XJ 2,5 TD polttoainejärjestelmä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Wanha
Viestit: 2
Liittynyt: 11.10.2009. 17:48
Paikkakunta: Jyväskylä

XJ 2,5 TD polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Wanha » 20.10.2009. 18:47

Tervehdys kaikille. Osaisiko joku antaa vinkkejä seuraavassa asiassa; niinkuin otsikossa ilmenee niin kyseessä 2,5 TD vm 99. Ollut hieman ongelmia käyntiinlähdön kanssa (saa startata pitkään). Vaihdoin talvea ajatellen polttoainesuodattimen ja ongelma paheni ja pahasti. Ynnäilin hieman päässäni ja kokeilin vuorokauden seisomisen jälkeen ilmausta ennen starttausta ja siellähän se ongelma oli eli oli hörpännyt ilmaa. Ja kysymyshän kuuluu että onko kokemuksia mistä se sen ilman sinne järjestelmään nappaa.

tompe88
Viestit: 2
Liittynyt: 22.10.2009. 12:46
Paikkakunta: tyrvää

pitkä käynnistys

Viesti Kirjoittaja tompe88 » 22.10.2009. 13:59

terve. minulla oli sama ongelma että polttoaine järjestelmään tuli ilmaa. mutta vika korjaantui kun vaihdoin suuttimien väliset letkut, niissä ei tervitse olla kuin pieni reika tai vuoto niin sitä kautta tulee ilmaa ja polttoaine laskee putkissa alas. mutta katso olisiko niissä jotain vuotoa.?! :wink:

Wanha
Viestit: 2
Liittynyt: 11.10.2009. 17:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja Wanha » 22.10.2009. 18:53

Yritin ajatella asian liian vaikeasti :D Nyt kun joku toinen sen sanoo niin sieltähän se tarkistaminen alkaa.

Pepevip
Viestit: 3
Liittynyt: 19.11.2012. 16:21
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Pepevip » 08.01.2013. 8:53

Itsellä oli -99 3.1tdi sama ongelma vaihtaessa suodattimen jäi hörppäämään ilmoja, no tietenkin siinä päällä oleva ilmaus ruuvi oli jäänyt kunnolla kiristämättä, kannattaa katsoa että on kunnolla kiinni
KYSYVÄ EI TIELTÄ EKSY, KIITOS VASTAUKSISTA

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 08.01.2013. 22:04

2.5CRD KJ ja oli samaa ongelmaa. Laitoin sitten sähkösen PA-pumpun ennen suodatinta niin jo alko päivän sisään löytymään vuotopaikkoja. Illalla oli suodattimen jalka ihan märkä. Vuosi siitä takaiskuventtiilin kannen välistä, ilmaruuvista ja siitä käsipumpun välistä.

Nyt sähköisen pumpun jälkeen liimasin silikonilla kaikki nuo kiinni paitsi sen messinkisen ilmausruuvin. Loppu ongelmat ja nyt suodattimen vaihdon jälkeen riittää kun laittaa virrat päälle hetkeksi ja tulille.

Muutenkin jatkossa jos pääsee ilmavuoto tulemaan niin mieluummin puskee dieseliä ulos kuin ilmaa sisään. On muuten myrkkyä ilma noille diesel laitteille.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus