Hätävaravarusteita maastoilevalle kaupunkimaasturille?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Harri
FJDC Hallitus
Viestit: 131
Liittynyt: 02.06.2008. 17:48
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja Harri » 14.11.2008. 18:35

Autossa pitää olla vetopisteitä. Edessä puskuri tietty on hyvä paikka aloittaa (edellyttäen että se on vielä lähellä maan pintaa).

Tässä auton edellisen omistajan aikaansaannos ja hyväksi todettu. Kestää repiä syvemmältäkin.

http://i113.photobucket.com/albums/n235 ... T00093.jpg
Harri

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.11.2008. 19:06

mikkotapani kirjoitti: Oli tarkoitus tulla huomenna sinne Kulmakorpeen makkaranpaistoon vaan ei tuo keli tunnu suosivan sitä ajatusta ja täältä on sen verran pitkä matka että vesisateeseen ei viitsi tulla kuin ainoastaan ajamaan.
Jos kumminkin tulet, soittele, ja tule kaffeelle tänne mäelle, taidan joutua tulemaan töihin huomenna!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 14.11.2008. 23:47

mikkotapani kirjoitti:Terve! Mistä tuommoisia salkkutaljoja voi hankkia?
Ainakin tuolla näyttää olevan: http://www.offivaruste.com/catalog/inde ... Path=26_61

t.Ismo Ämmä

Ps. Kulmakorven säähän paranee jo ennusteissa ja kolmepisaraa on muuttunut yhdeksi! ja vettähän se vaan on!
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 17.11.2008. 11:52

4x4 kirjoitti:Kaverini kertoi, että oli lukenut uuden maasturinsa käyttöohjekirjaa, jossa sanottiin kutakuinkin näin:

Auton vetopisteet on tarkoitettu vain tasaisella pinnalla (tiellä) tapahtuvaa hinausta varten. Jos auto on juuttunut kiinni, ei vetopisteet kestä tätä vetoa. Silloin kehoitettiin ottamaan yhteyttä asiantuntevaan hinausliikkeeseen. Lisäksi ko. auton käyttöohje kertoi, että vetokoukkua ei saa käyttää toisen auton hinaukseen vaurioitumisriskin takia.

Mihinkä tämä maailma on menossa? Vetopisteet eivät kestä vetoa (ojasta) ja vetokoukku vaurioituu jos sillä vetää :lol:
Käsittääkseni (eli siis miten minä olen käsittänyt asian tutkittuani recovery-asioita netistä, mikä ei tietenkään ole mikään kiveenhakattu suuri totuus :) ) tuo vetokoukkuasia koskee kaikkia ajoneuvoja. Vetokoukku on tarkoitettu peräkärryn vetämiseen, ei ajoneuvon kiskomiseen irti jumista, joten siitä auton hinaaminen irti ei ole turvallista. Harrastavat näköjään ainakin ulkomailla erillisiä vetopistepalikoita millaisen saa kiinni irroitettavan vetokoukun liitoskohtaan, vaikuttaa aika näppärältä systeemiltä.

Ja joo, itsekin ihmettelin oman vekottimeni vetopisteitä kun ei ole mitään kiinteää, vaan kiinniruuvattava koukku ja ohjekirjassa varoitus että saa käyttää ainoastaan asfaltilla. :roll: Lähetinkin palautetta aiheesta jotenkin tyyliin "jos tämä auto jää jumiin asfaltille tulen palauttamaan sen". Offivarusteen asentaja repesi ensimmäisenä sen etupuskurin vetopisteen nähtyään nauramaan. :P Noh, onneksi hepulla oli visio miten sen sai vahvistettua näppärästi ilman suurehkoja kustannuksia. Takapuskurin pisteestä ei sitten vastaavanlaisia kommentteja olekaan kuulunut keneltäkään, sen pitäisi olla ihan kohtuullinen. Silti, tuntuu vähän hölmöltä ettei tehdas ole tuollaista perusasiaa saanut tehtyä kunnolla. (Siitä irroitettavasta vetokoukusta olen ihan muista syistä kyllä haaveillut, moiselle voisi aina välillä löytyä käyttöä. Jos sellaisen saisi joskus hommattua niin voisi sen vetopistevirityksenkin kyllä hommata samalla... Kallista puuhaa tämä tällainen haaveilu vain. :P )
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Kirjoita vastaus