Sivu 1/1
WH 3.0 crd stressi-valo
Lähetetty: 18.03.2012. 11:13
Kirjoittaja jeeplaplander
Minulla syttyi moottorivikavalo käynnistyksen yhteydessä palamaan eikä sammunut ollenkaan,ajelin kuitenkin kotiin 600 kilometriä ja auto pelasi mielestäni ihan normaalisti ja kulutuskin normaali.Aamulla ajattelin katsoa pellin alle ja ajoin auton talliin.Valo paloi vieläkin.Toisen käynnistyksen yhteydessä valo sammuikin normaalisti.Kysynkin jääkö tällainen häiriö vikamuistiin ja saako sen esille auton omilla "namiskoilla" vai onko hommattava lukulaite?pitääkö vikakoodi aina kuitata jotenkin pois vai poistuuko automaattisesti vian korjattua.Mikähän olisi ensimmäinen mahdollinen komponentti joka aiheuttaa kyseistä valon palamista?Jos jollain on kokemuksia niin otettais vastaan tietoa.
Lähetetty: 19.03.2012. 7:20
Kirjoittaja Care
Arvailuksi menee ilman testeriä, mutta muistelen lukeneeni, että CRD:ssä hehkutulpan hajoaminen sytyttää vikavalon.
Lähetetty: 21.03.2012. 15:22
Kirjoittaja Care
Ja siltä varalta, että sieltä tosiaan olisi yksi hehkuista mennyt, asia kannattaa tarkistaa pikaisesti. Jostain syystä maailmalla on useampiakin tapauksia tällä Mersun koneella, joissa rikkoutunut hehkutulppa rikkoo myös hehkujen ohjausyksikön. Käsittämätön suunnittelun kukkanen.
Lähetetty: 21.03.2012. 16:05
Kirjoittaja JAMANT
Joo, mullakin on tossa yksi asiakas tollasella ja siitä on 5. pytyn hehku pimeänä + hehkun moduli!! Äkkiä testeriin ja hehkujen vaihtoon ennenkuin polttaa sen modulin (ei ihan halpa)!!
EDIT: tosin tossa ei asiakkaan mukaan ollut kyllä Check Engine valo syttynyt, vaikka on kaksi vikakoodia!!!
Lähetetty: 21.03.2012. 17:43
Kirjoittaja jeeplaplander
Tänään posti toi testerin ja lukasin koodin:P0703-ei muita koodeja.ilmeisesti liittyy jotenkin jarrujen sähköiseen toimintaan;ehkä jarruvaloihin.Juuri silloin kun valo syttyi kytkin peräkärryn perään jossa oli kytkentä miten sattuu.voisiko ko.koodi tulla noin pienestä?antaahan hehku vika kanssa oman vikakoodin?
Lähetetty: 21.03.2012. 17:48
Kirjoittaja JAMANT
P0703=Brake Switch Stuck Pressed or Released, Incorrect input state detected in the brake switch circuit
Eli jarruvalokatkaisija jumissa painettuna tai vapautettuna, väärä syöttötila havaittu jarruvalokatkaisijan piirissä
Lähetetty: 21.03.2012. 20:14
Kirjoittaja kozel
Itse olen tuumaillu niin että 100tkm ja hehkut vaihtoon. Varsinkin kun uudemmissa koneissa on tuo hehkujen ohjainlaite.
Ei nuo hehkut kuitenkaan niin kalliita ole ja osa dieseleistä käyttää hehkuja muulloinkin kuin käynnistyksessä.
Lähetetty: 22.03.2012. 5:01
Kirjoittaja KJ
vaihtoon vaan hehkut tarpeaksi usein ja rasvoo väliin
se on halvempaa kun ruveta niitä porailemaan..