evic Jeep KJ:hin jälkiasennettuna?
evic Jeep KJ:hin jälkiasennettuna?
Onkos kukaan jälkiasentanut libertyyn evic:iä? Jos on, niin mihin johtonippuun kytkenyt? Sulakeboxiin tai kenties jonnekkin muualle?
Itse tuossa huutelin Ameriikan ebay:stä Chryslerin M300 evicin ja erikseen johtosarjan kyseiselle laitteelle hieman päälle sata eekkeriä rahteineen.
Onko jollain tietoa/linkkiä mistä kätevästi pääsee näkemään, millä sarjanumeroilla rengaspaineanturit sopivat mihinkin evic-psi päätteeseen?
Itse tuossa huutelin Ameriikan ebay:stä Chryslerin M300 evicin ja erikseen johtosarjan kyseiselle laitteelle hieman päälle sata eekkeriä rahteineen.
Onko jollain tietoa/linkkiä mistä kätevästi pääsee näkemään, millä sarjanumeroilla rengaspaineanturit sopivat mihinkin evic-psi päätteeseen?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Liekkö jo apu löytynyt, mut tollaseen törmäsin kun kiinnosti tietää että mikä se evic on.
http://www.jeepkj.com/evic/
http://www.jeepkj.com/evic/
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
juuh, tuo linkki on tuttu ja pitkälle innostuksen lähde oman evicin hankintaan. törmäsin tässä positiiviseen tilanteeseen, kun etsiskelin ulkolämpötila-anturia pitkin maailmaa ja päätin kysäistä samaa osaa paikallisesta merkkiliikkeestä; noh, täällä se maksoi 12.5€ ja rapakon takaa olisi tilattuna ollut n.35usd, ilman postimaksuja...joskus näinkin. kotimaan merkkiliikkeessä taas maksaa nuo rengaspainesensorit aivan liikaa (95€/kpl), joten niitä joutuu vielä etsiskelemään rapakon takaa. sitten vaan kunnon lämmin kevät päivä ja asennus-suoritus omaan jeeppi parkaan.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
moi,
minulla on evic ja rengaspaine antureissa ilmeisesti vikaa koska se varoitusvalo palaa koko ajan. en tiedä pitäisikö se koko valo jotenkin vaan poistaa vai ryhtyä tutkimaan niitä antureita jos niitä mun vanteissa yleensä edes on? ilmoittele mistä antureita halvalla löytyy jos siis löytyy..
minulla on evic ja rengaspaine antureissa ilmeisesti vikaa koska se varoitusvalo palaa koko ajan. en tiedä pitäisikö se koko valo jotenkin vaan poistaa vai ryhtyä tutkimaan niitä antureita jos niitä mun vanteissa yleensä edes on? ilmoittele mistä antureita halvalla löytyy jos siis löytyy..
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
Joko sulta puuttuu anturit kokonaan tai talvipyörien vanteista puuttuu ja kesäpyörien vanteissa on tai varapyörästä puuttuu anturi tai varapyörässä on alhainen paine tai joku antureista on viallinen!!Liberty'05 CRD kirjoitti:minulla on evic ja rengaspaine antureissa ilmeisesti vikaa koska se varoitusvalo palaa koko ajan. en tiedä pitäisikö se koko valo jotenkin vaan poistaa vai ryhtyä tutkimaan niitä antureita jos niitä mun vanteissa yleensä edes on? ilmoittele mistä antureita halvalla löytyy jos siis löytyy..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Moro,
Yleensä noissa Jeepin rengasantureissa taitaa olla alumiininen venttiilin varsi, josta voisi ensimmäiseksi todeta/selvittää onko kyseisessä rengaskierroksessa antureita. Jollei antureita ole, antaa juurikin ilmoituksen evicciin puuttuvasta rengaspaine informaatiosta. Evicissä ei välttämättä ole ohjelmoituna vararenkaan paineen seurantaa, vaan pelkästään neljä alla olevaa pyörää.
Itse anturit maksaa kohtuuttomasti Suomessa...olikohan n.100/kpl, jos en ihan väärin muista. Ebay.comista kannattaa etsiä, josta löytyy myös käytettynä. Ymmärtääkseni on kuitenkin oltava tietyllä koodilla tiettyyn Evicciin nuo anturit, eli kaikki eivät käy kaikkiin. Samaa evicci mallia löytyy taas useammasta eri autosta joten paineanturia etsittäessä kannattaa hakutietona käyttää evicin mallityyppiä.
Jos onnistut löytämään anturit jostain (myös romuttamoilta kannattaa etsiä), niin sinulla on todennäköisesti siinä tunkki/rengasavain paketissa (sijaitsee takapenkin alla hanttimiehen puolella) mukana semmoinen magneetti, jolla anturit voi "naittaa" evicin kanssa. Tuo naittaminen onnistuu myös ohjelmallisesti merkkiliikkeessä, mutta ottavat siitä tietysti roiman maksun.
Yleensä noissa Jeepin rengasantureissa taitaa olla alumiininen venttiilin varsi, josta voisi ensimmäiseksi todeta/selvittää onko kyseisessä rengaskierroksessa antureita. Jollei antureita ole, antaa juurikin ilmoituksen evicciin puuttuvasta rengaspaine informaatiosta. Evicissä ei välttämättä ole ohjelmoituna vararenkaan paineen seurantaa, vaan pelkästään neljä alla olevaa pyörää.
Itse anturit maksaa kohtuuttomasti Suomessa...olikohan n.100/kpl, jos en ihan väärin muista. Ebay.comista kannattaa etsiä, josta löytyy myös käytettynä. Ymmärtääkseni on kuitenkin oltava tietyllä koodilla tiettyyn Evicciin nuo anturit, eli kaikki eivät käy kaikkiin. Samaa evicci mallia löytyy taas useammasta eri autosta joten paineanturia etsittäessä kannattaa hakutietona käyttää evicin mallityyppiä.
Jos onnistut löytämään anturit jostain (myös romuttamoilta kannattaa etsiä), niin sinulla on todennäköisesti siinä tunkki/rengasavain paketissa (sijaitsee takapenkin alla hanttimiehen puolella) mukana semmoinen magneetti, jolla anturit voi "naittaa" evicin kanssa. Tuo naittaminen onnistuu myös ohjelmallisesti merkkiliikkeessä, mutta ottavat siitä tietysti roiman maksun.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Juu, näinhän se ilmoittaa; bad or missing tyre pressure tjsp...
Minulla ei pala mittaristossa rengas merkkivaloa kylläkään...ainoastaan tuo Evic ilmoittautuu startin jälkeen talvirenkuloilla.
Minulla ei pala mittaristossa rengas merkkivaloa kylläkään...ainoastaan tuo Evic ilmoittautuu startin jälkeen talvirenkuloilla.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
katselin niitä venttiilejä talvirenkaissani ja ne ainakin näyttivät olevan sellaisia alumiini valmisteisia, eli olettaisin niissä olevan ne lähettimet. Mistäköhän vikaa pitää ruvata hakemaan voiko niitä lähettimiä jotenkin todentaa toimiviksi yksi kerrallaan?
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
Liberty'05 CRD kirjoitti:katselin niitä venttiilejä talvirenkaissani ja ne ainakin näyttivät olevan sellaisia alumiini valmisteisia, eli olettaisin niissä olevan ne lähettimet. Mistäköhän vikaa pitää ruvata hakemaan voiko niitä lähettimiä jotenkin todentaa toimiviksi yksi kerrallaan?
http://www.wjjeeps.com/tpms.htm <-- tuolta ainakin voisi löytyä opastusta/apua
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Liberty'05 CRD kirjoitti:katselin niitä venttiilejä talvirenkaissani ja ne ainakin näyttivät olevan sellaisia alumiini valmisteisia, eli olettaisin niissä olevan ne lähettimet. Mistäköhän vikaa pitää ruvata hakemaan voiko niitä lähettimiä jotenkin todentaa toimiviksi yksi kerrallaan?
Tuollaisella testillä varmaankin saisi selvitettyä paineantureiden toimivuuden --> The following test can be used to verify two functions. One, that the tire pressure sensors are transmitting properly and two, the EVIC module is receiving these transmissions accordingly. Using the STEP button on the overhead console, scroll to the blank display, then press the RESET button for five seconds, a beep will sound indicating the start of this test. The vehicle icon and transmission counters will now be displayed, (same display as individual tire pressure except counters replace tire pressure values).
Upon entering the test mode, the EVIC will clear the sensor counter and each time a sensor signal for a road tire is received, the EVIC will update the counter value. The vehicle must be driven to 20-25 mph to initially activate the transmitters, and once activated they will stay activated for 15 minutes after the vehicle stops moving. The counter values should all increment somewhat evenly. If any of the road tires indicate a much different value than another tire sensor, this is a sign of a problem. Replace the appropriate tire sensor and retest the system. This test will continue until any of the overhead console buttons are pressed or the ignition is turned off.
Jos tarvitset sitä magneettia ja itseltäsi ei löydy, voin lainata omaani, kun kerran ihan "naapurissa" näytät pitävän majapaikkaa.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Juu enpä ole vielä testiä päässyt kokeilemaan kun emäntäkin huomasi kuinka mukava on ajella kun voi katsella muita hiukan ylempää, joten itse ajelen nyt siis vajaavetoisella mazdalla. Toki testaan tuon viikonloppuna ja muuten sitä magneetti ei autossa missään näkynyt. liekö jäänyt edellisen omistajan jääkaapin oveen?
kiitoksia tarjouksesta voin jopa sitä tarvita mutta teen sen testin ensin ja jossakin palstalla kyllä kerrottiin että siihen opettamiseen kävisi myös joku soppeli kaiuttimen magneettikin. No kai oikea on aina kunnollinen. Juu aikalailla naapureita taidetaan olla.
kiitoksia tarjouksesta voin jopa sitä tarvita mutta teen sen testin ensin ja jossakin palstalla kyllä kerrottiin että siihen opettamiseen kävisi myös joku soppeli kaiuttimen magneettikin. No kai oikea on aina kunnollinen. Juu aikalailla naapureita taidetaan olla.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Hmm...jotenkin luulisi siinä kuitenkin olevan, jos kerran evicin näytöllä ilmoittaa tuota tpm tekstiä...ja jos venttiilin "kaulaputketkin" ovat alumiinia. Jos painelet sitä step -nappia, niin eikö näyttöön ilmesty ollenkaan auton kuvaa, jossa pitäisi näkyä paineet kussakin nurkassa? Kun selaat step napilla valikon läpi, niin mikään ei ilmoita tpm:stä mitään?Liberty'05 CRD kirjoitti:kyllä nyt on melkoisen varmaa että minun evic moduulissa ei ole tuota TPM järjestelmää ollenkaan minulla on ainoastaan se varoitusvalo mittaristossa.
tosin siinä EVIC näytöllä on se varoitus "check TPM system" kun auoon laittaa virrat.
oletko tehnyt sen testin, jossa step napilla "tyhjään"kohtaan ja reset nappia pohjaan viideksi sekunniksi?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!