2.8 cherokee ongelmat
2.8 cherokee ongelmat
mikähän vaivaa tota paremman puolison jeeppiä ? kun siinä aika ajoin syttyy moottorin häiriö valo ja ei reagoi kaasu polkimeen .käytettiin se vikakoodin luvussa ja vika koodiksi antoi p0299 eli viittaa ton mukaan ahtimen toimintaan ?? siis olen sitä mieltä että vika on jossain ihan muuaalla kun turbossa . veikkaisin ennemmin kaasuläppä potikkaa ?? miksi ei anna sinne vika koodia ?
Enpä osaa sanoa, mutta kun tätä joutilasta aikaa näemmä vieläkin riittää niin googletin mielenkiinnosta tuon koodin. Tuossa linkissä on keskustelua samaisesta koodista. Ketjun lopussa joku toteaa että 99% tuosta koodista johtuu jostakin paineletkusta joka rikkoutuu (?). No, toivottavasti vika löytyy ja tulee korjattua. Mukavaa Juhannusta kuitenkin.
http://www.jeepforum.com/forum/f28/p029 ... ay-773993/

http://www.jeepforum.com/forum/f28/p029 ... ay-773993/
ZJ 4.0 -96
Haulla varmaan lötyy mun juttuja mutta jos kerrataan:
-MAP anturi tuppaa likaantumaan näistä ja vetää vikatilaan kun ahtopaineet ei mene kuten pitäisi hitaasti toimivan map. anturin takia.
-Moottorin maadoituskaapeli on jotain syvältä. Itse en ole omasta löytänyt vieläkään tätä kaapelia vaikka on rempattu yhtä sun toista ja ajettu +100tkm. Tehty oma kaapeli ja kaikenlaiset anturi ongelmat on kadonnu 100tkm ajaksi eikä ole temppuillut enää uuden kaapelin myötä.
-Ahtoputket on todella huonoo tekoa näissä. Omassa korkkas ainakin liitos ahtoputkessa siinä kun se silikoniletku nousee ahtimelta ylös ja lähtee välijäähylle päin. Siinä on se liitos ja omassa oli todella ala-arvoista tekoa. Ihme että pysyi kasassa edes. Katkaisin sen ja tein rosteriputkesta uuden pätkän ja kunnon klemmareilla kiinni.
-Omassa ei ole sitä imusarjassa olevaa läppäjuttua mutta noista uudemmista on menny hampaat niistä rattaista jotka kääntelee sitä läppää.
-MAP anturi tuppaa likaantumaan näistä ja vetää vikatilaan kun ahtopaineet ei mene kuten pitäisi hitaasti toimivan map. anturin takia.
-Moottorin maadoituskaapeli on jotain syvältä. Itse en ole omasta löytänyt vieläkään tätä kaapelia vaikka on rempattu yhtä sun toista ja ajettu +100tkm. Tehty oma kaapeli ja kaikenlaiset anturi ongelmat on kadonnu 100tkm ajaksi eikä ole temppuillut enää uuden kaapelin myötä.
-Ahtoputket on todella huonoo tekoa näissä. Omassa korkkas ainakin liitos ahtoputkessa siinä kun se silikoniletku nousee ahtimelta ylös ja lähtee välijäähylle päin. Siinä on se liitos ja omassa oli todella ala-arvoista tekoa. Ihme että pysyi kasassa edes. Katkaisin sen ja tein rosteriputkesta uuden pätkän ja kunnon klemmareilla kiinni.
-Omassa ei ole sitä imusarjassa olevaa läppäjuttua mutta noista uudemmista on menny hampaat niistä rattaista jotka kääntelee sitä läppää.
kozel@ircnet