin ASD releen 30 ja 87 navat hyppylangalla, jolloin em. Toiminnot etenivät muutoin maaliin, mutta hehku ei vielä tälläkään herää. Pannukaan ei siten lähde vielä tulille. Taustalla on selvää vikaa ja tämä auttaanee keinotekoisesti ohittamaan esteen, vaan ei ratkaise itse ongelmia.
Aikaisemmin mahdottomaksi osoittautunut vikakoodien lukeminen onnistui näin ICarsoft F V1.0 faultycoderilla. Vikakoodit jotka sain esille: P0622, (None open or shorted condition detected in the generator field contol circuit),P1687( None Cluster Bus Messages), 1685(None SKIM System). Original Skimmi toki oli kytkettynä oikealla paikallaan.
Releiden, A/C tai vastaavien muiden samanapaisten, keskinäinen vaihtaminen ei vaikuttanut vaan tilanne palautui takaisin hyppylangan poistamisen jälkeen. Jotenkin tämä ASD rele kuvio on ongelmassa mukana, koska alkupräisen käyntiinlähdön yhteydessä oli juurikin akku myös itsekseen purkautunut. Mikäli hyppylanka on paikallaan niin varmaan akku purkautuu viivana.
Itselläni on hyllyllä varalta myös täysin vastaavasta laitokesta PCM, SKIM ja näihin koodattuna originaalit siruavaimet. Nämäkään eivät muutaneet alkutilannetta.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Johtosarjan jatkuvuuden toimivuusmittauksen havaintoja:
PCM plugin(1) pin. 25 yhdistyy laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen( musta 2-piuhainen liitin).
PCM plugin (2) pin 10 yhdistää laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen.
En tunnistanut muita johdinyhtyksiä näiden välillä? Liittimet on pudistettu. Vikakoodit P1685 No SKIM ja P1687 No Cluster Bus Messages ovat toistaiseksi poissa.
P0622 pysyy päällä( avoin tai oikosulkeutunut laturin kenttäkäämi(ohjauspiiri). Mikäli laturinohjauksen johdin on irti niin seurauksena on sitten samakoodi, mutta lisätiedolla avoinpiiri( ei oikosulkua ilmoa).
PCM toimii vahvasti ja sisäinen kontrolli mittaa hituvirtoja ja heittää tämän P0622 ilmon mikäli ei sitä korjaa. Aiheuttaako tämä po. ajonesto ( keltainen viiva-avaimen) tilanteen vai onko virtavuoto sitten deletoinut PCM sisuksia =?
Jeepin PCM on sen verran originaalia kampetta verraten volvon ja vagilaisten ohjaukseen ettei autoon kannata edes yrittää laittaa ” vastaavaa” laturia kiinni, kun PCM ohjaa kaiketi laturin jännitesäätöä.
Laturissa on merkinnät model:13822N (117A) AA13L2, ei vättämättä alkuperäinen, mutta jeep materiaalia. Oireet vahvistuivat aluksi juuri siitä kun akku oli mennyt yllättäen tyhjäksi. Muissa autoissa tämä on usein johtunut yhden ( kuudesta) diodin vuodosta.
PCM plugin(1) pin. 25 yhdistyy laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen( musta 2-piuhainen liitin).
PCM plugin (2) pin 10 yhdistää laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen.
En tunnistanut muita johdinyhtyksiä näiden välillä? Liittimet on pudistettu. Vikakoodit P1685 No SKIM ja P1687 No Cluster Bus Messages ovat toistaiseksi poissa.
P0622 pysyy päällä( avoin tai oikosulkeutunut laturin kenttäkäämi(ohjauspiiri). Mikäli laturinohjauksen johdin on irti niin seurauksena on sitten samakoodi, mutta lisätiedolla avoinpiiri( ei oikosulkua ilmoa).
PCM toimii vahvasti ja sisäinen kontrolli mittaa hituvirtoja ja heittää tämän P0622 ilmon mikäli ei sitä korjaa. Aiheuttaako tämä po. ajonesto ( keltainen viiva-avaimen) tilanteen vai onko virtavuoto sitten deletoinut PCM sisuksia =?
Jeepin PCM on sen verran originaalia kampetta verraten volvon ja vagilaisten ohjaukseen ettei autoon kannata edes yrittää laittaa ” vastaavaa” laturia kiinni, kun PCM ohjaa kaiketi laturin jännitesäätöä.
Laturissa on merkinnät model:13822N (117A) AA13L2, ei vättämättä alkuperäinen, mutta jeep materiaalia. Oireet vahvistuivat aluksi juuri siitä kun akku oli mennyt yllättäen tyhjäksi. Muissa autoissa tämä on usein johtunut yhden ( kuudesta) diodin vuodosta.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä geomanno, muokattu yhteensä 12 kertaa
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
Laturi on avattu ja komponentit sekä käämilangat mitattu. Ei löytynyt mitään mitattavissa olevaa vikasyytä. Laturin ohjainjohdin sen ja PCM:n välillä antaa molemmista johtimista tasaiset 1,0 ohmin vastukset. Ei katkosta. Oman PCM:n sijaan koetettu elinsiirtona kahta muuta toimivaksi väitettyä PCM yksikköä. Ei vaikutusta. Keltainen avain yliviivalla säilyy sitkeästi mittariston vasemmassa ylänurkassa. ASD- rele ei kytkeydy päälle ja vasta releen ylittävällä hyppylangalla saa vikakoodin P0622 luettua Icarsoftan FD (Usa) v. 1.0 lukijalla luetuksi. En ole nettietsinnöistä huolimatta löytänyt 1999 xj:n 2.5d version wiring diagrammia, mistä voisi selvittää mahdollinen käynnistystä ennen tapahtuva toimintojen itsekontrolli - jos selviää… kumpi PCM vaiko ECU antaa ohjauskomennon hehkun käynnistymiselle.
Koska ASD releen väkivaltainen ohittaminen ei edistä itse käynnistysprossessin etenemistä niin alan kääntyä em. havaintojen perusteella asteittain sille kannalle, että PCM kenttäkäämin ohjauspiirin avoin tai oikosulkeutunut johdinpiiri ongelma johtunee auton kuljettajan kohdilla kojetaulun alla ja keskikonsolin kyljessä olevaan ECU- yksikköön( Bosch Msa 15.5, mod. P56041433AD). Niitä korjaavien ( jos mahdollista) ammattilaisten mukaan niissä on esiintynyt myös tyypillisesti vikaoireina: - ei käynnisty, -ei hehkuta, ei testeriyhteyttä. Mittariston kautta ei pysty lukemaan ECUn itsensä ilmoittamaa vikakoodistoa, ilmeisesti sinne ei ole yhteyttä vaikka mittarit muutoin ” tanssivat” testissä nätisti koko kuvion loppuun. Selvitän jatkossa tätä polkua ja johtaako se ratkaisevaan läpimurtoon vikaetsinnässä, vai löytyykö vika vain jostakin vielä tunnistamattomasta johdinviasta, mikä ei sinällään vaikuta enää vahvalta ve:lta vikalähteeksi.
Mikäli ECU osoittautuu vainaaksi ja aivokuoleman syyksi, niin ilmeisesti vastaavan tyyppinen ja järjestelmäyhteensopiva elinsiirto ECU vaatinee VIN koodaamisen DRBIII laitteistolla vastaanottavaan jeeppiin. Asiaa tuntevat voivat kommentoida näitä arvailujani. Edelleen mielenkiintoista….
Koska ASD releen väkivaltainen ohittaminen ei edistä itse käynnistysprossessin etenemistä niin alan kääntyä em. havaintojen perusteella asteittain sille kannalle, että PCM kenttäkäämin ohjauspiirin avoin tai oikosulkeutunut johdinpiiri ongelma johtunee auton kuljettajan kohdilla kojetaulun alla ja keskikonsolin kyljessä olevaan ECU- yksikköön( Bosch Msa 15.5, mod. P56041433AD). Niitä korjaavien ( jos mahdollista) ammattilaisten mukaan niissä on esiintynyt myös tyypillisesti vikaoireina: - ei käynnisty, -ei hehkuta, ei testeriyhteyttä. Mittariston kautta ei pysty lukemaan ECUn itsensä ilmoittamaa vikakoodistoa, ilmeisesti sinne ei ole yhteyttä vaikka mittarit muutoin ” tanssivat” testissä nätisti koko kuvion loppuun. Selvitän jatkossa tätä polkua ja johtaako se ratkaisevaan läpimurtoon vikaetsinnässä, vai löytyykö vika vain jostakin vielä tunnistamattomasta johdinviasta, mikä ei sinällään vaikuta enää vahvalta ve:lta vikalähteeksi.
Mikäli ECU osoittautuu vainaaksi ja aivokuoleman syyksi, niin ilmeisesti vastaavan tyyppinen ja järjestelmäyhteensopiva elinsiirto ECU vaatinee VIN koodaamisen DRBIII laitteistolla vastaanottavaan jeeppiin. Asiaa tuntevat voivat kommentoida näitä arvailujani. Edelleen mielenkiintoista….
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
geomanno kirjoitti: ↑08.02.2025. 14:05Johtosarjan jatkuvuuden toimivuusmittauksen havaintoja:
PCM plugin(1) pin. 25 yhdistyy laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen( musta 2-piuhainen liitin). PCM C3/25, generator source.
PCM plugin (2) pin 10 yhdistää laturinjänniteohjauksen toiseen liittimeen. Tämä on kenttäkäämin ajurin + (bus) johdin, mikä täsmää myös tarkennuksien jälkeen aussi-sivuilta löytyneeseen wiring diagrammiin, PCM C2/10.
En tunnistanut muita johdinyhtyksiä näiden välillä? Liittimet on pudistettu. Vikakoodit P1685 No SKIM ja P1687 No Cluster Bus Messages ovat toistaiseksi poissa.
P0622 pysyy päällä( avoin tai oikosulkeutunut laturin kenttäkäämi(ohjauspiiri). Mikäli laturinohjauksen johdin on irti niin seurauksena on sitten samakoodi, mutta lisätiedolla avoinpiiri( ei oikosulkua ilmoa).
PCM toimii vahvasti ja sisäinen kontrolli mittaa hituvirtoja ja heittää tämän P0622 ilmon mikäli ei sitä korjaa. Aiheuttaako tämä po. ajonesto ( keltainen viiva-avaimen) tilanteen vai onko virtavuoto sitten deletoinut PCM sisuksia =?
Jeepin PCM on sen verran originaalia kampetta verraten volvon ja vagilaisten ohjaukseen ettei autoon kannata edes yrittää laittaa ” vastaavaa” laturia kiinni, kun PCM ohjaa kaiketi laturin jännitesäätöä.
Laturissa on merkinnät model:13822N (117A) AA13L2, ei vättämättä alkuperäinen, mutta jeep materiaalia. Oireet vahvistuivat aluksi juuri siitä kun akku oli mennyt yllättäen tyhjäksi. Muissa autoissa tämä on usein johtunut yhden ( kuudesta) diodin vuodosta.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
ASD-rele ja sen ohjaus on selvästi tässä casessa keskiössä (este). Tämä rele sulkee toimimattomana kaikki aktiiviset moottorin toiminnot PCM:n ja ECM:n kautta ( Jeep XJ -97-01, Workshop Manual, 8w-30-22, Fuel/ignition system diesel). Sen väkivaltainen ohittaminen hyppylangalla mahdollistaa vain ECM vikatietojen lukemisen. Vaikka PCM näyttää pitävän toiminnoissa ylätason valvontakomentoa niin ASD-releen controlli on ECM:n osa (C1/33). Sen ohjauksesta aukeaa ASD-output muihin toimintoihin. PCM on toimintoyhteys S137 ja s156 piirien kautta hehkuille, ECM ohjaa kaavion mukaan hehkurelettä (C1/42), joka sitten aktivoi glow plug assembly ( hehkut).
Nyt siis näyttää vahvistuvan ajatus, että ECM on halviossa. Todenäköinen syy on tuo vikakoodin ilmoittama P0622 kenttäkäämin ohjauspiirin oikosulku, joka jumittaa sitten ECM toiminnot. Tai sitten sen sisällä on ollut lämmintä ja paikat on pärinä. Toistaiseksi en ole löytänyt etsinnässä mitään läpimurtoa vikakoodin sijaintiin. Elinsiirto ECM on matkalla euroopasta, mutta se ei välttämättä tuo suoraan vielä mitään ratkaisua. Vaatinee ainakin kooditason yhteen sovittelua. Workshop Manualissa on maininta, että 8 on-star-Off tilanteen jälkeen SKIM on lukossa, joten tarvitaan viel DRB- tool ja property VIN check.
Nyt siis näyttää vahvistuvan ajatus, että ECM on halviossa. Todenäköinen syy on tuo vikakoodin ilmoittama P0622 kenttäkäämin ohjauspiirin oikosulku, joka jumittaa sitten ECM toiminnot. Tai sitten sen sisällä on ollut lämmintä ja paikat on pärinä. Toistaiseksi en ole löytänyt etsinnässä mitään läpimurtoa vikakoodin sijaintiin. Elinsiirto ECM on matkalla euroopasta, mutta se ei välttämättä tuo suoraan vielä mitään ratkaisua. Vaatinee ainakin kooditason yhteen sovittelua. Workshop Manualissa on maininta, että 8 on-star-Off tilanteen jälkeen SKIM on lukossa, joten tarvitaan viel DRB- tool ja property VIN check.
Re: Cherokee 98 2.5td ajonesto
ASD- releen ohjausjumi liittyy toineenkin (start-run) toimintaan keskeisesti vaikuttavana esteenä mm. ECM- yksikkö ohjaa hituvirralla polttoainepumpun sammutin solenoidin ( fuel shut down) C2/77 , ja p-aineen määrän ( quantity actuator control) C2/59,66 ja 80 sekä ajoitussolenoidin (timing control) C2/79 ja p-ainemäärään(measure coil) C2/58 ohjauksia. Välillisesti sitten p-aineen pyyntö- ja säätöantureita. Eli syväjumissa on, kun ECM ei pelitä syystä tai toisesta.