Sivu 1/1
Grandin valot
Lähetetty: 21.03.2009. 17:09
Kirjoittaja Sam66
Rupesin tossa valoja ihmettelemään kun ei meinaa lähivaloilla nähdä oikein mitään. Umpioista löytyi tosi omituisen näköiset philips 42W halogeenit. Saakohan ZJ:n umpioon tavallista H4 kantaa, tolla philipsillä ei tee mitään. Onkohan alkuperäinen ajatus ollut jonkin näköinen sähkön säästäminen autossa joka on muutenkin varsinainen säästöpossu

Lähetetty: 21.03.2009. 18:25
Kirjoittaja JAMANT
Onkos siinä ajovalojen korkeudensäätöä?? Onko ne DOT-umpiot?? Umpioita vaihtamalla saa H4 polttimot siihen, tosin ei se valoteho sillä parane yhtään!!!!
Lähetetty: 21.03.2009. 19:02
Kirjoittaja Sam66
Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Lähetetty: 21.03.2009. 21:14
Kirjoittaja kuningaskulkuri
Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Lähetetty: 21.03.2009. 22:28
Kirjoittaja JAMANT
Sam66 kirjoitti:Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Nykyvalaisimet on vaan surkeita!!
Minkälainen polttimo siinä sulla sitten on??
Lähetetty: 21.03.2009. 22:29
Kirjoittaja JAMANT
kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Lähetetty: 22.03.2009. 7:29
Kirjoittaja kuningaskulkuri
JAMANT kirjoitti:kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Menee hiukan OT, mutta XJ:ssä ei siis ole releitä? No onneksi ne on helpot toeuttaa jälkikäteenkin sinne. Siinä lienee taas yksi homma listalle mitä täytyy tehdä, kunhan tässä taas sen verran kykenee kurkkukivulta...
Lähetetty: 22.03.2009. 12:33
Kirjoittaja JAMANT
kuningaskulkuri kirjoitti:JAMANT kirjoitti:kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Menee hiukan OT, mutta XJ:ssä ei siis ole releitä? No onneksi ne on helpot toeuttaa jälkikäteenkin sinne. Siinä lienee taas yksi homma listalle mitä täytyy tehdä, kunhan tässä taas sen verran kykenee kurkkukivulta...
Kahteen XJ:n (tai siis itseasiassa MJ:n, mutta samoja ne on sähköiltään siltä osin) jo tänä vuonna laittanut releet ja yhteen tai kahteen XJ:n pitäis vielä laittaa (ainakin ne on alustavasti jo sovittu)!!
Valotehoa
Lähetetty: 22.03.2009. 20:34
Kirjoittaja Sam66
JAMANT kirjoitti:Sam66 kirjoitti:Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Nykyvalaisimet on vaan surkeita!!
Minkälainen polttimo siinä sulla sitten on??
Siinä on se 45/65w halogeeni ja ainakin mun 43-vuotiaan hämäränäölle valoa tulee ihan liian vähän, toisaalta noitten uusien lisäpitkien asennuksen jälkeen kaikki on näyttänyt vähän hämärältä
Pakko sanoa tähän vielä että ton mun "virka Kian" H7:sta lähti kyllä ihan eri määrä valoa kun tökkäsin sinne GE:n megalight plus polttimot ja siitä tämä valotehon lisäysinto nyt lähti.
Lähetetty: 15.04.2009. 23:07
Kirjoittaja hentpe
Polttimolle tulevan jännitteen parantaminen auttaa yleensä. Orkkis johdot kun tuppaavat olemaan aika ohuita ja jännitehäviöt sen mukaisia. Järkevä toteuttaa samalla jos ja kun laittaa releet (siis se XJ).
Jos noin kokemuksen syvällä rinta äänelle puhutaan, niin eipä ole mulla tullut vastaan ainoatakaan jenkkia jossa olis ihan rehellisesti sanottuna hyvät orkkis valot. Jos joku tietää et sellainenkin ihme on päässyt tapahtumaan, niin kertokoon siitä tässä. Kokemusta on Fordeista, Syslereistä, Jeepistä ja GM:ästä. Lyhyet yleensä aivan onnettomat ja ei pitkilläkään naapuria sokaisemaan pääse. Alerossa ja Sebringissä oli sumuvalot joista lähinnä yhtä paljon apua kuin toisista parkeista.
Lähetetty: 16.04.2009. 14:51
Kirjoittaja Sam66
Tällainen hauska polttimo näköjään löytyisi sen alkuperäisen 9004n tilalle, mitähän viranomaiset tykkäisi, ainakin alkaisi näkemään lyhyilläkin
http://www.autobarn.net/xxx19614.html
Lähetetty: 09.10.2009. 8:00
Kirjoittaja kokki
Minkäs umpioita tuonne tilalle kannattaisi katella?
ns. sopiva xenon-sarja ehkä:
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/56
Lähetetty: 09.10.2009. 9:04
Kirjoittaja Sam66
Pitäisi päästä testaamaan jotenkin. Mikäli tuo käyttää umpion omaa heijastinta ei siitä todennäköisesti oo mitään hyötyä koska siinä se alkuperäisen umpion vika piilee.