Grand Cherokee WH , polttimon vaihto ja rengaspaine anturit

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Grand Cherokee WH , polttimon vaihto ja rengaspaine anturit

Viesti Kirjoittaja silva » 06.02.2012. 18:05

Ihan kyssäri noiden ajovalopolttimoiden vaihtoon. Tehdäänkö se ns.kätilö-otteella(kokemuksia Citroen C5 II)konehuoneenpuolelta vai onko tuohon piilotettu jotain näppärää. Sen verran kylmät kelit,että ajattelin täällä kysyä,ennenkuin lähden voimalla kokeilemaan. 8) (Auto vm-05)

Toinen askarruttava asia on rengaspaine tunnistimet. Ostaessa oli kitkakumit,
joista tieto kulki. Hommasin nastarengas satsin vanteilla(tämän palstan kautta. :D )Autossa on "Premium"-mallit ???ohjekirjan mukaan.
Eli venttiilin kautta jotenkin??? Miten ja mistä moiset kannattaisi hankkia?
Onnistuukohan asentaminen kumit päällä?

Varttitunnin välein auto muistuttaa ajaessa...toki eihän tuo välkkyvän renkaan kuvatus paljoa virtaa vie.
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Re: Grand Cherokee WH , polttimon vaihto ja rengaspaine antu

Viesti Kirjoittaja filler » 06.02.2012. 18:33

silva kirjoitti: Toinen askarruttava asia on rengaspaine tunnistimet. Ostaessa oli kitkakumit,
joista tieto kulki. Hommasin nastarengas satsin vanteilla(tämän palstan kautta. :D )Autossa on "Premium"-mallit ???ohjekirjan mukaan.
Eli venttiilin kautta jotenkin??? Miten ja mistä moiset kannattaisi hankkia?
Onnistuukohan asentaminen kumit päällä?

Varttitunnin välein auto muistuttaa ajaessa...toki eihän tuo välkkyvän renkaan kuvatus paljoa virtaa vie.
Onkos sinulla ne alkuperäiset vanteet yhä tallella? Se rengaspaineanturi on integroitu venttiilirakenteeseen ja ei ole vaihdettavissa ilman renkaan poistamista vanteelta. Mikä tahansa paineanturi ei käy, vaan sen pitää olla yhteensopiva evic järjestelmääsi ja nuo mallierot vaihtelee jonkin verran. Kun tiedät evicin tyyppinumeron, voit esim ebayn kautta etsiä noita paineantureita. Helpoimmalla pääset, kun käyt marmoritiskillä pyytämässä koko ominaisuuden deaktivoimista ja unohdat niiden olemassa olon. Marmoritiskilläkin niitä myyvät, mutta ei taida riittää 100e/kpl niiden hankintaan ja asennustyöt siihen päälle.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 06.02.2012. 19:38

Kun joskus 2007 kyselin noita rengaspaineantureita, olivat marmorilla muistaakseni päälle 70,- kappale. Päädyin sitten ostamaan Saksan marmorilta 35,-/kpl. Rengasliikkeessä tosiaan kumit pois vanteelta, anturi venttiilin tilalle ja rengas takaisin. Jenkkien käyttämä versio ei ole sama kuin Euro-veljensä, joten mallin suhteen kannattaa olla tarkkana (68001698AA). Jos pelkästään se varoitus häiritsee, autoon on saatavilla myös softapäivitys poistamaan ongelma (kts. http://wkjeeps.com/tsb/tsb_wh_2200208.pdf)

Lamppujen vaihdossa ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, vaan se tehdään takakautta. Siinä lampun päällä olevan muoviläpäre irtoaa nostamalla niistä rei'istä; muistaakseni se tuo hieman lisää näkyvyyttä. Kuljettajan puolella akku taisi hieman ahdistaa, mutta sekinhän lähtee tarvittaessa helposti irti.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 06.02.2012. 20:08

Care kirjoitti:Jenkkien käyttämä versio ei ole sama kuin Euro-veljensä, joten mallin suhteen kannattaa olla tarkkana (68001698AA).
:shock: mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
mittayksiköiden kääntämisen hoitaa ainakin evic, ei anturit.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 06.02.2012. 20:28

filler kirjoitti:mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
Taajuusalue on eri - perinteisesti lähes kaikki radiolaitteet on allokoitu mantereilla eri paikkaan: 315MHz (US) vs 433MHz (Euro).

Yllätyksekseni huomasin Euro-versiota saatavan myös Jenkeistä (http://www.justforjeeps.com/whtiprmose.html). Osanumerokin on näemmä muuttunut vuodesta 2007.

Avatar
silva
Viestit: 16
Liittynyt: 27.01.2012. 21:47
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja silva » 06.02.2012. 20:57

Kiitti vastauksista.
Täytynee punnita antureiden kanssa,mitä tekisi.
Käytännössä painetiedoista ei hyötyä...mutta niillä vois leuhkia itäautoja
ajaville. 8)
Jeep Grand Cherokee Limited CRD(-05)
Chevrolet Camaro Z-28E (-82) GMPP 350cid
Chevrolet ChevyVan 20 6,2D(-87)"Hatanpään matkailuluomus"

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 06.02.2012. 21:11

Care kirjoitti:
filler kirjoitti:mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
Taajuusalue on eri - perinteisesti lähes kaikki radiolaitteet on allokoitu mantereilla eri paikkaan: 315MHz (US) vs 433MHz (Euro).

Yllätyksekseni huomasin Euro-versiota saatavan myös Jenkeistä (http://www.justforjeeps.com/whtiprmose.html). Osanumerokin on näemmä muuttunut vuodesta 2007.
Tuo oli uusi tieto minulle eri mokkuloista eri mantereille, mutta hyvä se on oppia uutta!
Jos jotakuta kiinnostaa enemmän nuo TPMS:n periaatteet, niin ainakin tuolta löytyy mukavasti tietoa laitteista melkoisen kattavasti :http://www.bartecautoid.com/
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.02.2012. 10:17

http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... ts_id=1319

itse laitoin moisen.. helppo vaihdella sitten jos ajelee jatkossa kesät ja talvet eri renkailla..

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 07.02.2012. 13:35

ompas melkoisen kompaktiin muotoon nuo jo saaneet pakattua. paristot melko lyhytikäisiä, mutta ilmeisesti helpot/halvat vaihtaa?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 08.02.2012. 21:14

Nuo vuoden päivät olleet nyt ja ei ole vielä paristoja tarvinnu vaihtaa. Pääboxista oon kerran vaihtanu. Liiketunnistimet niin antureissa kuin tuossa pääboxissa. Näyttö yleensä heränny kun autoon hyppää ja anturit viimeistään kun ajamaan lähtee. Paristot saa vaihdettua ilman työkaluja antureistakin.

Äärimmäisen tyytyväinen olen ollu kyllä. Paineesta on raja-arvot säädettävissä missä alkaa huutamaan. Samoin lämpötilat yms..

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 09.02.2012. 0:00

Tässäpä muuten vielä aiheesta hyvä taulukko (WH=WK-BUX)

Kirjoita vastaus