WJ ja parit ongelmat (alusta)
WJ ja parit ongelmat (alusta)
Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:
1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?
2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?
3) Jakolaatikon (lähtö taakse) näytti olevan kostea kun auton alla ryömin, stefan vaihto siis edessä, millainen homma?
4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?
5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?
6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?
1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?
2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?
3) Jakolaatikon (lähtö taakse) näytti olevan kostea kun auton alla ryömin, stefan vaihto siis edessä, millainen homma?
4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?
5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?
6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?
Re: WJ ja parit ongelmat (alusta)
Jolli kirjoitti:Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:
1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?
Taka-akselin päällä olevasta A-mallisesta tukivarresta pusla/puslat rikki todennäköisesti.
2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?
Varmaan kannattaa kurkata ettei ole jousia poikki. Toinen mikä voi olla niin iskarit entiset.
4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?
Kannattaa kurkata/vaihtaa öljyt voimansiirtoon ihan ensimmäisenä.
5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?
Ainakin ovistopparit on noissa syypää moiseen.
6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?
Kannattaa varmaan kurkata alle kun toinen veivaa rattia. Muutenkin kantsii korjata ajoissa ettei renkaat kulu ennen aikojaan.
kozel@ircnet
Kiitokset. Uudet jouset sekä iskarit onkin tarkoitus hommata. Alustasta tietty samalla väljyydet pois (Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?) ja kulmien säätöä.
Öljyt lähden tästä tarkistamaan, miltä näyttävät.
Öljyt lähden tästä tarkistamaan, miltä näyttävät.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua.JAMANT kirjoitti:Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?

Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...Jolli kirjoitti:Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua.JAMANT kirjoitti:Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.JAMANT kirjoitti:OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...Jolli kirjoitti:Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua.JAMANT kirjoitti:Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita??dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
JAMANT kirjoitti:Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa![]()
? Yhdessäkään autossa en oo nähny jakolaatikon öljytikkua, kaikissa täytetään ylemmästä (ylemmistä, esim Quadra-Trac -> 79 on kaks täyttötulppaa) kunnes lurahtaa ulos, sitten on ok.


Eli mies tekee ja ajatus tulee jälkikäteen vasta..
Uskoisin että tällä muutaman euron sijoituksella mr. JAMANTille peräpää rauhoittuu kummasti ja auto saadaan suoraan Jerkun kautta tulevalla suoristin-setillä.
Kunhan korjaukset saa suoritettua, alkaa ylihuollattiminen (=kaikki mahdolliset nesteet, jarrut, kardaanit jne).
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Tiesin, mutta muut ei tiennydire kirjoitti:Aivopieru kirjoittaessa, kallistuksenvakaajaa taakse.JAMANT kirjoitti:Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita??dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ja kamat haettu postista, jokainen kauppias voisi ottaa JAMANTista mallia!Jolli kirjoitti:Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.JAMANT kirjoitti:OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...Jolli kirjoitti:Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua.JAMANT kirjoitti:Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
ps. Jamant, ongelma josta soittelin aiemmin uusiutu tänäaamuna, nyt ei auttanut ovien lukitseminen (tuskin viimeksikään), hetken aikaa google lauloi ja paljasti että Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen. Näitä ei näyttänyt löytyvän kaupasta (olisi huolto-osa-tilaukseen saanut mukaan).
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Mitä tää tarkoittaa?? No puhelimitse selvisi, öljynpaineanturi, löytyy hyllystä, mutta ei oo nettikaupassa...Jolli kirjoitti: Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1