ZJ Grand Cherokee vinkkejä sähköihin

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Taisto
Viestit: 40
Liittynyt: 12.10.2013. 11:08
Paikkakunta:

ZJ Grand Cherokee vinkkejä sähköihin

Viesti Kirjoittaja Taisto » 27.10.2013. 19:53

Tuli tosiaan sitten hommattua 98 Grandi emännälle harrastusautoksi.Nyt ajeltu pari pimeää iltaa ja palstalla tuttuja vikoja pukkaa.Eli mittarivalot himmenee ja kirkastuu,kun painaa säädintä niin kirkastuu jne.Siitä oli joku juttu aiemmin mutta siis potikka vialta tuntuu?Onko konstia tehdä joku hyppyjohto ja ohittaa potikka niinkuin aikoinaan Mazdassa piti tehdä jotta sai valot palamaan ensinkään?Vai vaihtaa potikka suosiolla?Saako niitä miten järkevästi ja mistä?Tuntuu että vaihteensiirron merkkivalot on kans hyvin himmeitä,vaikea näin aluksi totutella autoon kun siellä on niin pirun pimeää.

Coolant sensor bad vilkkuu näytöllä,siis mistä piti alkaa etsimään vikaa(Aiemmassa topikissa jäi epäselväksi)?Onko se nesteen määrän vai lämmön vai minkä anturi joka on bad?

Tässä nyt aluksi pari pikkuvikaa,saa nähdä miten yhteiselo Grandin kanssa tulee jatkumaan.Mutta on se minusta hieno auto ajaa. :D

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 27.10.2013. 23:59

Lisää glykolia syyläriin/paisuntasäiliöön. :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: ZJ Grand Cherokee vinkkejä sähköihin

Viesti Kirjoittaja WinChester » 28.10.2013. 9:25

Taisto kirjoitti:Tuli tosiaan sitten hommattua 98 Grandi emännälle harrastusautoksi.Nyt ajeltu pari pimeää iltaa ja palstalla tuttuja vikoja pukkaa.Eli mittarivalot himmenee ja kirkastuu,kun painaa säädintä niin kirkastuu jne.Siitä oli joku juttu aiemmin mutta siis potikka vialta tuntuu?Onko konstia tehdä joku hyppyjohto ja ohittaa potikka niinkuin aikoinaan Mazdassa piti tehdä jotta sai valot palamaan ensinkään?Vai vaihtaa potikka suosiolla?Saako niitä miten järkevästi ja mistä?Tuntuu että vaihteensiirron merkkivalot on kans hyvin himmeitä,vaikea näin aluksi totutella autoon kun siellä on niin pirun pimeää.

Coolant sensor bad vilkkuu näytöllä,siis mistä piti alkaa etsimään vikaa(Aiemmassa topikissa jäi epäselväksi)?Onko se nesteen määrän vai lämmön vai minkä anturi joka on bad?

Tässä nyt aluksi pari pikkuvikaa,saa nähdä miten yhteiselo Grandin kanssa tulee jatkumaan.Mutta on se minusta hieno auto ajaa. :D
Vaihdevalo voi olla irronnut pesästään, joten kirkastuu huomattavasti asentamalla sen oikealle paikalleen. Tehokkaampi lamppu voi auttaa, jos on jo paikallaan, eli 3W:n tilalle 5W:n lamppu.

Coolant sensor bad ilmoitus johtuu ajotietokoneen näytön juotosviasta. Joko siis näyttö vaihtoon tai vanhan korjaus. Mulla saattas olla yks ylimääräinen näyttö jossain laatikossa...
Raha ja romut rauhottaa.

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 28.10.2013. 9:25

Coolant sensor lienee siellä paisuntasäiliössä, mittaa nesteen määrää.

Onko 98 mallissa se mittarivalojen säätö liukukytkimellä? Sen pystyy muistaakseni korjaamaan, mikäli omaa hieman kolvaustaitoa. Netistä pitäisi löytyä amerikan poikien ohjeet.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 28.10.2013. 17:54

On liukukytkinmellä sisä- ja mittarivalot, ylös asti laittaen napsahtaa sisävalot päälle ja alhaalla himmeimmillään.

Coolant sensor bad VIC:issä on lähes aina virheilmoitus, eli kuten Winchester totesi niin piirilevyn kolvaukset murtuneet. Jos (kun) säiliössä oleva anturi ja VIC on ehjiä, niin tunnistin ilmoittaa vähäisestä nesteen määrästä Coolant Level Low ilmoituksella. Se taas yleensä on ihan aiheellinen ilmoitus ja kannattaa tarkistaa :wink:

Mitä tulee vaihteenvalitsimen valoon, niin ei se mitenkään erityisen himmeä ole. Itsellekin tosin muistaakseni vaihdoin 5W versioon, mutta kyllä sillä kolmewattisellakin pärjää jos se vain on paikallaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Taisto
Viestit: 40
Liittynyt: 12.10.2013. 11:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Taisto » 28.10.2013. 18:19

Juu,paisunhtasäiliössä on nestettä ylämerkkiin saakka.Ja on juuri edelläkuvattu liukukytkin mittarivaloissa.Täytynee tutkailla asiaa kun myrsky on ohi.

jooo
Viestit: 42
Liittynyt: 25.07.2011. 20:30
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jooo » 29.10.2013. 12:56

Itsellä oli valokatkaisimen kanssa sama homma ja korjasin näin:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/repa ... vy-702703/

Kirjoita vastaus