Akkua XJ Cherokeehen.
Akkua XJ Cherokeehen.
Akku alkaa jo hapuillen olemaan ehtoo puolella ja uuden metsästys on käynnissä.
Optiman keltakantista ja Exiden Deep Cycleä on tullut katseltua. Optimassa tietenkin nuo "legendaariset" ominaisuudet houkuttaisi ja hinnallisesti noissa ei ole kuitenkaan eroa. LJ:ssä on 2xDeep Cyclet käytössä ja vinssaukset ovat kestäneet, joten ei niistä pahaa sanottavaa ole ollut.
XJ:ssä ei vinssiä ole, eikä tule, mutta soittimia varten voisi tuota virran tuottoa löytyä.
Katse tullut käännettyä myös muihin AGM akkuihin, eli Vartan, Exiden, Bosch jne, mutta nuo kaikki onkin olleet vain "väärällä" napaisuudella!
Exideltä löytyisi Premium akku oikealla napaisuudella, joka antaa jo hyvin virtaa ulos, sekä kestäisi purkailuakin, mutta ei ole AGM akku. Ei sillä, jos ei muuta tule vastaan, niin vaihtoehtona kyllä.
Joten, onkohan joku joskus laittanut muuta akkua Cherokeehen/yleensä näin päin olevilla navoilla, siis nimenomaan "parempaa", "laadukkaampaa?"
Vai pitääkö olla tylsä ja tavallinen, jolloin laittaisi vain tuon keltakantisen Optiman? Tuossa harmittaa se, että se isompi 75Ah ei taida mahtua tuohon vakiopaikalle..
Optiman keltakantista ja Exiden Deep Cycleä on tullut katseltua. Optimassa tietenkin nuo "legendaariset" ominaisuudet houkuttaisi ja hinnallisesti noissa ei ole kuitenkaan eroa. LJ:ssä on 2xDeep Cyclet käytössä ja vinssaukset ovat kestäneet, joten ei niistä pahaa sanottavaa ole ollut.
XJ:ssä ei vinssiä ole, eikä tule, mutta soittimia varten voisi tuota virran tuottoa löytyä.
Katse tullut käännettyä myös muihin AGM akkuihin, eli Vartan, Exiden, Bosch jne, mutta nuo kaikki onkin olleet vain "väärällä" napaisuudella!
Exideltä löytyisi Premium akku oikealla napaisuudella, joka antaa jo hyvin virtaa ulos, sekä kestäisi purkailuakin, mutta ei ole AGM akku. Ei sillä, jos ei muuta tule vastaan, niin vaihtoehtona kyllä.
Joten, onkohan joku joskus laittanut muuta akkua Cherokeehen/yleensä näin päin olevilla navoilla, siis nimenomaan "parempaa", "laadukkaampaa?"
Vai pitääkö olla tylsä ja tavallinen, jolloin laittaisi vain tuon keltakantisen Optiman? Tuossa harmittaa se, että se isompi 75Ah ei taida mahtua tuohon vakiopaikalle..
Re: Akkua XJ Cherokeehen.
Tuolla jenkkisaiteilla hehkuttavat Odyssey akkuja ja samaan hengenvetoon väittävät Optima akkujen laadun laskeneen rajusti legendaarisista ajoista. Edellisessä KJ:ssani oli Optiman red top ja se toimi kyllä mallikkaasti vaikka itse auto oikuttelikin common rail paineiden kanssa. Red top jaksoi kiertää starttia todella pitkään todella kovilla pakkasilla.pt. kirjoitti:Akku alkaa jo hapuillen olemaan ehtoo puolella ja uuden metsästys on käynnissä.
Optiman keltakantista ja Exiden Deep Cycleä on tullut katseltua. Optimassa tietenkin nuo "legendaariset" ominaisuudet houkuttaisi ja hinnallisesti noissa ei ole kuitenkaan eroa. LJ:ssä on 2xDeep Cyclet käytössä ja vinssaukset ovat kestäneet, joten ei niistä pahaa sanottavaa ole ollut.
XJ:ssä ei vinssiä ole, eikä tule, mutta soittimia varten voisi tuota virran tuottoa löytyä.
Katse tullut käännettyä myös muihin AGM akkuihin, eli Vartan, Exiden, Bosch jne, mutta nuo kaikki onkin olleet vain "väärällä" napaisuudella!
Exideltä löytyisi Premium akku oikealla napaisuudella, joka antaa jo hyvin virtaa ulos, sekä kestäisi purkailuakin, mutta ei ole AGM akku. Ei sillä, jos ei muuta tule vastaan, niin vaihtoehtona kyllä.
Joten, onkohan joku joskus laittanut muuta akkua Cherokeehen/yleensä näin päin olevilla navoilla, siis nimenomaan "parempaa", "laadukkaampaa?"
Vai pitääkö olla tylsä ja tavallinen, jolloin laittaisi vain tuon keltakantisen Optiman? Tuossa harmittaa se, että se isompi 75Ah ei taida mahtua tuohon vakiopaikalle..
Odysseystä ei ole omia kokemuksia, mutta meinaan niitä kartoittaa, kun seuraavan kerran akkuostoksille pitää mennä. Kotimaisia jälleenmyyjiä näyttää olevan ainakin tuo --> http://www.akkunetti.fi/index.php?cPath=165_200
esim. tuollainen PC1500 Odyssey saattaisi olla kova luu ja on AGM akku --> http://www.odysseybatteries.com/applications/auto.htm
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Re: Akkua XJ Cherokeehen.
Tosiaan, tuo Odyssey onkin tullut silloin tällöin vastaan, pitääpä hieman hintoja ja saatavuuksia kysellä.filler kirjoitti:Tuolla jenkkisaiteilla hehkuttavat Odyssey akkuja ja samaan hengenvetoon väittävät Optima akkujen laadun laskeneen rajusti legendaarisista ajoista. Edellisessä KJ:ssani oli Optiman red top ja se toimi kyllä mallikkaasti vaikka itse auto oikuttelikin common rail paineiden kanssa. Red top jaksoi kiertää starttia todella pitkään todella kovilla pakkasilla.pt. kirjoitti:Akku alkaa jo hapuillen olemaan ehtoo puolella ja uuden metsästys on käynnissä.
Optiman keltakantista ja Exiden Deep Cycleä on tullut katseltua. Optimassa tietenkin nuo "legendaariset" ominaisuudet houkuttaisi ja hinnallisesti noissa ei ole kuitenkaan eroa. LJ:ssä on 2xDeep Cyclet käytössä ja vinssaukset ovat kestäneet, joten ei niistä pahaa sanottavaa ole ollut.
XJ:ssä ei vinssiä ole, eikä tule, mutta soittimia varten voisi tuota virran tuottoa löytyä.
Katse tullut käännettyä myös muihin AGM akkuihin, eli Vartan, Exiden, Bosch jne, mutta nuo kaikki onkin olleet vain "väärällä" napaisuudella!
Exideltä löytyisi Premium akku oikealla napaisuudella, joka antaa jo hyvin virtaa ulos, sekä kestäisi purkailuakin, mutta ei ole AGM akku. Ei sillä, jos ei muuta tule vastaan, niin vaihtoehtona kyllä.
Joten, onkohan joku joskus laittanut muuta akkua Cherokeehen/yleensä näin päin olevilla navoilla, siis nimenomaan "parempaa", "laadukkaampaa?"
Vai pitääkö olla tylsä ja tavallinen, jolloin laittaisi vain tuon keltakantisen Optiman? Tuossa harmittaa se, että se isompi 75Ah ei taida mahtua tuohon vakiopaikalle..
Odysseystä ei ole omia kokemuksia, mutta meinaan niitä kartoittaa, kun seuraavan kerran akkuostoksille pitää mennä. Kotimaisia jälleenmyyjiä näyttää olevan ainakin tuo --> http://www.akkunetti.fi/index.php?cPath=165_200
esim. tuollainen PC1500 Odyssey saattaisi olla kova luu ja on AGM akku --> http://www.odysseybatteries.com/applications/auto.htm
Tuo Optiman heikentynyt laatu on tullut luettua, mutta tuollaisen Optiman hinta jää itselle n200€:n, joten jos se normaali n300€ pitäisi maksaa, niin ei olisi lainkaan vaihtoehtona.
Odysseyksen hintaa tuli udeltua ja alle 300€ jäisi maksamaan, mutta toimitusaika on aikalailla herran haltuun.
Arvoiltaan ja kehuiltaan olisi kyllä aika soivan oloinen, tosin omiin käyttöihin jopa ylitse ampuva, mutta eipä tuosta ainakaan murhetta olisi.
Periaatteessa vaihtoehtona olisi helpolla Exiden Premium, Deep Cycle, Yellow Top, kun nuo nyt saa "heti." Hintaeroa Premium:sta Odysseukseen kertyy jo 200€, joten katsotaan iskeekö nuukuus vai ei, kun aletaan akkua ostaa
Arvoiltaan ja kehuiltaan olisi kyllä aika soivan oloinen, tosin omiin käyttöihin jopa ylitse ampuva, mutta eipä tuosta ainakaan murhetta olisi.
Periaatteessa vaihtoehtona olisi helpolla Exiden Premium, Deep Cycle, Yellow Top, kun nuo nyt saa "heti." Hintaeroa Premium:sta Odysseukseen kertyy jo 200€, joten katsotaan iskeekö nuukuus vai ei, kun aletaan akkua ostaa

pt. kirjoitti:Odysseyksen hintaa tuli udeltua ja alle 300€ jäisi maksamaan, mutta toimitusaika on aikalailla herran haltuun.
Arvoiltaan ja kehuiltaan olisi kyllä aika soivan oloinen, tosin omiin käyttöihin jopa ylitse ampuva, mutta eipä tuosta ainakaan murhetta olisi.
Periaatteessa vaihtoehtona olisi helpolla Exiden Premium, Deep Cycle, Yellow Top, kun nuo nyt saa "heti." Hintaeroa Premium:sta Odysseukseen kertyy jo 200€, joten katsotaan iskeekö nuukuus vai ei, kun aletaan akkua ostaa
Etsitkö myös rajojen ulkopuolelta EU alueelta? esim. Englannista?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Itse asiassa en oikeastaan.filler kirjoitti:pt. kirjoitti:Odysseyksen hintaa tuli udeltua ja alle 300€ jäisi maksamaan, mutta toimitusaika on aikalailla herran haltuun.
Arvoiltaan ja kehuiltaan olisi kyllä aika soivan oloinen, tosin omiin käyttöihin jopa ylitse ampuva, mutta eipä tuosta ainakaan murhetta olisi.
Periaatteessa vaihtoehtona olisi helpolla Exiden Premium, Deep Cycle, Yellow Top, kun nuo nyt saa "heti." Hintaeroa Premium:sta Odysseukseen kertyy jo 200€, joten katsotaan iskeekö nuukuus vai ei, kun aletaan akkua ostaa
Etsitkö myös rajojen ulkopuolelta EU alueelta? esim. Englannista?
Sen verran katselin hintoja, kun selailin akusta tietoa googlella, että ei ihan äkkiä halvemmaksi tule tilata. Toki noissa omissakin hinnoissa pitää Optimasta ja Odysseuksesta jotenkin keplotella toimitusmaksut pois.. Mutta ihan suomessa ostettuna kuitenkin.
http://www.tayna.co.uk/ODYSSEY-PC1500DT ... P7671.html
Tuo mainostaa myyvänsä halvimpaan hintaan akut, mutta taitanee toimituskuluineen painua yli 300€:n.
Jep, lähinnä meinasinkin tuon toimitusajan suhteen jos hankinta siitä kiinni. Toki se pitää aina varmistaa myös maailmalta hankittaessa, että on hyllytavaraa, taikka muuten nopeasti toimitettavissa.
Toisaalta aina mielellään tukee kotimaista yrittäjää parhaansa mukaan, varsinkin hintojen ollessa suunnilleen samalla segmentillä. Usein tuo saatavuus on kuitenkin se tekijä, joka määrää ainakin omalla kohdallani.
Toisaalta aina mielellään tukee kotimaista yrittäjää parhaansa mukaan, varsinkin hintojen ollessa suunnilleen samalla segmentillä. Usein tuo saatavuus on kuitenkin se tekijä, joka määrää ainakin omalla kohdallani.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
No juu, tuo toimitusaika on tosiaan monestikkin ollut se, miksi moni asia on tilattu ulkomailta, kun monia osia ei olisi täältä edes saanutkaan.filler kirjoitti:Jep, lähinnä meinasinkin tuon toimitusajan suhteen jos hankinta siitä kiinni. Toki se pitää aina varmistaa myös maailmalta hankittaessa, että on hyllytavaraa, taikka muuten nopeasti toimitettavissa.
Toisaalta aina mielellään tukee kotimaista yrittäjää parhaansa mukaan, varsinkin hintojen ollessa suunnilleen samalla segmentillä. Usein tuo saatavuus on kuitenkin se tekijä, joka määrää ainakin omalla kohdallani.
Hinnallisesti jos suomesta joutuu maksamaan "siedettävästi" enemmän ja saa järkevästi, niin silloin tulee tottakai täältä ostettua, mutta jos taasen hintaero on todella huomattava (kauppaostosten verran tai tankki bensaa) niin ikävä tosiasia on se, että silloin otetaan muualta.
Ikuisuus aihe, tiedetään..
Tällä kertaa ei vielä oltu menossa rikastuttamaan yrittäjää, vaan tuo hinta on suoraan valmistajalta, eikä suomen pään kautta ollut tulossa tuota mallia ihan heti (lupaavat kyllä kaikki mallit 2vkon toimitusajalla, mutta näin ei varmasti ole). Isompaa (väärin päin olevilla navoilla) olisi ollut ja tulossakin, muttei taasen pituuden puolesta mahdu.
Jos nyt tuohon päätyy, niin pitää parilta jälleen myyjältä kysyä, josko heillä tuota olisi, mutta hieman skeptinen olen. Hinta toki on kovempi, mutta jos joku tuon varastoi ja elää niitä myymällä, niin ei toki samalla hinnalla voi myydäkkään.
..
Soittimia varten ostat vaan riittävän ison kondensaattorin niin nou proplem 
sit pärjäät jo "halppis" akullakin..
Itellä on Wrangleris red toppi ja se kun oli 9kk tallis ilman käyttöä (autossa kiinni) niin hukkas ominaisuudet. Otti virtaa kyllä vastaan mutta ei pitänyt sitä kahta tuntia kauempaa. Onneksi oli kahden vuoden takuulla niin sain sitten uuden. Katotaan kauanko tämä uus kestää.

sit pärjäät jo "halppis" akullakin..
Itellä on Wrangleris red toppi ja se kun oli 9kk tallis ilman käyttöä (autossa kiinni) niin hukkas ominaisuudet. Otti virtaa kyllä vastaan mutta ei pitänyt sitä kahta tuntia kauempaa. Onneksi oli kahden vuoden takuulla niin sain sitten uuden. Katotaan kauanko tämä uus kestää.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Re: ..
Ei pelkästään soittimia varten ja ei kuitenkaan sen kummemmat ole, mutta huonosta se virran saanti ei kuitenkaan ole.Cynomya kirjoitti:Soittimia varten ostat vaan riittävän ison kondensaattorin niin nou proplem
sit pärjäät jo "halppis" akullakin..
Itellä on Wrangleris red toppi ja se kun oli 9kk tallis ilman käyttöä (autossa kiinni) niin hukkas ominaisuudet. Otti virtaa kyllä vastaan mutta ei pitänyt sitä kahta tuntia kauempaa. Onneksi oli kahden vuoden takuulla niin sain sitten uuden. Katotaan kauanko tämä uus kestää.
Tiettyä valmistautumista on toki siihenkin, jos Eberi siirtyy tuolta hyllystä tuonne Jeep:n, niin ei sitten tarvitse ihmetellä taas akun kestoa.
Ja meneehän tuo harrastamisen piikkiin, kun kokeilisi muutakin, kuin pelkkää perusmallia..
Re: ..
Punakantinen ei kestä syväpurkauksia niin hyvin kuin keltakantinen.Cynomya kirjoitti: Itellä on Wrangleris red toppi ja se kun oli 9kk tallis ilman käyttöä (autossa kiinni) niin hukkas ominaisuudet. Otti virtaa kyllä vastaan mutta ei pitänyt sitä kahta tuntia kauempaa. Onneksi oli kahden vuoden takuulla niin sain sitten uuden. Katotaan kauanko tämä uus kestää.
Keltaisen ei pitäisi hukata ominaisuuksiaan vaikka antaisi tyhjentyä kokonaan.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04