Saako suomesta / EU:sta hankittua Patriotiin korotussarjaa?
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta jostakin Patriotin lift kitistä?
Tuliko vastaan jotain negatiivisiä tai positiivisia yllätyksiä?
Ainakin Rocky-Road valmistaa reilun kahden tuuman korotusta.
t:Rami
Patriotin korotussarjoista kokemuksia?
Re: Patriotin korotussarjoista kokemuksia?
Moro,-Rami- kirjoitti:Saako suomesta / EU:sta hankittua Patriotiin korotussarjaa?
Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta jostakin Patriotin lift kitistä?
Tuliko vastaan jotain negatiivisiä tai positiivisia yllätyksiä?
Ainakin Rocky-Road valmistaa reilun kahden tuuman korotusta.
t:Rami
Toni.S:llä oli muistaakseni 2" korotus Patriotissaan, joten siltä suunnalta saat käyttäjäkokemusta.
Kannattaa tutkia Patriotin jenkkifoorumia--> http://www.jeeppatriot.com/forum/forumdisplay.php?f=14
siellä paljon juttua mm. RR:n kokemuksista.
Itse harkitsisin CRDStu:n valikoimista--> http://www.murchisonproducts.com.au/patriot.php
CRDStun setissä korotus on jousilla toteutettu, ei korotuspalikoilla.
esim. Saksan ebaystä kannattaa myös kurkata, jos siellä sattuisi olemaan jotain settiä.
Noin muuten yleisesti ottaen Amerikoistakaan tilaaminen ei ole sen kummempaa kuin muualtakaan...usein tullien ja verojen jälkeen jää silti halvemmaksi kuin EU:sta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Jeps, eli RRO:n 2" palikkakorotussarja löytyy. Osat olivat kohtuuhintaiset rahdinkin kanssa (eihän sieltä kovin kummoista kasaa tavaraa edes tule), asentaminen paikoilleen voikin olla sitten vähän isompi projekti. (Itse jätin suosiolla ammattilaisten tehtäväksi, olivat sitä mieltä ettei heillekään asennus ollut ihan kaikista yksinkertaisin projekti mikä vastaan tullut.) Jeeppatriot.com:n Knowledge Basesta voi katsoa asennusohjeita. CRDStun korotusjouset maksavat enemmän, mutta niiden asennus saattaa olla suoraviivaisempaa. Jousien käyttäjät kehuvat myös niiden paremmuutta vakiojousitukseen verrattuna.
Käytännössä ajettavuus ei korotuksen kanssa muuttunut juuri laisinkaan, eli käyttökokemukset ainoastaan positiiviset. Painokeskipiste on toki ylempänä, jolloin auto kallistelee mutkissa hieman enemmän, mutta ero on niin pieni ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä, sitä ei edes huomaa muuten kuin heti korotuksen jälkeen. Kahden tuuman - tai yhdessä hieman isompien renkaiden kanssa noin kolmen tuuman - korotus ei ole mikään valtava, mutta näin matalalla kulkevan kulkineen kanssa mielestäni aika ratkaiseva. Lisätila renkaillekin tulee tarpeeseen - vakiokokohan on aivan älyttömän kapeaprofiilinen, kyydistä tulee paljon tasaisempaa kun on vähän enemmän rengasta tasoittamassa menoa. Ulkonäkökin paranee mielestäni aika oleellisesti. Ja jos sillä on mitään väliä niin autoon istuminenkin vain helpottuu kun ei tarvitse sen enempää nousta kuin laskeutuakaan sinne, kunhan vain astuu sisään.
Uudet katsastuspykälät saattavat aiheuttaa ongelmia, TÜV-todistuksiahan kun näillä korotuksilla ei ole. Tämä käsittääkseni tekee CRDStun korotusjouset heti laittomiksi, Rocky Roadin korotussarjan laillisuus lienee hieman enemmän tulkintakysymys. Tosin eipä tuollainen 2" korotus niin dramaattinen ole että katsastuksessa moisen olemassaoloa välttämättä edes huomattaisiin, jos sille tielle haluaa lähteä...
Käytännössä ajettavuus ei korotuksen kanssa muuttunut juuri laisinkaan, eli käyttökokemukset ainoastaan positiiviset. Painokeskipiste on toki ylempänä, jolloin auto kallistelee mutkissa hieman enemmän, mutta ero on niin pieni ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä, sitä ei edes huomaa muuten kuin heti korotuksen jälkeen. Kahden tuuman - tai yhdessä hieman isompien renkaiden kanssa noin kolmen tuuman - korotus ei ole mikään valtava, mutta näin matalalla kulkevan kulkineen kanssa mielestäni aika ratkaiseva. Lisätila renkaillekin tulee tarpeeseen - vakiokokohan on aivan älyttömän kapeaprofiilinen, kyydistä tulee paljon tasaisempaa kun on vähän enemmän rengasta tasoittamassa menoa. Ulkonäkökin paranee mielestäni aika oleellisesti. Ja jos sillä on mitään väliä niin autoon istuminenkin vain helpottuu kun ei tarvitse sen enempää nousta kuin laskeutuakaan sinne, kunhan vain astuu sisään.

Uudet katsastuspykälät saattavat aiheuttaa ongelmia, TÜV-todistuksiahan kun näillä korotuksilla ei ole. Tämä käsittääkseni tekee CRDStun korotusjouset heti laittomiksi, Rocky Roadin korotussarjan laillisuus lienee hieman enemmän tulkintakysymys. Tosin eipä tuollainen 2" korotus niin dramaattinen ole että katsastuksessa moisen olemassaoloa välttämättä edes huomattaisiin, jos sille tielle haluaa lähteä...
