Sivu 1/1

WJ 2.7 CRD P0620

Lähetetty: 07.07.2020. 17:42
Kirjoittaja henu
Moro

Lopetti lataamasta ja antaa koodin P0620 Generator Field Control Malfunction, anto nollata koodin eikä se ainakaan heti tullu takas mutta vaikutusta ei lataukseen ollut.

Ihan varmaks en pysty sanomaan että missä vaiheessa lopetti mutta latauksen merkkivalo ei pala eikä auto muutenkaan herjaile mitään, ajelin aiemmin tänään semmosessa pusikossa jossa kasvo semmosta kevyttä 1.5m korkeeta jotain nuorta puun alkua, onko näissä jossain herkällä paikalla johtosarjoja yms mikä olis voinu ottaa kipeetä edeltävästä toimenpiteestä ?

En tiedä onko asialla yhteyttä mutta viikko sitten meni akku, vaihdoin uuden akun ja sillon latas sen karvan vajaa 14V, edellisestä akusta vaikuttaa menneen joku kenno sököks kun ei 10.9V korkeemmalle nouse jännitteet edes pitemmällä laturissa ollolla.

Käsittääkseni näihin saa vaihdettua jännitteensäätimen, vois hakee aamulla semmosen mut varaosina taas vähän arvailua et millanen sielä on paikallaan, pikku googlailun perusteella vaikuttas että tämän näkönen ?
https://www.ebay.com/itm/New-Bosch-OEM- ... 2457698251

Re: WJ 2.7 CRD P0620

Lähetetty: 08.07.2020. 16:14
Kirjoittaja henu
Tää selviskii nopeesti, laturin vapaakytkin sökö ja pyöri molempiin suuntiin.

Re: WJ 2.7 CRD P0620

Lähetetty: 23.07.2021. 16:11
Kirjoittaja akokki
Hei,

Miten diagnosoit vian? Minä otin vastikaan oman WJ:n liikennekäyttöön ja tänään ajelin pieniä testilenkkejä. Välillä MIL-valo paloi ja välillä ei... VIkalla lenkillä pihaan tullessa paloi, ja katsoin avainta kääntämällä koodit, siellä oli myös P0620 mukana.

Muut olivat 0340, 0700 ja 0579. Limp modella tultiin pihaan, ei vaihtanut kakkoselta isommalle. Aiemmin vaihtoi kyllä ongelmitta.


Akku oli seisonnassa mennyt tietenkin tyhjäksi, en ladannut kyllä lähellekään täyteen asti, mikä oli tietenkin malttamattomuudesta johtuva virhe.
Huhujen mukaan huono/vajaa akku voisi luoda erilaisia mysteerivikoja?


-AK

Re: WJ 2.7 CRD P0620

Lähetetty: 27.07.2021. 7:30
Kirjoittaja henu
Ottamalla laturin hihnapyörästä kiinni ja kääntelemällä, hihnapyörä pyöri molempiin suuntiin melko kevyesti ilman että laturin sisukset pyöri mukana.
Mullakin tuli aikanaan vaikka millasta koodia useemmasta paikasta kun lähes tyhjällä akulla käyntiin löin.