Grand Cherokee 2.7 CRD
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
- Paikkakunta: Satakunta
Grand Cherokee 2.7 CRD
Juu eli tarttis taas maasturi saada ja mielellään diesel. Ollaan kateltu noita 2.7 CRD Grandeja niin mitä kokemuksia porukalla on noista? Kannattaako ostaa yli 200tkm ajettu? Eikö noissa oo ollu suutin vuotoja kun eikös tossa oo mersun moottori? Meillä oli jonkun aikaa pari vuotta sit Grandi 4.7 V8, mutta se piti vaihtaa pois kun alkoi tulla paljon kilometrejä ja bensaa paloi liikaa. Jeepistä jäi kuitenkin hyvä maku, mutta tekeekö noilla dieseleillä mitään? Jos joku voisi vastailla ja kertoa omia kokemuksia.
Mitä mieltä esim. tästä http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4719346
Mitä mieltä esim. tästä http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4719346
Pakko sanoo, toi on komee korimalli...
-Muuten en mitään mistään tiedä...

-Muuten en mitään mistään tiedä...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
naapurilla moinen peli, tehoa on et ei jalkoihin jää motarillakaan.
kulutus on 9-12l haarukassa mitä on ajotietokonetta silmäilty.
miinuksena talvella ei taho tosin kabiini pysyä lämpösenä ilman eberiä, ei taho lämmöt nousta tossa diiselissä, eikä ole kyseessä vääränkokonen termari, on kuulemma ominaisuus tossa koneessa kun mersun omissakin autoissa missä toi kiulu on ni ovat kylmiä sisältä talvioloissa. tietysti jos joku tietää tähän jonkun avun ni tieto on tervetullutta.
Suuttimet saa vaihettua ainaki lahdessa ilman että tarvii alkaa konetta pudottelee/irrottelee sen takimmaisen takia...vink vink. eli kyl ne jossain vaiheessa vuotelee.
Osien kans on vähä persiistä kun ei taho noista jenkkiauto liikkeistä saaha vaan sit saa vierailla koneen ja voimansiirron osalta ainakin mersuliikkees/maahantuojalla. ja ABS systeemin johtokaavio on erilainen kun 4.0 tai 4.7 koneisten sama, on eri pinnimäärä liittimis kun koitettiin selvitellä abs vikaa. anturinvaiholla selvittiin siitäkin tosin.
kulutus on 9-12l haarukassa mitä on ajotietokonetta silmäilty.
miinuksena talvella ei taho tosin kabiini pysyä lämpösenä ilman eberiä, ei taho lämmöt nousta tossa diiselissä, eikä ole kyseessä vääränkokonen termari, on kuulemma ominaisuus tossa koneessa kun mersun omissakin autoissa missä toi kiulu on ni ovat kylmiä sisältä talvioloissa. tietysti jos joku tietää tähän jonkun avun ni tieto on tervetullutta.
Suuttimet saa vaihettua ainaki lahdessa ilman että tarvii alkaa konetta pudottelee/irrottelee sen takimmaisen takia...vink vink. eli kyl ne jossain vaiheessa vuotelee.
Osien kans on vähä persiistä kun ei taho noista jenkkiauto liikkeistä saaha vaan sit saa vierailla koneen ja voimansiirron osalta ainakin mersuliikkees/maahantuojalla. ja ABS systeemin johtokaavio on erilainen kun 4.0 tai 4.7 koneisten sama, on eri pinnimäärä liittimis kun koitettiin selvitellä abs vikaa. anturinvaiholla selvittiin siitäkin tosin.
taitaa sittenkin olla, yhden talven ajelin kylmällä autolla ja toisen lämpimällä. Alunperin autossa ollut termari oli joku "lämpimiin maihin" tarkoitettu ja oikean vaihdettuani alkoi lämmin riittämään.Jansa kirjoitti: eikä ole kyseessä vääränkokonen termari,
Suutinvuodosta itse maksoin pitkähkön pennin mutta jälkeenpäin on tullut tietoa enempi, pitää kaivaa jostain linkki (sakemannien?) sivuille jossa oli ohje miten tulipelliin tehtiin aukko jota kautta homma luonaa mukavasti.
Lämmityslaitteen läpät rikkoutuvat helposti mutta ebaystä tilasin korjaussarjan joka ratkaisi pulman näppärästi.
Ärsyttävin vika mitä on ollut on "death wobble" joka ei oikein tahdo ratketa, tätä ei ole esiintynyt läheskään kaikissa yksilöissä.
Hemmetin hienoa kyytiä, tehoa mukavasti ja kulutus kohtuullinen.
Tuo nettiauton vekotin vaikuttaa kyllä rahan arvoiselta...
sanoisin ihan pa....a
ei vaiteskaan itse kans kattellu samoja
tällä hetkellä kakkos! autossa MB on sama kone 612... mylly 450000 ajettu eikä mitään häikkää ollu , mitä ny kuluvia osia , vesipumppu yms pohjatiivisteitä. loodasta senverran ihan hyvä, ja helppo purkaa.osat ny voi maksaa maltaita mutta niiinhän ne muihinkin merkkeihin.
niin ne lämmöt talvipakkasilla ainakin MB merkkisissä joko eberi päällä tai henkilövaunuissa erillinen lisälämmitin lohkossa tai paisunta säiliossä.
ei vaiteskaan itse kans kattellu samoja
tällä hetkellä kakkos! autossa MB on sama kone 612... mylly 450000 ajettu eikä mitään häikkää ollu , mitä ny kuluvia osia , vesipumppu yms pohjatiivisteitä. loodasta senverran ihan hyvä, ja helppo purkaa.osat ny voi maksaa maltaita mutta niiinhän ne muihinkin merkkeihin.
niin ne lämmöt talvipakkasilla ainakin MB merkkisissä joko eberi päällä tai henkilövaunuissa erillinen lisälämmitin lohkossa tai paisunta säiliossä.
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla
Olen itse ollut tyytyväinen tähän menopeliin, ja olen yrittänyt täällä foorumilla kertoa kaikista ongelmista, joita olen kohdannut.
Lämpöongelma kabiinissa on ratkennut termarin vaihdolla (92c), laskee myös kulutuksen talvinopeuksilla 7- 8l/100km ja motarilla 135km/h 9,5l/100km
ilmastoinnin läppiin on olemassa korjausarja, joka on aikas simppelisti hoidettavissa.
voimalinjan toiminta kannattaa tarkistaa ajamalla kärryn lämpöiseksi ja sitten kaheksikkoa ajamaan. Jos pauketta tai rutinaa, niin sitten pohdintaan.
Moottorin pa-pumpun vuoto kylmänä--> jos nafta hasee startin jälkeen, niin usein korkeapainepumppu vuotaa.
Varaosia saa kotiin tuotuna ebay:sta kotiin tuotuna ihan opel hinnolla, eli ei kannata siitäkään huolta pitää.
Lämpöongelma kabiinissa on ratkennut termarin vaihdolla (92c), laskee myös kulutuksen talvinopeuksilla 7- 8l/100km ja motarilla 135km/h 9,5l/100km
ilmastoinnin läppiin on olemassa korjausarja, joka on aikas simppelisti hoidettavissa.
voimalinjan toiminta kannattaa tarkistaa ajamalla kärryn lämpöiseksi ja sitten kaheksikkoa ajamaan. Jos pauketta tai rutinaa, niin sitten pohdintaan.
Moottorin pa-pumpun vuoto kylmänä--> jos nafta hasee startin jälkeen, niin usein korkeapainepumppu vuotaa.
Varaosia saa kotiin tuotuna ebay:sta kotiin tuotuna ihan opel hinnolla, eli ei kannata siitäkään huolta pitää.
Koneesta ja lootasta totesi mersukorjaamon päällikkö että kyllä miljoona menee jos huoltaa. Laatikko on koeteltua tekniikkaa ja nykymittapuun mukaan "wanhaa hyvää tekniikkaa", ts. paljon valmistettu ja lastentaudit korjattu aikoja sitten.
Tuo suutin korjaus pitäisi olla kertaluonteinen, alkuperäinen ongelma on suutinrungon varren vääränlainen tai puutteellinen voitelu eli vuoto alkaa koska runko ei pääse elämään reijässään ja kun vuotojämät pahentavat ongelmaa on soppa valmis. Korjaus on siis suutin irti, venttiiliistukan tiivistepinnan jyrsiminen suoraksi, uusi tiivisteprikka ja rasva ja kasaan. Ongelmana viimeinen (kaksi viimeistä) jotka eivät mahdu nousemaan pois kannesta normaalitilanteessa
koneen lasku TAI fiksummin, "luukun" teko tulipelliin, helppo kun tietää mitä tekee...
Tuo suutin korjaus pitäisi olla kertaluonteinen, alkuperäinen ongelma on suutinrungon varren vääränlainen tai puutteellinen voitelu eli vuoto alkaa koska runko ei pääse elämään reijässään ja kun vuotojämät pahentavat ongelmaa on soppa valmis. Korjaus on siis suutin irti, venttiiliistukan tiivistepinnan jyrsiminen suoraksi, uusi tiivisteprikka ja rasva ja kasaan. Ongelmana viimeinen (kaksi viimeistä) jotka eivät mahdu nousemaan pois kannesta normaalitilanteessa

-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
- Paikkakunta: Satakunta
jeep grand cherokee 2,7 crd
ainoa mihin pettynyt mielestäni hieman korkea kulutus vaikea päässä alle 10l/100km . lämpenee nopeasti ja tarkenee hyvin yli 30 asteen pakkasilla. yllättävän hyvä etenemään maastossa ihan vakiona (guadra drive itellä) edellinen maasturi oli toyota land cruiser hj 61 rakennettu off road käyttöön. tosi mukava ajaa varsinki metsäteillä. Hieman pehmähkö alusta maantiellä. hinta laatusuhde kiitettävä.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
- Paikkakunta: Satakunta
Osta kestävä Bensakone, lämpiää ilman webastoja, eikä ole diiseli veroja...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912