Vikakoodien luku, Jeep cherokee XJ (2,5 bens.-99)

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Lundersson
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2010. 16:19
Paikkakunta: Inkoo

Vikakoodien luku, Jeep cherokee XJ (2,5 bens.-99)

Viesti Kirjoittaja Lundersson » 17.02.2012. 21:24

Check engine valo syttyi ajossa yhtä äkkiä ja nyt palaa koko ajan. Ajossa ei ollut mitään erikoista, lämmöt ja paineet normit ja ei mitään sivuääniä..

Youtubea ja googlea raiskattu mutta saan ainoastaan mittaristo-testin päälle. Kokeiltu siis avain 3, 4, 5 kertaa on/off trippi-napilla ja ilman.

Ainut luku mikä tauluun tulee on trip-painike alhaalla kun renkkaa avainta; "2.4". Videoissa luvuissa ei ole kyseistä pistettä. 24 olisi "TPS voltage sensor input above or below the minimum acceptable voltage. Or TPS signal does not correlate to MAP sensor." Auto nykii joskus vedossa, joten voi jopa olla kaasuläpän asentotunnistin tai sitten ilmamassa-anturi. Saa nähdä..

Olisiko kellään viel' jotain kikkaa vikakoodien lukuun ennen kuin vien pajalle katsottavaksi?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.02.2012. 11:39

Älä paina mitään nappia, virrat vaan päälle kolme kertaa ja tulee joko vikakoodit tai DONE -teksti!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Lundersson
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2010. 16:19
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Lundersson » 20.02.2012. 12:00

Ei anna mitään ilmoitusta tuolla, vaikka kuinka nopeasti renkkais kolme kertaa.. Tää on vissiin sellainen "älä-tee-sitä-itse" malli, jota luetaan vain pistokkeesta. Noh, eilen kävin liikuttelemassa imusarjan kaikki pistokkeet, ja valo ei syttynyt seuraavalla startilla. Saa nähdä tuleeko uudestaan, muta kiinnostaisi kuitenkin tietää mikä siellä herjas.

Lundersson
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2010. 16:19
Paikkakunta: Inkoo

Päivitys

Viesti Kirjoittaja Lundersson » 02.01.2013. 11:25

Noniin, käyntihäiriö lakkasi keväällä ja alkoi taas viime joulukuussa. Pätkii/nakuttaa 2t rpm kohdalla veto päällä. Kesällä tutkin asiaa hieman ja autossani onkin OBD II-diagnostiikka. Kesällä tästä viime episodista ei ollut jäänyt muistiin mitään, mutta viime sunnuntaina ponnahti taas CE-valo päälle ilman ilmeistä ongelmaa. Palikka kiinni ja P0123 - eli TPS-anturi. Onkohan anturi vaihdettava vai onko se kalibroitavissa. Mietin vain koska live-data kertoo että kaasuläppä kiinni - 16% ja kaasuläppä auki 80%. Onko tämä normaalia? Hiitaasti kun avaa kaasuläppää nousee prosentit lineaarisesti.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.01.2013. 11:38

Vain ennen HO-koneita, eli Renix-ruiskuiset, niissä on säädettävä TPS, kaikissa uudemmissa ei säätömahdollisuutta!! Ja se perussäätö on se, että läpät kiinni, se on 16% asetus!!

TPS on tuo: http://www.jamant.fi/tpsanturi-xjtjzjwj ... -2720.html , tarkista liittimien samanlaisuus, noissa saattaa olla myös muita vaihtoehtoja, tai jos vanhassa on joku orkkisnumero nähtävillä, laita se mulle sähköpostilla, niin katsotaan oikea osa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Lundersson
Viestit: 27
Liittynyt: 27.12.2010. 16:19
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Lundersson » 02.01.2013. 12:46

Ok, liitin näyttää samanlaiselta. Otan sen irti jossain vaiheessa.

Kirjoita vastaus