Sivu 1/1
05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 08.01.2019. 14:19
Kirjoittaja Messier
Moro
Hävis turbo kesken ajon ja uudelleen käynnistyksessä tuli vikavalo ja luonnollisesti kakspäivää ennen katsastusta.
Koodin p0228 Throttle Position Sensor/Switch C Circuit High Input.
onko väellä tietoa, oko kyseessä polkimen tulo tien päähän, vaiko joku muu komponetti?
t P
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 08.01.2019. 16:55
Kirjoittaja JAMANT
Viittaa suoraan sähköisen kassupolkimen vikaan, piirin C jännite on liian korkea.... Mulla vois olla uutta poljinta hyllyssä, voin tarkistaa, kun sais rekkarin tai VIN:in...
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 16.01.2019. 8:48
Kirjoittaja Messier
Sorry myöhänen vastaus, kun pitää kiirettä työsaralla.
Tuli testattua toiseen GC:hen poljinta ja siinä ei ollu ropleemaa ja palautuksen jälkeen tuli koodit P0102 ja P2800 ja poiston jälkeen taas P0228. nää vaihteli keskenään aina kun poisti ja kone on limp home moodissa. Oisko siellä kaasuttimen läppävika, vaiko joku ilmamassamittari tukehtunu.
Oisko foorumin väellä näistä kokemusta?
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 16.01.2019. 9:06
Kirjoittaja JAMANT
Minkä kaasuttimen? CRD-koneessa ole mitään kaasutinta, kuten ei missään enää sitten vuoden 1992...
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 16.01.2019. 10:22
Kirjoittaja Messier
Juu ei ole kaasutinta, eli virhe "throttle body", mutta tarkoitin ilmaläppää. Eli A6420900070 kaasun virtauksen rajoitukseen käytettävä
läppäventtiili, joka on ilmeisesti ECU:n kautta yhteydessä syöttöpolkimeen.
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 16.01.2019. 10:32
Kirjoittaja JAMANT
Voi se olla läppämoottorinkin vika, mutta sillä on ihan omat vikakoodinsa...
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 16.01.2019. 10:37
Kirjoittaja JAMANT
P0102=ilmamassa-anturin piiri A jännite alhainen
P2800=vaihteiston asentotunnistin piiri B (PRNDL input)
Re: 05 3.0 crd tehot pois ja vikakoodi P0228
Lähetetty: 21.01.2019. 7:35
Kirjoittaja Messier
Lähti nää kaksi (P0102 ja P2800)pois ilmanputsarin vaihdolla ja MAP-anturin putsauksella.
Mutta P0228 vaivaa töpsähtää näkyviin koodinpoiston jälkeen ja kärry on limp mode tilassa kokoajan.
ja oisko läppämoottorin vika poissuljettavissa kokeilemalla 4,7K vastusta liittimeen. noh pitänee kokeilla.
onko nykykatsastuksesta tietoa, että jos autossa on vikavalo päällä, niin onko se hylky ja uusintakatsatus, vaiko ajokielto?
Sitten olen lukenut aimmemin mainitusta A6420900070 kaasunsäätöläpästä, joka on polkimen kanssa kytköksissä. Mistähän tuo koneesta löytyy?? Voisin kurkata, mitä sille kuuluu. MAP-anturista tuli ainakin likaa pois aikaspaljon.