Cherokee valovikaa

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.11.2012. 18:48

Kaikki jäljellä olevat 5 kappaletta toimii ihan normaalisti, pykälät löytyy niinkuin pitääkin!!! Mystistä...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

vilperi
Viestit: 14
Liittynyt: 12.01.2012. 23:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vilperi » 21.11.2012. 19:01

Joo, omat mokat kävi itselläkin ekana mielessä. Kokeilin kuitenkin toimintaa myös siten, että roikkui johtojen varassa jalkatilassa eli läpivienti ei päässyt toimintaa ahdistamaan. Nupin akselikin kyllä tuntuu loksahtavan paikoilleen melko kivuttomasti, tosin pois ottaminen on melkoista taiteilua... Onko muuten millainen ero XJ92-96 ja XJ97-01 katkaisijoissa? Ajattelin vaan, että kun kuvissa näyttävät niin samanlaisilta. Olisikohan se alkuperäinen kärähtänyt voinut olla tuommonen tuoreempi versio? Sillä nuo valot kuitenkin ovat joskus toimineet ja kytkentöjä tms ei ole tässä välissä vaihdettu.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.11.2012. 19:18

Katsoitko hintaeroa?? En usko että olis päivitetty uudempaan versioon, kun ei siitä ole ollut mitään hyötyä, samanlainen yhtä heikko katkaisija se on uudempikin ja kuorma on sama!!

Ehkä sun pitäis korvata se vanha lämmennyt liitin abikoilla yksi kerrallaan ja sitten ne releet....
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

vilperi
Viestit: 14
Liittynyt: 12.01.2012. 23:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vilperi » 21.11.2012. 19:45

Jep, huomasin hintaeron... Siksi ajattelinkin, että onko jotenkin merkittävästi parempi. Noh, täytyy varmaan seuraavaksi kokeilla liittimen korvaamista abikoilla.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.11.2012. 19:55

Ja tarkista että se nupin akseli on suora, jos se on mutkalla, niin se painaa sitä kelkkaa väärään suuntaan ja silloin saattaa käytös olla outo... Siis katkaisijalla, ei käyttäjällä :wink: :wink:
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jaskau
Viestit: 65
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 28.02.2013. 22:10

Kuinkas paljon pitää kojelautaa purkaa että pääsee valokytkimen vaihtamaan? Mistä kautta mahtaa vaihtua helpoiten?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.03.2013. 8:21

jaskau kirjoitti:Kuinkas paljon pitää kojelautaa purkaa että pääsee valokytkimen vaihtamaan? Mistä kautta mahtaa vaihtua helpoiten?
XJ:ssä ei oikeastaan yhtään, alakautta vaihdetaan, nuppi ja akseli pois, vapautuu siitä valokatkaisijan vapautusnupista ja mutteri pois, mistä se akseli menee läpi ja alakautta töpseli irti ja katkaisija pois!! Asennus päinvastaisessa järjestyksessä!! Ja jos haluaa pikkasen helpottaa, niin se koko kojetaulun pituinen alapaneli (se missä on keskellä tuhkis) pois...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

vilperi
Viestit: 14
Liittynyt: 12.01.2012. 23:03
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja vilperi » 16.04.2013. 20:28

Päivitys tulee nyt hieman myöhässä, mutta löytyipä talven keskellä tähänkin ongelmaan ratkaisu, kun aikansa oli vaihdettu uutta osaa ja purettu ja tarkistettu joka paikka. Paitsi se, josta vika viimein löytyi. Nimittäin sulake!! Päällisinpuolin ehjän näköinen, mutta vasta mittaamalla paljastui vialliseksi. Löytyi, kun en enää mitään muuta keksinyt ja vaihdoin kaikki jalkatilan rasiassa olevat sulakkeet. Että tämmöstä... No, nytpä on Jeepin sähköt melko hyvin tulleet tutuiksi, kojelauta purettu mittareineen päivineen, etu- ja takavalojen liitokset ja johdotukset tarkistettu jne. Useampaan kertaan. Ja on nyt muutama ylimääräinen valokatkaisijakin ;)


Täytynee kuitenkin ottaa neuvoista vaarin ja lisätä releet, syksymmällä.

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Re: Cherokee valovikaa

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 10.10.2015. 16:25

Lainataas topikkia. Onko kukaan törmänny että katkaisija ei kestä vaikka on releet laitettu?
Täs omas on joku tehnyt valomuutoksen eli laittanu releet mutta silti välillä valot katoaa. Katkaisija sirisee välillä samalla tavalla ku wranglerissakin.. ..täytynee vielä tutkia että virta oikeasti kiertää releen kautta...
Onkos muilla pitänyt sumarin katkaisin sirinä möykkää?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Re: Cherokee valovikaa

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 13.10.2015. 11:23

Itse itselleen vastaten ja jatkokysymys muille esittäen. Ilmeisesti vanha katkaisija olikin ehjä. Ostin ja asensin kuitenkin uuden.
Virta menee oikein elikkä releet on oikein laitettu. Luulin jo eilen että kaikki on hyvin kun laitoin uuden katkaisijan ja tallissa hommat pelas ok.
Tänään aamulla lähdin töihin niin taas keskellä mettää pimeessä katosi ajovalot... ..JEEE!!!
Käsikopelolla kaapeleita ronkkiessa lähti taas valot päälle.

Elikkä jo eilen tuo liitin näytti siltä että katkaisija jumppaa on tässä autossa tehty jonkin verran. Isoin johto joka liittimelle tulee oli sen näköinen kuin olisi jatkettu jo kertaalleen.. ..tai siltä että se on kuumentunut liikaa.

Tuo isoin johto on siis se joka pätkii! tarvii ottaa pala pois välistä ja korvata uudella. Alkuperäinenkin vika johtui tuosta johdosta. Tärinä vaikuttaa niin että se lakkaa koskettamasta. Niin kävi nytkin aamulla että kuopan aiheuttamasta kolahduksesta meni valot päältä pois...

Kysymys: Miten teen sen näppärimmin? Yritänkö duunata homman alakautta vai aukeeko kojelaudasta joku luukku näppärästi mistä pääsis tuohon johtonyssäkkään käsiksi ilman että täytyy purkaa koko kojelauta? Hyvä olis kyllä saada tuo liitinkin käteen niin näkis sen liittimessä olevan "liittimen" liitoksen itse johtoon notta onko se kuinka häjys hapes..


PS. oman katkaisija jumpan lopputulos on se että kohtuu näppärästi sujuu valokatkaisimen irroitus tällä hetkellä :D
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Joni_1975
Viestit: 4
Liittynyt: 30.03.2016. 18:43
Paikkakunta: Askainen

Re: Cherokee valovikaa

Viesti Kirjoittaja Joni_1975 » 30.03.2016. 18:49

Täällä ja uusi jeepin omistaja.
Viikko sitten kotiin ajettu ja kaikki toimi.
Nyt hävis parkit, mittarivalot ja takavalot ei toimi ajovalojenkaan kanssa eli persus o ihan pimee.
Ajovalot ja pitkät toimii.

Entinen omistaja oli laittanu jotkut tehokkaammat polttimot ja ilmeisestikkin ne käryttänyt kytkimen.
Ja mittari valot katosi ku ropasin lisäpitkiä jotka on releen takana mutta toimii viiksestä.

Jamantilta tilasin tänään uuden kytkimen ja umpiot et näkee vakio polttimmoilla.
Sulakkeet näyttäis olevan kunnossa.
Onko ideoita missä vika :)

Kirjoita vastaus