WJ:n etuvalot huonot

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
DC
Viestit: 16
Liittynyt: 12.12.2011. 20:27
Paikkakunta: Simpele

WJ:n etuvalot huonot

Viesti Kirjoittaja DC » 13.12.2011. 17:44

Melko heikkotehoiset on nuo lyhyet ainankin omassani, joten olisi ehkä ajankohtaista tehdä asialle jotain, uudet umpiot vai xenoni-polttimot vai mitähän...?

Tällaisia esim. olisi tarjolla
http://www.ebay.de/itm/Jeep-Grand-Chero ... 53e987854f
mutta tekeeköhän moisilla mitään...vai tyytyäkkö alkuperäisiin uusiin umpioihin...

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.12.2011. 20:57

Kaverin 2002 WJ jeeppiin tilas ihan perinteiset ajovalot jenkeistä.
Vanhat oli sellaset karheat ja sumeat joilla ei nähny mitään.

Jenkkivalot on symmetriset tosin ja korkeussäädön moottorit piti vaihtaa alkuperäisistä kun jenkkiumpiossa on pelkästään ruuvit.

Leimalla katso vaan että on merkinnät ok ja korkeussäätö toimii :)
Tosin lisävaloksi itse harkitsisin WJ:n keulille niitä kirkkaita ledi päivävaloja jotka on sellaiset joita saa pitää ajovalojen kanssa. Yllättävän kirkkaita monet niistä.

Polttimot tekevät myös paljon. KJ jeeppiini laitoin Philips Extreme Vision polttimot ja niin lähi kuin kaukovalot parani paljon. Tosin KJ:n valot hamuaa H4 polttimot eteen. En tiedä mitä polttimoita tarjolla tuohon WJ:n umpioon

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 14.12.2011. 19:30

Minä ostin uudet H4-umpiot JAMANTILTA suoraan hyllystä, vanhat olivat muoviset? ja sumeat, niillä mitään nähnyt... :roll: -Ihme kun oli mennyt leimasta läpi..? :shock:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.12.2011. 19:39

rane58 kirjoitti:Minä ostin uudet H4-umpiot JAMANTILTA suoraan hyllystä, vanhat olivat muoviset? ja sumeat, niillä mitään nähnyt... :roll: -Ihme kun oli mennyt leimasta läpi..? :shock:
Sulla taitaa olla tuo vanhempi grandi. Tuon WJ:n umpiot o aika tyyriit suomes. Ainakin purkuautoista katoaa melko äkkiä ja yhdestäkin varastettiin jopa nuo umpiot..

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 16.12.2011. 16:34

kozel kirjoitti: Polttimot tekevät myös paljon. KJ jeeppiini laitoin Philips Extreme Vision polttimot ja niin lähi kuin kaukovalot parani paljon. Tosin KJ:n valot hamuaa H4 polttimot eteen. En tiedä mitä polttimoita tarjolla tuohon WJ:n umpioon
Minäkin kävin hakemassa uutukaiset H4 polttimot omaan Libertyyn, mutta kun kotana ponnekkaasti aloin vaihtamaan, olikin kanta erilainen, kun vanhasta muistista uskoin kannan olevan sama kuin edellisessä KJ:ssani.
Eli Ameriikan ihmemaasta kotiutetuissa on HB5 kantaiset polttimot, tämä siis tiedoksi niille, joilla on muuttoautona tuotu yksilö alkuperäisin valoin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 16.12.2011. 21:46

Heitänpä tähän keskusteluun myös oman lusikkani. En tiedä miten valojen sähköt on WJ:ssä toteutettu, mutta jenkkiautoissa (ainakin omassa entisessä Jeepissä myös) on monesti valojen sähköt vedetty umpioille suoraan katkaisijan läpi. Jos jännitettä ihmettelee lampun kannalta yleismittarilla niin johtoihin ja kytkimeen saattaa hävitä helposti toista volttia :shock: Kyllähän se jo valotehossa näkyy... Suosittelen vetämään sähköt releellä suoraan jostain jännitteenjakoblokista, sulakerasiasta tai suoraan akulta erillisen sulakkeen kautta valoille. Vanhaa valojen syöttöjohtoa voi käyttää suoraan releen ohajuksena ja alkaa valoille tulemaan jo ihan erilaiset jännitteet :wink:

Tällaisia rele-johto-lampunkanta-komboja saa ihan valmiinakin esim. motonetistä tai biltemasta... Näissä on myös pitkille oma releensä ja tulee suoraan kiinni vanhaan lampunkantaan.

Kuten sanoin, en tiedä onko WJ:ssä vielä valot ilman relettä, mutta varmaan muutkin himmeiden valojen kanssa taistelevat lukevat tätä ketjua.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 16.12.2011. 23:11

Pitihän mun Jeepissäkin vaihtaa lampunkannat H4-polttimolle sopivaksi.. :wink: -Nekin JAMANTILTA edukkaasti... -Oli ne alkuperäiset harvinaisia, (kertoi JAMANT) tai vaikeita hankkia. H4-löytyy melkein joka putiikista... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Kirjoita vastaus