2002 Cherokee KJ 3,7 --> farewell
Re: 2002 Cherokee KJ akku tyhjä satunnaisesti...
Tuntuu olevan tyyppivikaa et sielt mankasta hajoaa yhtä sun toista. Mulla ollu näitä KJ jeeppejä 5 yhteensä ja yhtä vaille on kaikissa jo tullessa ollu mankka hajonnu. Yhdessä toimii edelleenkin.
kozel@ircnet
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: 2002 Cherokee KJ akku tyhjä satunnaisesti...
Ratkaisu tähän on että muutossarja siihen joko 1 DIN tai 2 DIN ja iso adapteri ja joku soitin kiinni.
Halvempi kun ruveta alkuperäisen kanssa roplaa
Halvempi kun ruveta alkuperäisen kanssa roplaa
Jeep Cherokee 2.8CRD
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2

Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Hei
Akku on pysynyt iskussa mutta on kyllä pistetty effortia siihen että avain ulos vedettäessä on käännetty täplän kohtaan. Lisäksi kuluneempi avain on jätetty kaapinpohjalle vain varakäyttöön. Pitäis vaan ottaa ja vaihtaa lukkopesä... no mennyt nyt näinkin.
Muuta roplausta. Hankinnan yhteydessä myyjäkin mainitsi, että ilmastoinnin kompuran kytkin toimii satunnaisesti. Ikäänkuin jää luistamaan... sieltä tosiaan tuli kylmää satunnaisesti ja ilmastointi täytön osalta myös huollettiin. Otin sitten piuhan irti talveksi jotta ei turhaa kuumota luistavaa kytkintä. Kyttäsun sitten ebay kaupasta sopivaa hihnapyörä/kytkin pakettia. Mallia halpa. Sellaisia olikin jenkkilässä alkaen $30 hintaluokkaan. Lopulta löytyi semmonen jossa osan kuvaus vastasi ajoneuvoa ja jopa joku numerosarja omani kompuraa. Myyjä ei kuitenkaan toimittanut ulkomaille, mutta jenkkilässä rahtivaasti. Niinpä osa päätyi sielä asuvan tutun tutun osoitteeseen ja lopulta suomeen. Nyt ajattelin innostua ja laittaa kuntoon. Sopiva sunnuntai askare... vanha auki, kompura sen verran irti paikaltaan jotta saa pyörän ruuvatuksi. Kytkin pinnat oli ihan surkiasti kuluneet. Ja eihän se uus sinne sopinu... muutaman millin pienempi halkaisijalta ja eri poorit... mietin siinä mitä tekis. Vaihtaakaan tuota osaa ei nyt oikeen voinu... no päädyin siihen, että sorvasin vanhan hihnapyörän kytkinpinnan suoraksi. Otin uudesta uuden laakerin. Sitte vaihdoin vanhasta vetolevystä pooriosan uuteen vetolevyyn. Oli niitattuna mutta reikäpiiri sama. Niititkin meni sitte sorvaushommiksi... lisäksi sorvasin säätörikkoja joilla sai sovittaa kytkimen välyksen. Hyvä tuli vaikka vähä askartelua olikin! Nyt puhaltaa kylmää, ja tuntuukin tehokkaalta kylmälaitteelta, kun heti pukkaa kylmää kun kompura hyrähtää.
Ylimääräiseksi jäi uusi magneetti kela ja hihnapyörä ilman laakeriä... kela olis varmaan sopinu, mutta vanhakin oli ehjä.
Seuraavana olis perän laakerointi...
TJ
Akku on pysynyt iskussa mutta on kyllä pistetty effortia siihen että avain ulos vedettäessä on käännetty täplän kohtaan. Lisäksi kuluneempi avain on jätetty kaapinpohjalle vain varakäyttöön. Pitäis vaan ottaa ja vaihtaa lukkopesä... no mennyt nyt näinkin.
Muuta roplausta. Hankinnan yhteydessä myyjäkin mainitsi, että ilmastoinnin kompuran kytkin toimii satunnaisesti. Ikäänkuin jää luistamaan... sieltä tosiaan tuli kylmää satunnaisesti ja ilmastointi täytön osalta myös huollettiin. Otin sitten piuhan irti talveksi jotta ei turhaa kuumota luistavaa kytkintä. Kyttäsun sitten ebay kaupasta sopivaa hihnapyörä/kytkin pakettia. Mallia halpa. Sellaisia olikin jenkkilässä alkaen $30 hintaluokkaan. Lopulta löytyi semmonen jossa osan kuvaus vastasi ajoneuvoa ja jopa joku numerosarja omani kompuraa. Myyjä ei kuitenkaan toimittanut ulkomaille, mutta jenkkilässä rahtivaasti. Niinpä osa päätyi sielä asuvan tutun tutun osoitteeseen ja lopulta suomeen. Nyt ajattelin innostua ja laittaa kuntoon. Sopiva sunnuntai askare... vanha auki, kompura sen verran irti paikaltaan jotta saa pyörän ruuvatuksi. Kytkin pinnat oli ihan surkiasti kuluneet. Ja eihän se uus sinne sopinu... muutaman millin pienempi halkaisijalta ja eri poorit... mietin siinä mitä tekis. Vaihtaakaan tuota osaa ei nyt oikeen voinu... no päädyin siihen, että sorvasin vanhan hihnapyörän kytkinpinnan suoraksi. Otin uudesta uuden laakerin. Sitte vaihdoin vanhasta vetolevystä pooriosan uuteen vetolevyyn. Oli niitattuna mutta reikäpiiri sama. Niititkin meni sitte sorvaushommiksi... lisäksi sorvasin säätörikkoja joilla sai sovittaa kytkimen välyksen. Hyvä tuli vaikka vähä askartelua olikin! Nyt puhaltaa kylmää, ja tuntuukin tehokkaalta kylmälaitteelta, kun heti pukkaa kylmää kun kompura hyrähtää.
Ylimääräiseksi jäi uusi magneetti kela ja hihnapyörä ilman laakeriä... kela olis varmaan sopinu, mutta vanhakin oli ehjä.
Seuraavana olis perän laakerointi...
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Hei
Jeeppi vähän oireili... heitin lyhyen testilenkin renkaiden vaihdon päätteeksi. Kun palasin pihamaalle auto sammui kaasupolkimen noston päätteeksi. Lähti avaimesta käyntiin, mutta tyhjäkäynnille pudottua sammui heti. Kun käynnisti ja kaasutteli, niin aina välillä sammui kaasu nostettuna välillä tyhjäkäynti vaan notkahti tosi alas... Kaverin vinkistä käytin akunjohdot irti ja sen jälkeen pelas taas normaalisti. Putoaakin tyhjäkäynnille rauhallisemmin eikä sillätavalla notkahda...
Mutta mutta, onko kellään tullu vastaavaa eteen ja onko odotettavis jotain osanvaihtoa? Olettaisin että varmaan joku sähköihin/antureihin liittyvä juttu... vai onko tällainen boottaustarve normaalia? Autolla ajettu tosi vähän viimeaikoina.
TJ
Jeeppi vähän oireili... heitin lyhyen testilenkin renkaiden vaihdon päätteeksi. Kun palasin pihamaalle auto sammui kaasupolkimen noston päätteeksi. Lähti avaimesta käyntiin, mutta tyhjäkäynnille pudottua sammui heti. Kun käynnisti ja kaasutteli, niin aina välillä sammui kaasu nostettuna välillä tyhjäkäynti vaan notkahti tosi alas... Kaverin vinkistä käytin akunjohdot irti ja sen jälkeen pelas taas normaalisti. Putoaakin tyhjäkäynnille rauhallisemmin eikä sillätavalla notkahda...
Mutta mutta, onko kellään tullu vastaavaa eteen ja onko odotettavis jotain osanvaihtoa? Olettaisin että varmaan joku sähköihin/antureihin liittyvä juttu... vai onko tällainen boottaustarve normaalia? Autolla ajettu tosi vähän viimeaikoina.
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Nyt kulunut jo jonkin aikaa toimintahäiriöistä. Akunkengän irroituksen jälkeen pelannut moitteetta useita reisuja. Ehkä nämä sitten tarvii tuollaisen bittien nollauksen aina joskus...
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Omassa moiset sekoilut loppu ku vedin kunnon maadotukset akulta moottoriin ja koriin.
kozel@ircnet
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Tervehdys. Jeepillä taas vaivoja. Eräänä lauantaiaamuna oli vaan tallissa (lämpimässä) akku tyhjä... eli oli jostain syystä purkanut akun. Akku noin 2 vuotta vanha ja vaihdettu vastaavanlaisen tapahtuman jälkeen. Latasin akun ja toimi normaalisti. Kunnes tänään emäntä ajeli kylille ja kaupan pihassa ei meinannu lähtiä käyntiin. Lopulta juuri ja juuri käynnistyi, mutta ei tahtonut pysyä käynnissä. Sitten pääsi liikkeelle ja kotipihassa kävi ihan tavallisesti. Seisoi muutaman tunnin tallissa ja akku niin tyhjä että ei saanu taas käyntiin.
Vaihdoin akun, lähti hyvin ja käy hyvin. Latausjännite 14.35. Nyt kun auto on sammuksissa ja levossa niin kuluttaa virtaa 0.11-0.12 ampeeria. Laskee tuohon aika nopeasti. Noin vartin odottelun jälkeen 0.03 ampeeria. Tuosta ei enää putoa. Onko tuo normaali kulutus?
Kokeilin nyt lisätä maadoituskaapelin koneelta laturin korvakkeen pultista jousitolpan pulttiin. Maajohto akulta koriin vaikuttaa ihan hyvältä.
TJ
Vaihdoin akun, lähti hyvin ja käy hyvin. Latausjännite 14.35. Nyt kun auto on sammuksissa ja levossa niin kuluttaa virtaa 0.11-0.12 ampeeria. Laskee tuohon aika nopeasti. Noin vartin odottelun jälkeen 0.03 ampeeria. Tuosta ei enää putoa. Onko tuo normaali kulutus?
Kokeilin nyt lisätä maadoituskaapelin koneelta laturin korvakkeen pultista jousitolpan pulttiin. Maajohto akulta koriin vaikuttaa ihan hyvältä.
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Voisko virtalukon pohja tehdä tällaisia satunnaisia akun tyhjentymisiä? Eli jäis väärään kohtaan ja llis jotakin päällä aina joskus...
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Voi tehdä hyvinkin.. Kuluneessa virtalukossa voi jäädä kontakti päälle. Siinä voi olla sen verran vastusta ettei mikään laite mene päälle mutta virtaa menee..
kozel@ircnet
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Nyt lähti tilaukseen virtalukkoon hilut. Eli katkaisija, se kara ja itse lukko. Tuon pitäis saads sarjoitettua vanhalle avaimelle.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Noniin, virtalukon pohja vaihdettu. Myös lukkopesä vaihdettu ja haitat laittelin vanhan mukaan niin pelaa alkuperäisellä avaimella. Mutta se "actuator pin" eli katkasijan ja lukkopesän välinen osuus. Siinä ei nyt halvalla saanut hyvää. Kasasin sen 3 kertaa ja aina lukko jäi nihkeäksi kääntää... En jajsanut enempää ihmetellä. Ehkä valmistuslaatu vaan oli huono... se ei sujahtanut paikoillekaan yhtään niin mukavasti kun vanha. Osat on Crown tuotenimellä. Lopulta laitoin vanhan takaisin kun se vaikutti ihan ehjältä.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Mulla olis orkkis akselia ollu hyllyssä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu
Moi
Joo, kiitos. About tasan vuosi takaperin vaihdettiinkin yv aiheesta. Mutta nyt kun sain asian aikaiseksi, niin iski tikku kynnenalle ja sorruin halpaan. No, jos se olis ollu oikiasti rikki, niin joutuisin ostaa sen toisenkin. Eli perus homma, ensin halpa js sitte hyvä
mutta kara olikin ihan ehjä. Pitäis aina viittiä esti avata ja sitte miettiä mitä osia tarvii... mutta kun välis pitäis taas aina kasata ja jos se sitte pärkyy totaalisesti niin joutuu pian olla jotain tojoa lainalle...
Joo, kiitos. About tasan vuosi takaperin vaihdettiinkin yv aiheesta. Mutta nyt kun sain asian aikaiseksi, niin iski tikku kynnenalle ja sorruin halpaan. No, jos se olis ollu oikiasti rikki, niin joutuisin ostaa sen toisenkin. Eli perus homma, ensin halpa js sitte hyvä

Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> laturihommia...
Tervehdys,
Nyt olis vähän lataukseen liittyen murheita. Eilen syttyi reisussa akunkuva. Se koitenkin katosi kun sammutin ja pistin uudesta käyntiin. Kotio päästyäni mittasin akulta auto käydes niin jännite noin 14V. Siinä 14-14,1 pyörii. Tänään sitten teki saman uudesta. Sammutin ja käynnistin uudesta niin eipä poistunutkaan vaan jäi loistamaan. Ajelin sitten kotio varmuudeksi valot sammuksissa. Kotona ensihöiksi pelli auki ja mittailin latausjännitettä. Samaa noin 14V lukemaa näytti siitä huolimatta, että akunkuva taulussa. Koitin käynnistäö uudelleen ja taas katosi akunkuva.
Mikä mahtais olla homman nimi? Olisko hiile lähes loppu, että välillä lakkaa lataamasta? Jääkö tuo merkkivalo palamaan vaikka laturi alkaiskin tuottamaan häiriön jälkeen?
EDIT: Jenkkifoorumilta löytyi tällainen: "Bear in mind that most early KJs have a batterytemperature sensor sitting under the battery which adjusts the charge rate as the battery heats up. If you have this sensor sitting under the battery and it is faulty or has bad wiring then the same red battery light comes on.."
TJ
Nyt olis vähän lataukseen liittyen murheita. Eilen syttyi reisussa akunkuva. Se koitenkin katosi kun sammutin ja pistin uudesta käyntiin. Kotio päästyäni mittasin akulta auto käydes niin jännite noin 14V. Siinä 14-14,1 pyörii. Tänään sitten teki saman uudesta. Sammutin ja käynnistin uudesta niin eipä poistunutkaan vaan jäi loistamaan. Ajelin sitten kotio varmuudeksi valot sammuksissa. Kotona ensihöiksi pelli auki ja mittailin latausjännitettä. Samaa noin 14V lukemaa näytti siitä huolimatta, että akunkuva taulussa. Koitin käynnistäö uudelleen ja taas katosi akunkuva.
Mikä mahtais olla homman nimi? Olisko hiile lähes loppu, että välillä lakkaa lataamasta? Jääkö tuo merkkivalo palamaan vaikka laturi alkaiskin tuottamaan häiriön jälkeen?
EDIT: Jenkkifoorumilta löytyi tällainen: "Bear in mind that most early KJs have a batterytemperature sensor sitting under the battery which adjusts the charge rate as the battery heats up. If you have this sensor sitting under the battery and it is faulty or has bad wiring then the same red battery light comes on.."
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: 2002 Cherokee KJ --> laturihommia...
Nythän mä vasta muistin, että vikakoodeja sai mittaristoon näkyville. Muistissa P1682.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7