Kosteushäiriö ZJ

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Urkki
Viestit: 109
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Kosteushäiriö ZJ

Viesti Kirjoittaja Urkki » 21.11.2016. 18:46

Kovasti on ollut märkää, ja ZJ alkoi temppuilla, tietenkin:)

Olin koko viikonlopun liikkeellä ja käytin välillä lämpimäänkin autoon Webastoa. Sunnuntaina iltapäivällä kaveri ihmetteli, mitä rumpusooloa kuuluu apparin puolelta. Releet pitivät omaa elämäänsä. Lämmityslaitteen puhallin toimi koko ajan, myös silloin, kun autosta oli virrat pois ja ovetkin lukossa (avain ulkopuolella tällä kertaa). Puhallin piti sulkea kääntämällä keskimmäinen puhalluksen suuntaa säätävä kytkin nollille. Kotiin palattua releet naksuivat vielä tovin, kunnes ymmärsin avata konepellin lämpimässä tallissa. Naksuminen loppui saman tien.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Onko tämä oire jostain oikeammasta viasta, vai ominaisuus?

Urkki

Avatar
rane58
Viestit: 977
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Kosteushäiriö ZJ

Viesti Kirjoittaja rane58 » 22.11.2016. 0:03

Naapurin ZJ -93 V8 tekee samaa naksutusta, tosin ei aina.
Naksutus paikallistettu hanskalokeron alle, siellä yksi releistä naksuu ja ei lopu ennen kuin ottaa akunkengän irti. :?
Lämppärin puhallin kyllä toimii oikein.

-Mikä mättää....? :shock:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

khager
Viestit: 121
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: Kosteushäiriö ZJ

Viesti Kirjoittaja khager » 06.12.2016. 18:47

Loppukesästä ZJ sekosi, ja puhallin jäi myös päälle. Sytytti itsestään sisävaloja ym. Vika löytyi, ilmastoinnin huohotus tukossa ja sylki välillä vettä sulakerasiaan. Vettä oli lattialla n 5cm. Auto oli pojalla lainassa ja hän kiroili kun akku hyytyi, oli parkissa keula ylöspäin joten vedet valui takajalkatilaan.

Sikli
Viestit: 182
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kosteushäiriö ZJ

Viesti Kirjoittaja Sikli » 06.12.2016. 23:03

Taitaa olla ominaisuus. Oma ZJ seisoi kesän käytännössä pihassa, välillä siirtelin sitä kaivinkoneen ja maansiirtotöiden alta pois. Sitten muistin että se autohan piti katsastaa joten raaputtelin Jeeppiä henkiin. Akku piti vaihtaa kun oli kuollut -> puhallin jäänyt päälle itsestään, sähköt vilkkuivat miten sattuu ja kuskin jalkatilassa pari senttiä vettä. Pari viikkoa kun ajelin sillä päivittäin niin pikkuhiljaa viat korjaantuivat ja se puhallin ei jäänyt enää päälle, nyt siinä ei vaihteen vuoksi ole mitään muuta vikaa kuin kulutus. Varsinaisella käyttöautolla ajaa tankillisella yli tuhat kilometriä, Jeeppi vie sitten reippaasti enemmän. Bensakauppiaat lähettää varmaan taas joulukortteja hyvälle asiakkaalle. :roll:
ZJ 4.0 -96

Kirjoita vastaus