Sivu 1/1
Käynnistyksenesto vai ilma WG
Lähetetty: 18.02.2010. 12:45
Kirjoittaja Messier
Moro
Vaihdoin uuden 2.7 03 CRD:n polttoainesuodattimen ja kärry ei ota käynnistyäkseen.
käyttöohjeessa ei ole mainintaa ilmauksesta ja tuntuu, että sahaamalla menee vain startti mäsäks.
kuinka ilmataan?? vai onko käynnistyksen esto menny päälle, kun irroitin akun vaihdon ajaksi.
Ohjekirjassa on ohje avaimen koodaukselle , mutta ei kuinka käynnistyksenesto saadan pois.
Kuinka manööveri menee, vai onko hankittava autokeskus avuksi??

Lähetetty: 18.02.2010. 14:54
Kirjoittaja sili
Käynnistyksen estosta en tiedä mutta vaihdoin suodattimelta koneeseen menevän putken eli hyvin pieni naftakato tyhjään suodattimeen verrattuna ja usko meinas silti loppua startin pituudessa, pari kertaa välillä annoin jäähtyä.
Täytithän suodattimen naftalla?
Niinpä
Lähetetty: 18.02.2010. 15:34
Kirjoittaja Messier
Enpä täyttänyt... kirjoitan täytön jälkeen
Lähetetty: 19.02.2010. 6:59
Kirjoittaja Messier
Täytin suodattimen imupuoleleta ja starttailin 3 kertaa... ei tulosta.
Onko tietooa, että onko WG:ssä pa-pumppua? tai onko pa-järjestelmässä käsipumppua?
Lähetetty: 19.02.2010. 10:29
Kirjoittaja sili
Tarkentava kysymys, lähtikö suodattimen vaihdon jälkeen hetkeksikään käyntiin? Tuli vaan mieleen että vaihdettaessa vissiin hiukasen jää ainetta putkeen ja käy muutamia sekunteja.
Jos ei niin olisko sitten "vika" tosiaan käynnistyksenestossa...
moro
Lähetetty: 19.02.2010. 11:58
Kirjoittaja Messier
Käynnistyksenesto minullakin tuli ekana mieleen, koska auto ns hörähti hetkiseksi. Ohjekirjassa on maininta, että auto toimii 2s jos käynnistyksen esto on aktivoitunut.
Toisaaltaan taas jos PA-järjestelmä on tyhjä, niin epäilen löpön puutetta suuttimilta.
Koitan vielä imupuolelta imeä järjestelmän täyteen ja siitä käynnistellä, jos ei toimi niin sen jälkeen siirryn ajoneston kimppuun.
Lähetetty: 19.02.2010. 21:04
Kirjoittaja kozel
Ainakin 2.5 CRD KJ:n suodattimen jalassa on pumppu millä saa käsin pumpattua ilmat pois pa-linjasta. Samoin näytti olevan kaverin grand-Cherokeessa.. Sellanen valkonen korkin näkönen juttu siinä suodattimen jalan päällä. Suuvaa sen irti niin se irtoo siinä heilumaan ja sitä sitten liikuttelee ylös-alas ni se pumppaa sitten ainetta.
Olen amatööri!!!
Lähetetty: 19.02.2010. 21:35
Kirjoittaja Messier
Tuli väärä aihealue, koska rupesin heti ongelman esiintyessä miettimään sähköpuolta.
Noh asiaan!
Hain biltemasta käsiöljypumpun ja sillä imeskelin ilmoja suodattimen paluupuolen putkenpäästä (ilmasin) noin 150. pumppaus liikkeellä. Pikkuhiljaa kuplat katosi pumpulle menevästä putkesta ja pumppaus rupesi tuntumaan raskaammalta. Löpöa ei pumpatessa juurikaan pumppuun tullut.
Starttasin ja pikku 5s sahauksen jälkeen tuttu röklötys... avot, mikä fiilis kierrokset tyhjäkäynnillä vaelteli hetken ja siiten tasaantui.
Huikea työvoiton fiilis, kun ajattelin pääni puhki käynnistyksen estoa ja muita...
Kiitoksia mielenkiinnosta ja vastauksista

Lähetetty: 19.02.2010. 21:41
Kirjoittaja sili
Oppia ikä kaikki sanoi vanha kansa. Hyvä että selvis. Ilmeisesti se kyllä itsekin ilmaisi mutta ainakin minä olisin huolissani startin kestävyydestä (niinkuin oli Messierkin!) Tuo käsipumppu idea pitää laittaa korvan taakse...