evic Jeep KJ:hin jälkiasennettuna?
Ton takia mä ajan vuosimallin -89 Jeepillä, ainoa äly on moottorinohjauksessa (ja vaihteiston), mutta enemmän älyä on mankassa ja vielä enemmän älyä on navigaattorissa

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kyllä sen vararenkaankin paineita joku anturi lukee. Minulla ei tosin näytä evicissä painelukemaa vararenkaalta, mutta hälyttää jos paine on laskenut.pikku-pepe kirjoitti: Älkää hyvät ihmiset laittako niitä ja jos ne voi auton tietokoneelta ottaa pois toiminnasta niin tehkää se ihmeessä.
Malli mikä ainakin Chryslereissä on käytössä 2-3 vuoden iässä suolavesi on saanut niitä jopa hapettumaan puhki tai o-renkaat vuotavat ja taas hapettuneet niin kiinni ettei niitä voi edes vaihtaa (poraamalla tosin poisto)ja vuotavat sitten renkaan tyhjäksi.
En kyllä ymmärrä miksi tpms pitäisi pois kytkeä, jos semmoinen on ja toimii? Saahan sen sitten deaktivoitua kun lopettaa toimintansa aikanaan? Oma kulkine on vuosimallia -04 ja mitään oikkuja ei paineanturoiden myötä ole toistaiseksi ollut.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
pikku-pepe
- Viestit: 47
- Liittynyt: 17.11.2009. 18:04
- Paikkakunta: korso
[/quote]
En kyllä ymmärrä miksi tpms pitäisi pois kytkeä, jos semmoinen on ja toimii? Saahan sen sitten deaktivoitua kun lopettaa toimintansa aikanaan? Oma kulkine on vuosimallia -04 ja mitään oikkuja ei paineanturoiden myötä ole toistaiseksi ollut.[/quote]
Ei herneitä nokkaan mutta..
Olikohan anturit 90€?? kappale, ja oikeasti ne ei vaan toimi niin kuin insinööri on suunnitellut. (inssi ei ymmärrä että kelit vaihtelee, jossain laitetaan suolaa tiehen, yms..)
Jos jollakin ne on ehjiä ja toimii niin hyvä niin, mutta uusit yhden, uusit toisen ja kolmannen.. Rahaa palaa moiseen melkoisen turhaan ja paljon pidemmän päälle.
Kohtahan noi tulee kaikkiin uusiin autoihin niin pakkorahastuksella saadaan paljon kiukkuisia ihmisiä, kun uusivat satasilla€ paineantureita
kun tavan kumivenat vaihtuu muutamalla eurolla uusiin eikä valot pala kojetaulussa, että saattaa jossain renkaassa olla muka liian vähän tai liikaa ilmaa tai anturivika muuten vaan.
En kyllä ymmärrä miksi tpms pitäisi pois kytkeä, jos semmoinen on ja toimii? Saahan sen sitten deaktivoitua kun lopettaa toimintansa aikanaan? Oma kulkine on vuosimallia -04 ja mitään oikkuja ei paineanturoiden myötä ole toistaiseksi ollut.[/quote]
Ei herneitä nokkaan mutta..
Olikohan anturit 90€?? kappale, ja oikeasti ne ei vaan toimi niin kuin insinööri on suunnitellut. (inssi ei ymmärrä että kelit vaihtelee, jossain laitetaan suolaa tiehen, yms..)
Jos jollakin ne on ehjiä ja toimii niin hyvä niin, mutta uusit yhden, uusit toisen ja kolmannen.. Rahaa palaa moiseen melkoisen turhaan ja paljon pidemmän päälle.
Kohtahan noi tulee kaikkiin uusiin autoihin niin pakkorahastuksella saadaan paljon kiukkuisia ihmisiä, kun uusivat satasilla€ paineantureita
kun tavan kumivenat vaihtuu muutamalla eurolla uusiin eikä valot pala kojetaulussa, että saattaa jossain renkaassa olla muka liian vähän tai liikaa ilmaa tai anturivika muuten vaan.
Muistaakseni 60€ Suomesta ja 50€ jenkeistä tännetuotuna... mm AEVn Procalilla voi JK:n rajapaineen asetella haluamakseen ja myös järjestelmän pois käytöstä.
Minusta ne kyllä aiheuttivat aikamoisen vastapainomäärän tasapainotuksessa. Onkos kellään kokemusta, miten renkaan sisään laitettavat tasapainoituskuulat vaikuttaa TPMS:n toimivuuteen?
Minusta ne kyllä aiheuttivat aikamoisen vastapainomäärän tasapainotuksessa. Onkos kellään kokemusta, miten renkaan sisään laitettavat tasapainoituskuulat vaikuttaa TPMS:n toimivuuteen?
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
juu, ei missään nimessä herneitä nekkuun=) olen tyytyväinen niin kauan kuin nuo omassani toimii ja kun lakkaavat toimimasta, katson tilanteen silloin uudelleen. ihmetyttää kovasti kuinka kauan noiden pattereiden virta oikein riittää...Suomessa kuitenkin ihan kunnon pakkaset nakertamassa virtaa paristoista.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Ei se pakkanen näissä mitään virtaa nakerra! Paremmin paristo vaan säilyy ja itsepurkautuminen vaan kylmässä pienenee. Näissä lähettimissä virrantarve on todella pieni, joten paristo pystyy kyllä syöttämään tarvittavan lähetystehon kylmässäkin. Olisi mielenkiintoista todella tietää, mille ajalle tuon pariston kesto on laskettu. En tullut omistani katsoneeksi edes, saako pariston tarvittaessa vaihdettua? Joskus varmaan ko. härvelin tarvitsema energia saadaan pyörän liikkeestä... Se on sitten pois tankista 
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Itselle tilasin jo uuden anturin rock autosta muun tilauksen yhteydessä. eipä ole hinnalla pilattu. hinta noin 18-40 € riippuen valmistajasta.
No täytynee käydä autokeskuksessa kyselemässä miten viallinnen anturi paikannetaan. Nyt kun oikein manuaalia luin niin eipä tuon vararenkaan painetta edes mitata ! Näin siis ainakin 2005 KJ:n käyttöohjekirjassa:
TIRE PRESSURE MONITOR SYSTEM — IF
EQUIPPED
Tire Pressure Monitoring — Base System
The Tire Pressure Monitor System (TPM) system uses
wireless technology with wheel rim mounted electronic
sensors to monitor tire pressure levels (EXCLUDING
THE SPARE TIRE). Sensors, mounted to each wheel as
part of the valve stem, transmit tire pressure readings to
the Receiver Module.
NOTE: It is particularly important, for you to check the
tire pressure in all of your tires regularly and to maintain
the proper pressure.
The Tire Pressure Monitoring Indicator Lamp will
illuminate in the instrument cluster, and an audible
chime will be activated when one or more
tire pressures is low. The Tire Pressure Monitoring Indicator
Lamp will flash on and off for ten seconds when a
system fault is detected. The flash cycle will repeat every
ten minutes or until the fault condition is removed and
reset.
No täytynee käydä autokeskuksessa kyselemässä miten viallinnen anturi paikannetaan. Nyt kun oikein manuaalia luin niin eipä tuon vararenkaan painetta edes mitata ! Näin siis ainakin 2005 KJ:n käyttöohjekirjassa:
TIRE PRESSURE MONITOR SYSTEM — IF
EQUIPPED
Tire Pressure Monitoring — Base System
The Tire Pressure Monitor System (TPM) system uses
wireless technology with wheel rim mounted electronic
sensors to monitor tire pressure levels (EXCLUDING
THE SPARE TIRE). Sensors, mounted to each wheel as
part of the valve stem, transmit tire pressure readings to
the Receiver Module.
NOTE: It is particularly important, for you to check the
tire pressure in all of your tires regularly and to maintain
the proper pressure.
The Tire Pressure Monitoring Indicator Lamp will
illuminate in the instrument cluster, and an audible
chime will be activated when one or more
tire pressures is low. The Tire Pressure Monitoring Indicator
Lamp will flash on and off for ten seconds when a
system fault is detected. The flash cycle will repeat every
ten minutes or until the fault condition is removed and
reset.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"