Sivu 1/1

Cherokee -90 4.0l Kipinä hukassa

Lähetetty: 30.03.2010. 20:33
Kirjoittaja purala
Tervehdys tietävät sekä hyvien vinkkien omaavat.

Teki jeeppi uudemman kerran tenän normaalin ajon jälkeen (toimi moitteetta) auto ei lähtenyt käymään. => Kipinää ei tule.
Ensimmäisellä kerralla vika korjautui pelkällä valohoidolla konepelti auki vuorokausi mutta nyt ei tunnu vikaa löytyvän.

Olen vaihtanut autoon nyt elpymisen toivossa
-Virtalukon pohjan (ignition cwitch)
-puolan
-sytytys yksikön/moduulin tms (puolan yhteydessä)

Hall anturia virranjakajassa epäilisin myös vahvasti mutta hintaa taas tuollakin toistasataa euroa joten en haluaisi kokeilla vaihtaa sitä turhaan.
jotenka miten tämän pystyy mittaamaan? (Fakta tietoa tästä tarvisin)

Mihin mikäkin johto menee näistä tälle tulevista 4kpl joista yksi loppuu jakajan sisälle menevän suojakumin sisään (valkoinen) kaiketi "suojamaa".

Anturin johtojen värit ovat pun mus ja vihr sekä tämä edm.valkoinen josta päättelisin että pun +12 must. - vihreä Signaali sekä valk. ns.häiriösuojamaa.

Jakajaan tulevaan liittimeen tulee sytytysvirta päällä +9v punaisen nastaan. +5v vihreän nastaan ja ainakin musta on maissa.
Kuulostais tuo +9 oudolta tuossa?

Sulakkeet on ehjät sekä puolan +navalle tulee +12v

Hyvät vinkit/kokemukset olisi tervetulleita.

Lähetetty: 31.03.2010. 9:53
Kirjoittaja JAMANT
Etsit vikaa väärästä paikasta!! Vaihda kampuran asennontunnistin, sieltä se sytytysajoitus otetaan!! Jakajassa on vain nokka-akselin asennontunnistin ja se tuskin on rikki!!

Uusi maksaa tuonverran: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-x ... -1770.html

Lähetetty: 01.04.2010. 9:03
Kirjoittaja purala
Ok kiitoks. täytyypi kaivella tuo jostakin esiin ja kokeilla vaihtaa.

Lähetetty: 01.04.2010. 9:07
Kirjoittaja JAMANT
purala kirjoitti:Ok kiitoks. täytyypi kaivella tuo jostakin esiin ja kokeilla vaihtaa.
Siellä se on turbiinikopassa/kytkinkopassa takaa katsottuna noin klo 11.00 kohdalla, johdot tulee siihen imusarjan päälle, ravistele niitä johtoja, jos lähtee käyntiin ravistelun jälkeen, vika on johdossa!!

Lähetetty: 01.04.2010. 9:18
Kirjoittaja purala
Joo kaiketi se sitte on jääny niin hyvin imusarjan taakse piiloon etten ole huomannu vaikka yritin hieman sitäkin etsiskellä. joten päättelin tästä että ottaa kaiken pyörintätiedon jakajan puolelta.

Täytyy tästä kohta mennä tutkiskeleen mikäli vikaa sieltä löytyisi.

Lähetetty: 01.04.2010. 11:12
Kirjoittaja JAMANT
Tosta mun linkin kuvasta näkee, minkä näköistä osaa hakee...

Lähetetty: 03.04.2010. 11:33
Kirjoittaja purala
Kiitoksia "kullan arvoisesta" vinkistä. Vika ilmeiseti oli juurikin kyseisen anturin johdossa, kun sitä heiluttelin alkoi kipinä taas tuleen.

Mutta ongelmat taas jatkuivat..
Auto ei edelleenkään lähtenyt käymään. Startatessa moottori ns. potkaisee välillä takaisin. aivan kuin kipinän ajoitus olisi rajusti liian aikaisella.

Vaihdoin jo takaisin sytkäyksikön joka autossa alunperinkin oli, ilman vaikutusta.

pysynkö miten mittaamaan kampiakselin asentotunnistimen toiminnan?

Lähetetty: 03.04.2010. 15:19
Kirjoittaja JERKKU
Tuolta, noita mittaus menetelmiä http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Eng ... ostics.htm

Vika on kuitenkin siinä anturissa, vaihda ihmeessä. Ainakin mulla oli just toi että kipinä oli ajoittain hukassa ja ajoittain taas toimi.