Sivu 1/1

Grand Cherokee WH , polttimon vaihto ja rengaspaine anturit

Lähetetty: 06.02.2012. 18:05
Kirjoittaja silva
Ihan kyssäri noiden ajovalopolttimoiden vaihtoon. Tehdäänkö se ns.kätilö-otteella(kokemuksia Citroen C5 II)konehuoneenpuolelta vai onko tuohon piilotettu jotain näppärää. Sen verran kylmät kelit,että ajattelin täällä kysyä,ennenkuin lähden voimalla kokeilemaan. 8) (Auto vm-05)

Toinen askarruttava asia on rengaspaine tunnistimet. Ostaessa oli kitkakumit,
joista tieto kulki. Hommasin nastarengas satsin vanteilla(tämän palstan kautta. :D )Autossa on "Premium"-mallit ???ohjekirjan mukaan.
Eli venttiilin kautta jotenkin??? Miten ja mistä moiset kannattaisi hankkia?
Onnistuukohan asentaminen kumit päällä?

Varttitunnin välein auto muistuttaa ajaessa...toki eihän tuo välkkyvän renkaan kuvatus paljoa virtaa vie.

Re: Grand Cherokee WH , polttimon vaihto ja rengaspaine antu

Lähetetty: 06.02.2012. 18:33
Kirjoittaja filler
silva kirjoitti: Toinen askarruttava asia on rengaspaine tunnistimet. Ostaessa oli kitkakumit,
joista tieto kulki. Hommasin nastarengas satsin vanteilla(tämän palstan kautta. :D )Autossa on "Premium"-mallit ???ohjekirjan mukaan.
Eli venttiilin kautta jotenkin??? Miten ja mistä moiset kannattaisi hankkia?
Onnistuukohan asentaminen kumit päällä?

Varttitunnin välein auto muistuttaa ajaessa...toki eihän tuo välkkyvän renkaan kuvatus paljoa virtaa vie.
Onkos sinulla ne alkuperäiset vanteet yhä tallella? Se rengaspaineanturi on integroitu venttiilirakenteeseen ja ei ole vaihdettavissa ilman renkaan poistamista vanteelta. Mikä tahansa paineanturi ei käy, vaan sen pitää olla yhteensopiva evic järjestelmääsi ja nuo mallierot vaihtelee jonkin verran. Kun tiedät evicin tyyppinumeron, voit esim ebayn kautta etsiä noita paineantureita. Helpoimmalla pääset, kun käyt marmoritiskillä pyytämässä koko ominaisuuden deaktivoimista ja unohdat niiden olemassa olon. Marmoritiskilläkin niitä myyvät, mutta ei taida riittää 100e/kpl niiden hankintaan ja asennustyöt siihen päälle.

Lähetetty: 06.02.2012. 19:38
Kirjoittaja Care
Kun joskus 2007 kyselin noita rengaspaineantureita, olivat marmorilla muistaakseni päälle 70,- kappale. Päädyin sitten ostamaan Saksan marmorilta 35,-/kpl. Rengasliikkeessä tosiaan kumit pois vanteelta, anturi venttiilin tilalle ja rengas takaisin. Jenkkien käyttämä versio ei ole sama kuin Euro-veljensä, joten mallin suhteen kannattaa olla tarkkana (68001698AA). Jos pelkästään se varoitus häiritsee, autoon on saatavilla myös softapäivitys poistamaan ongelma (kts. http://wkjeeps.com/tsb/tsb_wh_2200208.pdf)

Lamppujen vaihdossa ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä, vaan se tehdään takakautta. Siinä lampun päällä olevan muoviläpäre irtoaa nostamalla niistä rei'istä; muistaakseni se tuo hieman lisää näkyvyyttä. Kuljettajan puolella akku taisi hieman ahdistaa, mutta sekinhän lähtee tarvittaessa helposti irti.

Lähetetty: 06.02.2012. 20:08
Kirjoittaja filler
Care kirjoitti:Jenkkien käyttämä versio ei ole sama kuin Euro-veljensä, joten mallin suhteen kannattaa olla tarkkana (68001698AA).
:shock: mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
mittayksiköiden kääntämisen hoitaa ainakin evic, ei anturit.

Lähetetty: 06.02.2012. 20:28
Kirjoittaja Care
filler kirjoitti:mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
Taajuusalue on eri - perinteisesti lähes kaikki radiolaitteet on allokoitu mantereilla eri paikkaan: 315MHz (US) vs 433MHz (Euro).

Yllätyksekseni huomasin Euro-versiota saatavan myös Jenkeistä (http://www.justforjeeps.com/whtiprmose.html). Osanumerokin on näemmä muuttunut vuodesta 2007.

Lähetetty: 06.02.2012. 20:57
Kirjoittaja silva
Kiitti vastauksista.
Täytynee punnita antureiden kanssa,mitä tekisi.
Käytännössä painetiedoista ei hyötyä...mutta niillä vois leuhkia itäautoja
ajaville. 8)

Lähetetty: 06.02.2012. 21:11
Kirjoittaja filler
Care kirjoitti:
filler kirjoitti:mites nuo jenkkiversiot ja euroversiot noissa antureissa eroavat sitten toisistaan?
Taajuusalue on eri - perinteisesti lähes kaikki radiolaitteet on allokoitu mantereilla eri paikkaan: 315MHz (US) vs 433MHz (Euro).

Yllätyksekseni huomasin Euro-versiota saatavan myös Jenkeistä (http://www.justforjeeps.com/whtiprmose.html). Osanumerokin on näemmä muuttunut vuodesta 2007.
Tuo oli uusi tieto minulle eri mokkuloista eri mantereille, mutta hyvä se on oppia uutta!
Jos jotakuta kiinnostaa enemmän nuo TPMS:n periaatteet, niin ainakin tuolta löytyy mukavasti tietoa laitteista melkoisen kattavasti :http://www.bartecautoid.com/

Lähetetty: 07.02.2012. 10:17
Kirjoittaja kozel
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... ts_id=1319

itse laitoin moisen.. helppo vaihdella sitten jos ajelee jatkossa kesät ja talvet eri renkailla..

Lähetetty: 07.02.2012. 13:35
Kirjoittaja filler
ompas melkoisen kompaktiin muotoon nuo jo saaneet pakattua. paristot melko lyhytikäisiä, mutta ilmeisesti helpot/halvat vaihtaa?

Lähetetty: 08.02.2012. 21:14
Kirjoittaja kozel
Nuo vuoden päivät olleet nyt ja ei ole vielä paristoja tarvinnu vaihtaa. Pääboxista oon kerran vaihtanu. Liiketunnistimet niin antureissa kuin tuossa pääboxissa. Näyttö yleensä heränny kun autoon hyppää ja anturit viimeistään kun ajamaan lähtee. Paristot saa vaihdettua ilman työkaluja antureistakin.

Äärimmäisen tyytyväinen olen ollu kyllä. Paineesta on raja-arvot säädettävissä missä alkaa huutamaan. Samoin lämpötilat yms..

Lähetetty: 09.02.2012. 0:00
Kirjoittaja Care
Tässäpä muuten vielä aiheesta hyvä taulukko (WH=WK-BUX)