Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Grandissani ei kattoluukku pysähdy millään kiinni asentoon, menee aina yli jommalle kummalle
puolelle ( yli/ alle )
Ongelma alkoi aurinkolippojen takuuvaihdon jälkeen. SCC yrittänyt korjata mutta huonoin tuloksin .
Nyt softa ajettu uudestaan ja kaikenlaista kalibrointia erilaisilla testereillä , mutta lopputulos
luukku ei pysähdy automaattisesti kiinni ja saivat cruiserin ja etäisyys tutkan postettua toiminnasta.
Käyntejä ollut useita mutta ei, kyllä sapettaa ( todella lievästi sanottuna )
Oisko jollain jotain tietoa tai edes lohdutusta V-tukseen ?
puolelle ( yli/ alle )
Ongelma alkoi aurinkolippojen takuuvaihdon jälkeen. SCC yrittänyt korjata mutta huonoin tuloksin .
Nyt softa ajettu uudestaan ja kaikenlaista kalibrointia erilaisilla testereillä , mutta lopputulos
luukku ei pysähdy automaattisesti kiinni ja saivat cruiserin ja etäisyys tutkan postettua toiminnasta.
Käyntejä ollut useita mutta ei, kyllä sapettaa ( todella lievästi sanottuna )
Oisko jollain jotain tietoa tai edes lohdutusta V-tukseen ?
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Henkisesti olen mukana, mutta kuten puhelimessa jo sanoin, ei mitää tietoa, kun ei ole tarvinnut tuohon ongelmaan sekaantua




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Voisikohan tuohon auttaa "resetointi" eli virrat päällä painaa n. 5 s kattoluukun avauspainiketta ja sitten sama vielä aurinkolipalle?
ZJ 5.9
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Monesti on auttanut kaikenlaisiin vikoihin se että akku irti viikonlopuksi ja maanantaina takaisin kiinni. Auttanu niin siihen että auto ei käynnisty, takalasin pyyhkijä hinkkaa kokoajan, lasinnostin ei toimi yms. Ollu eri merkkistä ja mallista autoa. Ei ole auttanut 2min akku irti mutta pari päivää niin korjaantunut ja ei ole vikaa palannut. Toiset sanoo että saman saa kun akku irti ja kaapelit yhteen että purkaa muisteista sähköt mutta se o aika karu keino. Ennemmin vaikka laittaa H7 polttimon siihen kaapeleiden väliin purkamaan sitä virtaa kuin että oikosulku 

kozel@ircnet
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Ei ole Jeepin kyseisestä ominaisuudesta kokemusta, mutta yhdessä autossa oli sellainen ominaisuus, että akun irtikäyttämisen jälkeen piti Sähköikkunat ja -kattoluukku kalibroida. Muistaakseni piti vain laittaa ikkuna / kattoluukku ihan auki ja jatkaa napin painamista vielä tietyn ajan ikkunan pysähtymisen ajan ja sama kiinni päin. Sen jälkeen toimi luukut automaattisesti kertapainaluksella.
Kyseisen toimenpiteen luulisi lukevan auton käyttöohjekirjassa jos sellainen löytyy.
Kyseisen toimenpiteen luulisi lukevan auton käyttöohjekirjassa jos sellainen löytyy.
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Mutta luulis että merkkiorganisaatiossa tiedettäis miten se kalibroidaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Tämä on monesti yllättävän toimiva keino. Kunhan on riittävän pitkään akku irti että ehtii konkat tyhjentyä älybokseista.kozel kirjoitti:Monesti on auttanut kaikenlaisiin vikoihin se että akku irti viikonlopuksi ja maanantaina takaisin kiinni.
Tästä tuli mieleen yksi hienous uusissa Fordeissa: meille tulee töihin noita ihan uunituoreina tehtaalta, ja niissä on välillä matkan aikana akut tyhjentyneet. Vaikka lyöt 12/24V boosterin kiinni mikä on sellainen 35kg salkkumallinen (starttaa pakkasella hyytyneen kuorma- autonkin), niin ei lähde Ford käyntiin


Yhdessäkään muussa automerkissä tuollaista ei ole tullut vastaan, ja kymmenkuntaa eri merkkiä meillekin tulee tehdasuutena.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
No joo. Se on kyllä aivan tosi. Vaikka ite en kyllä ihmettelis sitäkään yhtään... Täällä meilläpäin, missä lähin merkkihuolto tuolle omalle käyttöautolle (subaru) on naapurikunnassa. Siellä sattui itselle niin, että jäi vika korjaamatta kun ei ole sinä päivänä sattunut olemaan subaruista tietävä henkilö paikallaJAMANT kirjoitti:Mutta luulis että merkkiorganisaatiossa tiedettäis miten se kalibroidaan...

samassa firmassa myydään & huolletaan ainakin 13 eri merkkiä
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Toihan se ongelma nykyään on, tiedetää 13 merkistä jotain, mutta ei yhdestäkään paljoaD_Bar kirjoitti:No joo. Se on kyllä aivan tosi. Vaikka ite en kyllä ihmettelis sitäkään yhtään... Täällä meilläpäin, missä lähin merkkihuolto tuolle omalle käyttöautolle (subaru) on naapurikunnassa. Siellä sattui itselle niin, että jäi vika korjaamatta kun ei ole sinä päivänä sattunut olemaan subaruista tietävä henkilö paikallaJAMANT kirjoitti:Mutta luulis että merkkiorganisaatiossa tiedettäis miten se kalibroidaan...![]()
samassa firmassa myydään & huolletaan ainakin 13 eri merkkiä


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Minulla -96 grandi ja siinä oli sitä ongelmaa, että luukku jäi raolleen. Paljastui, että toisen sivun muovinen kisko oli mennyt rikki ja koneisto pääsee pomppaamaan pois urasta. Pitäisi vaihtaa...
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
Ei ne tiennyt edes miten tarkastaa ja kalibroida bensasynkkaa, niin tiedä sitten osaavatko uudempiakaan yhtään paremmin kun taitaa olla vielä hankalampiaJAMANT kirjoitti:Mutta luulis että merkkiorganisaatiossa tiedettäis miten se kalibroidaan...

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grandi vm11 kattoluukku ongelma
jeepforum.comista
from the 2011 WK Factory Service Manual:
DUAL PANE SUNROOF OR SUNSHADE OVERRIDE POSITION CALIBRATION
SLIDING GLASS
The sliding glass panel motor stalls when the glass reaches the fully vented position and the electronic motor module learns that position (hard stop), then counts the number of motor rotations to know where the fully closed and fully open positions of the glass are located. The following procedure causes a previously calibrated and properly operating electronic motor module to relearn the fully vented motor stall position.
Be certain electrical system voltage is at or above 12.5 volts.
Be certain the key is in the ignition switch and the switch is in the ON position.
Be certain the power sunshade is open at least beyond the back of the sliding glass panel opening.
Depress and hold the VENT push button of the sunroof switch until the sliding glass panel is in the fully vented position or until the motor will not drive the glass any further towards the fully vented position.
Open the driver side front door.
Turn the ignition switch to the OFF position.
Within 2 seconds, turn the ignition switch back to the ON position.
Within 2 seconds, depress and hold the VENT push button of the sunroof switch for about ten seconds. At the end of ten seconds, the motor will try to drive the sliding glass panel to the fully vented position. Once motor stall is detected the electronic module will write that stall position to memory as the new glass position.
Verify sliding glass panel motor operation by cycling the glass to fully opened, fully closed, fully vented, then fully closed again.
SUNSHADE
The sunshade motor stalls when the shade reaches the fully closed position and the electronic motor module learns that position (hard stop), then counts the number of motor rotations to know where the mid-opened and fully opened positions of the shade are located. The following procedure causes a previously calibrated and properly operating electronic motor module to relearn the fully closed motor stall position.
Be certain electrical system voltage is at or above 12.5 volts.
Be certain the key is in the ignition switch and the switch is in the ON position.
Be certain the sliding glass panel is in the fully closed position.
Depress and hold the CLOSE push button of the sunshade switch until the shade is in the fully closed position or until the motor will not drive the shade any further towards the fully closed position.
Open the driver side front door.
Turn the ignition switch to the OFF position.
Within 2 seconds, turn the ignition switch back to the ON position.
Within 2 seconds, depress and hold the CLOSE push button of the sunshade switch for about ten seconds. At the end of ten seconds, the motor will try to drive the shade to the fully closed position. Once motor stall is detected, the electronic module will write that stall position to memory as the new shade position.
Verify sunshade motor operation by cycling the shade to mid-opened, fully opened, then fully closed again.
from the 2011 WK Factory Service Manual:
DUAL PANE SUNROOF OR SUNSHADE OVERRIDE POSITION CALIBRATION
SLIDING GLASS
The sliding glass panel motor stalls when the glass reaches the fully vented position and the electronic motor module learns that position (hard stop), then counts the number of motor rotations to know where the fully closed and fully open positions of the glass are located. The following procedure causes a previously calibrated and properly operating electronic motor module to relearn the fully vented motor stall position.
Be certain electrical system voltage is at or above 12.5 volts.
Be certain the key is in the ignition switch and the switch is in the ON position.
Be certain the power sunshade is open at least beyond the back of the sliding glass panel opening.
Depress and hold the VENT push button of the sunroof switch until the sliding glass panel is in the fully vented position or until the motor will not drive the glass any further towards the fully vented position.
Open the driver side front door.
Turn the ignition switch to the OFF position.
Within 2 seconds, turn the ignition switch back to the ON position.
Within 2 seconds, depress and hold the VENT push button of the sunroof switch for about ten seconds. At the end of ten seconds, the motor will try to drive the sliding glass panel to the fully vented position. Once motor stall is detected the electronic module will write that stall position to memory as the new glass position.
Verify sliding glass panel motor operation by cycling the glass to fully opened, fully closed, fully vented, then fully closed again.
SUNSHADE
The sunshade motor stalls when the shade reaches the fully closed position and the electronic motor module learns that position (hard stop), then counts the number of motor rotations to know where the mid-opened and fully opened positions of the shade are located. The following procedure causes a previously calibrated and properly operating electronic motor module to relearn the fully closed motor stall position.
Be certain electrical system voltage is at or above 12.5 volts.
Be certain the key is in the ignition switch and the switch is in the ON position.
Be certain the sliding glass panel is in the fully closed position.
Depress and hold the CLOSE push button of the sunshade switch until the shade is in the fully closed position or until the motor will not drive the shade any further towards the fully closed position.
Open the driver side front door.
Turn the ignition switch to the OFF position.
Within 2 seconds, turn the ignition switch back to the ON position.
Within 2 seconds, depress and hold the CLOSE push button of the sunshade switch for about ten seconds. At the end of ten seconds, the motor will try to drive the shade to the fully closed position. Once motor stall is detected, the electronic module will write that stall position to memory as the new shade position.
Verify sunshade motor operation by cycling the shade to mid-opened, fully opened, then fully closed again.
WJ Grand cherokee 4.7 limited 99
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd