Täristäminen
Täristäminen
N. 160000km ajettu GC alkoi yhtä äkkiä täristää yli 80 vauhdissa. Mikähän voisi olla vikana?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Laredo
Etukardaanin takimmainen CV-nivel eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/cvnivel-wjkjwk-jam ... -3102.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ok. Vastaushan tuli kuin apteekin hyllyltä.JAMANT kirjoitti:Etukardaanin takimmainen CV-nivel eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/cvnivel-wjkjwk-jam ... -3102.html

Menenee sitten myyjän antaman takuun piiriin.
Kiitokset sinulle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Laredo
Kannattaa kumminkin tarkistuttaa se, ettei siellä ole joku muu vika...Pajumi kirjoitti:Ok. Vastaushan tuli kuin apteekin hyllyltä.JAMANT kirjoitti:Etukardaanin takimmainen CV-nivel eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/cvnivel-wjkjwk-jam ... -3102.html![]()
Menenee sitten myyjän antaman takuun piiriin.
Kiitokset sinulle.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
tärinää myös täällä
ihan mielenkiinnolla kyselen, että poistuiko tärinä tuolla nivelen vaihdolla? ja oliko tärinä aina ajettaessa yli 80 km vai oliko välillä pois?? minulla 170 tkm ajettu vm 97 samanlainen ja on täristellyt välillä marraskuusta lähtien.
Oli joitakin vuosia takaperin vastassa melkein uusi Touareg V10 TDI, joka tärisi välillä ihan järjettömästi ja merkkiliike tutki sitä nosturillakin hallissa lähes kuukauden.
Lopullinen vika selvisi kommentilla "ootteko vilkasseet vanteiden sisäpuolelle ja onko auto saanut kertaakaan sulaa hallissa yli yön..."
Vastaukset oli "ei olla ja ei".
Vanteiden sisäpuolelle kertyneet lumipaakut aiheutti tuossa "reessä" koko ongelman.
Sama juttu oli omassa Quattrossa ja se vaatikin säännöllisen sulatuksen tallissa. Mitä leveämmät vanteet, sitä suurempi ongelma.
Lopullinen vika selvisi kommentilla "ootteko vilkasseet vanteiden sisäpuolelle ja onko auto saanut kertaakaan sulaa hallissa yli yön..."
Vastaukset oli "ei olla ja ei".
Vanteiden sisäpuolelle kertyneet lumipaakut aiheutti tuossa "reessä" koko ongelman.
Sama juttu oli omassa Quattrossa ja se vaatikin säännöllisen sulatuksen tallissa. Mitä leveämmät vanteet, sitä suurempi ongelma.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Vanteet on kyllä tutkittu ihan ekaks ja viimeks oli sisällä hallissa melkein viikon, jotta uskoisin, että kaikki lumi oli ainakin ehtinyt sulaa vanteista ja olivat kyllä pesseetkin auton, jotta ei varmaan löydy mitään ylimääräistäkään niistä
Jotain olen nyt lukenut tuosta woblauksesta ja mielestäni oireet sopivat hyvin siihen...taitaa olla vaan todella vaikea korjata tuota vikaa

Jotain olen nyt lukenut tuosta woblauksesta ja mielestäni oireet sopivat hyvin siihen...taitaa olla vaan todella vaikea korjata tuota vikaa

Hankalaks menee
Korottamattoman ei pitäis olla herkkä wobblaamaan, mutta yleensä korotetuissakin on silloin jossakin etuakselilla väljää.
Kaikki ohjausnivelet on kuitenkin varmaan jo tarkistettu.
Yks juttu tuli kanssa aikoinaan itelle vastaan yhdessä moparissa, mutta autolla oli silloin ajettu jo parisataa tonnia: Laatikon laakerointi oli loppu ja satunnaisesti aiheutti tärinän joka oli niin raju, että ovenkarmien välistä näki ajaessa taivaan
Tärinä loppui aina, kun nopeuden laski hetkeksi alle 80.
Muutama tuhat kilsaa myöhemmin se sitten sylkäsikin laatikkoöljyt ulos ja vian syy selvisi sitä kautta.

Korottamattoman ei pitäis olla herkkä wobblaamaan, mutta yleensä korotetuissakin on silloin jossakin etuakselilla väljää.
Kaikki ohjausnivelet on kuitenkin varmaan jo tarkistettu.
Yks juttu tuli kanssa aikoinaan itelle vastaan yhdessä moparissa, mutta autolla oli silloin ajettu jo parisataa tonnia: Laatikon laakerointi oli loppu ja satunnaisesti aiheutti tärinän joka oli niin raju, että ovenkarmien välistä näki ajaessa taivaan

Tärinä loppui aina, kun nopeuden laski hetkeksi alle 80.
Muutama tuhat kilsaa myöhemmin se sitten sylkäsikin laatikkoöljyt ulos ja vian syy selvisi sitä kautta.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs