WJ 3.1TD Sammuu, kun antaa kierroksia
Lähetetty: 08.02.2011. 11:32
En tiä onko sähkövika, mutta laitetaan nyt tänne.
Tämä vikasarja alkoi siitä, että vaihdelaatikon öljyputki meni poikki ja öljyt levisivät pitkin teitä ja lopulta ei enää liikkunut, kun öljy loppu. No sitten uusi putki ja uudet öljyt sisään ja koeajolle 200m päässä sammu, eikä millään käymään. Tutkimusten jälkeen sammutussolenoidille ei tule ku 3.82V, mikä ei riitä sitä vetämään. No tämä sitten korjautui ohjausboxin liittimen ronklaamisella + CRC kylvyllä. Auto pelasi päivän hienosti ja laatikkokin pelasi ehkä jopa paremmin kuin ennen hasardia ja sitten...
Seuraavana aamuna parin kilometrin ajon jälkeen sammui vauhdista ilman mitään varoitusta ja moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan. Virrat kiinni ja lähtee käymään normaalisti ja kotimatkalla sammui neljä kertaa ja aina ilman mitään heikkoa käymään.
Tutkimusten jälkeen:
Käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäynnillä ja alle 1500rpm.
Jos nostaa hitaasti kierroksia, niin nousee normaalisti ~2000rpm ja sitten ottaa "piikin" ~2500rpm:ään ja sammuu, kuin avaimesta vääntäis sammuksiin.
Jos taas painaa kaasun suoraan pohjaan, niin nostaa kierrokset jonnekkin 3500rpm tietämille ja sammuu.
Sammutussolenodille tuleva virta pysyy kokoajan, eli sammutussolenoidi ei sitä sammuta? Jos ei ole viallinen, mutta voiko siinä olla tuollaista vikaa?
Ja ei anna ainakaan mittaritaululle vikakoodeja, vain done se sannoo...
Veikkauksia?
Tämä vikasarja alkoi siitä, että vaihdelaatikon öljyputki meni poikki ja öljyt levisivät pitkin teitä ja lopulta ei enää liikkunut, kun öljy loppu. No sitten uusi putki ja uudet öljyt sisään ja koeajolle 200m päässä sammu, eikä millään käymään. Tutkimusten jälkeen sammutussolenoidille ei tule ku 3.82V, mikä ei riitä sitä vetämään. No tämä sitten korjautui ohjausboxin liittimen ronklaamisella + CRC kylvyllä. Auto pelasi päivän hienosti ja laatikkokin pelasi ehkä jopa paremmin kuin ennen hasardia ja sitten...
Seuraavana aamuna parin kilometrin ajon jälkeen sammui vauhdista ilman mitään varoitusta ja moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan. Virrat kiinni ja lähtee käymään normaalisti ja kotimatkalla sammui neljä kertaa ja aina ilman mitään heikkoa käymään.
Tutkimusten jälkeen:
Käynnistyy hyvin ja käy hyvin tyhjäkäynnillä ja alle 1500rpm.
Jos nostaa hitaasti kierroksia, niin nousee normaalisti ~2000rpm ja sitten ottaa "piikin" ~2500rpm:ään ja sammuu, kuin avaimesta vääntäis sammuksiin.
Jos taas painaa kaasun suoraan pohjaan, niin nostaa kierrokset jonnekkin 3500rpm tietämille ja sammuu.
Sammutussolenodille tuleva virta pysyy kokoajan, eli sammutussolenoidi ei sitä sammuta? Jos ei ole viallinen, mutta voiko siinä olla tuollaista vikaa?
Ja ei anna ainakaan mittaritaululle vikakoodeja, vain done se sannoo...
Veikkauksia?