Käynnistyksenesto vai ilma WG

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Käynnistyksenesto vai ilma WG

Viesti Kirjoittaja Messier » 18.02.2010. 12:45

Moro
Vaihdoin uuden 2.7 03 CRD:n polttoainesuodattimen ja kärry ei ota käynnistyäkseen.
käyttöohjeessa ei ole mainintaa ilmauksesta ja tuntuu, että sahaamalla menee vain startti mäsäks.
kuinka ilmataan?? vai onko käynnistyksen esto menny päälle, kun irroitin akun vaihdon ajaksi.
Ohjekirjassa on ohje avaimen koodaukselle , mutta ei kuinka käynnistyksenesto saadan pois.
Kuinka manööveri menee, vai onko hankittava autokeskus avuksi?? :?

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 18.02.2010. 14:54

Käynnistyksen estosta en tiedä mutta vaihdoin suodattimelta koneeseen menevän putken eli hyvin pieni naftakato tyhjään suodattimeen verrattuna ja usko meinas silti loppua startin pituudessa, pari kertaa välillä annoin jäähtyä.
Täytithän suodattimen naftalla?

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Niinpä

Viesti Kirjoittaja Messier » 18.02.2010. 15:34

Enpä täyttänyt... kirjoitan täytön jälkeen

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 19.02.2010. 6:59

Täytin suodattimen imupuoleleta ja starttailin 3 kertaa... ei tulosta.
Onko tietooa, että onko WG:ssä pa-pumppua? tai onko pa-järjestelmässä käsipumppua?

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 19.02.2010. 10:29

Tarkentava kysymys, lähtikö suodattimen vaihdon jälkeen hetkeksikään käyntiin? Tuli vaan mieleen että vaihdettaessa vissiin hiukasen jää ainetta putkeen ja käy muutamia sekunteja.
Jos ei niin olisko sitten "vika" tosiaan käynnistyksenestossa...

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

moro

Viesti Kirjoittaja Messier » 19.02.2010. 11:58

Käynnistyksenesto minullakin tuli ekana mieleen, koska auto ns hörähti hetkiseksi. Ohjekirjassa on maininta, että auto toimii 2s jos käynnistyksen esto on aktivoitunut.
Toisaaltaan taas jos PA-järjestelmä on tyhjä, niin epäilen löpön puutetta suuttimilta.
Koitan vielä imupuolelta imeä järjestelmän täyteen ja siitä käynnistellä, jos ei toimi niin sen jälkeen siirryn ajoneston kimppuun.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 19.02.2010. 21:04

Ainakin 2.5 CRD KJ:n suodattimen jalassa on pumppu millä saa käsin pumpattua ilmat pois pa-linjasta. Samoin näytti olevan kaverin grand-Cherokeessa.. Sellanen valkonen korkin näkönen juttu siinä suodattimen jalan päällä. Suuvaa sen irti niin se irtoo siinä heilumaan ja sitä sitten liikuttelee ylös-alas ni se pumppaa sitten ainetta.

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Olen amatööri!!!

Viesti Kirjoittaja Messier » 19.02.2010. 21:35

Tuli väärä aihealue, koska rupesin heti ongelman esiintyessä miettimään sähköpuolta. :?
Noh asiaan!
Hain biltemasta käsiöljypumpun ja sillä imeskelin ilmoja suodattimen paluupuolen putkenpäästä (ilmasin) noin 150. pumppaus liikkeellä. Pikkuhiljaa kuplat katosi pumpulle menevästä putkesta ja pumppaus rupesi tuntumaan raskaammalta. Löpöa ei pumpatessa juurikaan pumppuun tullut.
Starttasin ja pikku 5s sahauksen jälkeen tuttu röklötys... avot, mikä fiilis kierrokset tyhjäkäynnillä vaelteli hetken ja siiten tasaantui.
Huikea työvoiton fiilis, kun ajattelin pääni puhki käynnistyksen estoa ja muita...
Kiitoksia mielenkiinnosta ja vastauksista :D

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 19.02.2010. 21:41

Oppia ikä kaikki sanoi vanha kansa. Hyvä että selvis. Ilmeisesti se kyllä itsekin ilmaisi mutta ainakin minä olisin huolissani startin kestävyydestä (niinkuin oli Messierkin!) Tuo käsipumppu idea pitää laittaa korvan taakse...

Kirjoita vastaus