Cherokeen latausprobleema

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lataus probleema

Viesti Kirjoittaja Timo L » 04.07.2013. 11:16

Jmax kirjoitti:Minulla Grandissa mittari tekee juuri samallalailla.Voltitkin mitattuna samat. Eiköhän tuo jännite ole riittävä, minä ainakin ajelen niin pitkään kunnes hiilet taas jumittuu. Seuraavassa laturin korjauksessa meinasin vaikka kynsiviilalla hieman viilata hiiliä,jos vaikka liikkuisivat herkemmin.

Muistaa sitten sellaisenkin asian ZJ:n kohdalla, että osassa niistä on akkukotelon alla lämpötunnistin joka säätää konehuoneen (akun) lämpötilan mukaan latausjännitettä alemmas tai ylemmäs.

On ihan normaalia ja tehtaan säätöarvojen mukaista että latausjännite voi tippua 13V huitamille, muistaakseni jopa hieman sen alle, niissä Grandeissä missä tuo on. Tunnistaa siitä että akkukotelon pohjassa on pyöreä levy joka on herkän jousen varassa, ja pohjasta lähtee pari johtoa liittimelle. Ei ole siis kaikissa, mutta ihan vain sillä laitoin jos joku ihmettelee Grandin heikkoa latausta..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 10.07.2013. 6:28

JAMANT kirjoitti:
mikkotapani kirjoitti: Yhdistävänä tekijänä kuitenkin saman merkkinen laturi molemmilla : WPS! Tämmöisiäkö nämä nykyrojut on jo uutena?
Oli pakko tarkistaa, kun mullekin tuli yksi takuulaturi tänään, että kenen tekele :( :( :( WPS tietenkin, voi kettu....
Olisko huono ajatus yrittää kerätä mustaa listaa osista joita ei kannata ostaa? Esim aina viestin otsikossa vois lukea mihin Jeeppiin ko. osa on..?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Jmax
Viestit: 71
Liittynyt: 15.04.2012. 10:19
Paikkakunta:

Lataus probleema

Viesti Kirjoittaja Jmax » 16.07.2013. 21:19

No niin,nyt sitä hiiltä viilattiin. Aamulla autoa käynnistäessä ei lataus toiminut. Laturi irti ja pöydälle,sama hiili jumissa. Kynsiviilalla hellästi viilattiin ja hiili liikkui paremmin. Laturi kasaan takaisin ja toimii taas. Vaikka tuossa on takuu niin ajattelin tehdä itse koska uusi laturi olisi varmaan samanlainen,ja jos ongelma oli tuossa niin kaikki hyvin.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 08.09.2014. 21:48

Pitäisikö Renixin laturi lähteä auki ihan vain vetämällä sitten kun puoliskojen pultit on avattu? Oli tässä yks päivä laturi pöydällä niin ajattelin että kannattaa samalla tarkistaa onko sisuksissa kaikki kunnossa mutta jäi tekemättä. Puoliskot avautuivat vain vähän ja sitten toppas, eikä mistään raosta onnistunut nähdä mikä siellä estää. Aikani niitä lonksuttelin ja laitoin sitten takas kiinni kun ei viitsi millään meisselillä väkisin kammeta auki, sen jälkeen varmasti olisi joku paikka ollut rikki.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 09.09.2014. 19:30

Jos sulla oli jo hiilipukki irti niin varmaan laturin diodisilta on vielä käämiin juotettuna. Jos käämi jäi etupuolen kuoreen kiinni niin ei tahdo aueta..

En ole kyseistä laturia tutkinut mutta näin mietiskellen..
kozel@ircnet

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 11.09.2014. 17:53

Etupuoliskon mukana lähti liikkeelle vain ankkuri. Hiilipukkia ei saa ulkopuolelta irrotettua eikä myöskään diodipakettia.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus