wj 3.1 td 2001 Ei käynnisty kirveelläkään ..prekele
Lähetetty: 22.02.2020. 23:40
Ostin noin vuosi sitten Grand Cherokee vm 2001 3.1 l dieselillä. Auto oli moottorivikainen, keinuvipujen tapit oli nousseet yhdestä kannesta ylös. Moottori oli täyttynyt naftalla tämän johdosta ja kuunnellessani mottorin ääniä se viimein parkaisikin täydet kierrokset yllättäen, ja milläs sammutat kun ei ilman saantia voinut mistään tukkia. No ei särkynyt onneksi mitään. Tein sitten ison remontin kannet, turbo, vaihteisto, ym. Sitten yrittämään käyntiin ja ei nouse polttoaine sitten millään suuttimille. Suodatin ilmattu, pumppu ilmattu, suuttimet löysätty mut ei vaan nosta ainetta. Selvisi että
sammutin magneettiventtiilille ei tule virtaa. Yritin suoralla virralla mutta ei mitään vaikutusta vaikka naksahtaa kyllä. Epäilin että voisko pumppu olla takertunut jotenkin jumiin kun seisoi vuodenpäivät käyttämättä. No käytin Varkauden Koneessa vikakoodeja lukemassa koodit P1630 ja P1660
eli solenoid valve controller open circuit ja redutant emergency stop plausiblity in after run jotain sinnepäin. Ei saanut tätä hätäpysäytys koodia postettua vaikka iso Jeepin kyltti on seinässä. Jotakin mittausohjeita onneksi sain . Olisiko tämän hätäpysäytys eston jotenkin mahdollista saada pois
ja voiko tämä olla se syy ruiskupumpun toimimattomuuteen. Liekkö öljyn paineella yhteyttä käynnistykseen tässä. Paine nousi kyllä pelkästään starttaamalla 4 bar mutta tänään ihmettelin kun viisari ei enää nouse. Poltinko jotain ?Polttoainetta tulee hyvin kun joku asentanu tykyttäjäpumpun,
varmaan ollu jotain ilma ongelmia. Miten jos laitan purkuautosta toisen ecu:n joutuuko jotain tekemään sille koodauksia tms ennenkuin käynnistyy. Kiitokset hyvistä neuvoista jo etukäteen
sammutin magneettiventtiilille ei tule virtaa. Yritin suoralla virralla mutta ei mitään vaikutusta vaikka naksahtaa kyllä. Epäilin että voisko pumppu olla takertunut jotenkin jumiin kun seisoi vuodenpäivät käyttämättä. No käytin Varkauden Koneessa vikakoodeja lukemassa koodit P1630 ja P1660
eli solenoid valve controller open circuit ja redutant emergency stop plausiblity in after run jotain sinnepäin. Ei saanut tätä hätäpysäytys koodia postettua vaikka iso Jeepin kyltti on seinässä. Jotakin mittausohjeita onneksi sain . Olisiko tämän hätäpysäytys eston jotenkin mahdollista saada pois
ja voiko tämä olla se syy ruiskupumpun toimimattomuuteen. Liekkö öljyn paineella yhteyttä käynnistykseen tässä. Paine nousi kyllä pelkästään starttaamalla 4 bar mutta tänään ihmettelin kun viisari ei enää nouse. Poltinko jotain ?Polttoainetta tulee hyvin kun joku asentanu tykyttäjäpumpun,
varmaan ollu jotain ilma ongelmia. Miten jos laitan purkuautosta toisen ecu:n joutuuko jotain tekemään sille koodauksia tms ennenkuin käynnistyy. Kiitokset hyvistä neuvoista jo etukäteen