3.1TD ja manuaali ilmastointi.
Onko Jeepissä kaikilla puhallinnopeuksilla yksi yhteinen maapiuha? Ilmeisesti ei?
Eberin kaaviossa ohjeena katkasta puhaltimelle menevä piuha sulakkeen jälkeen ja liittää siihen väliin vaihtorele. 12V menee sitten joko eberin päreiden läpi tai auton päreiden läpi. puhaltimelle.
Jeepissä menee kuitenkin 12V AINA suoraan puhaltimen läpi nopeussäätimelle saakka. Eli siihen menoon ei relettä voi tulla.
Käsittääkseni maapiuha tulee releistää samalla vaihtoreleellä ja jättää käyttämättä eberin sulake. Eli se releen keskipuha ei menisi sulakkeelle, vaan maahan. vaihto rele vaihtaa maadotuksen auton omien päävirtojen tai tämän releen kautta.
Autossa on ollut jokus webasto ja puhaltimen kytkimellä oli piuha poikkastu ja liitetty siitä kuskin puolen liittimestä, jossa on kaks johtoa. Muistaakseni ylempi. Kun virrat oli pois ja katkaisijalle tulevan piuhanpään (näytti 12V) maadoitti, puhallin alkoi pyörimään täysiä. Jos katkaisijan puolen maadoitti, ei mitään. sitten kun maadoitteli keskimmäiseen liittimeen tulevat paksummat johdot, niin löytyi eri nopeudet.
Kokeilin pistää sen kaksijohtoisen toisen piuhan maahan, niin puhallin ei toiminut ilman virtoja. Mistä tuo LT säädinpaketti maadoittuu? Voiko se olla sen tuulilasille-keskelle-jalkatilaan systeemin mustan kautta?
Katselin myös netistä löytynyttä wj kytkentäkaaviota. Siitä ei selviä, mikä on maa tuolla puhaltimen säätimillä. kaavio tavallaan loppii tohon säätimille.
Kysymys kuuluu .. saanko maadoitettua jostain johtovälistä niin, että eri nopeudet pelaa, eli laitan puhaltimen johonkin asentoon ja se on sitten se nopeus, millä puhallin pyöriin, kun eberi lämmittää.
Autosähköliikkeessä oli sitä mieltä, että puhaltimelta tuleva kakkosnopeuden piuha poikki ja mukana tullut vaihtorele väliin. eberin oma puhallinsulake pois käytöstä ja se eberin sulakekotelolle menevä + piuha maahan. Silloin se maadoittaa joko eberin releen tai auton oman järjestelmän kautta.
Tätä ajattelin kokeilla, jos ei pikana löydy parempaa ajatusta...
