WJ ja parit ongelmat (alusta)

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

WJ ja parit ongelmat (alusta)

Viesti Kirjoittaja Jolli » 10.02.2013. 18:33

Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:

1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?

2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?

3) Jakolaatikon (lähtö taakse) näytti olevan kostea kun auton alla ryömin, stefan vaihto siis edessä, millainen homma?

4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?

5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?

6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: WJ ja parit ongelmat (alusta)

Viesti Kirjoittaja kozel » 11.02.2013. 7:38

Jolli kirjoitti:Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:

1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?

Taka-akselin päällä olevasta A-mallisesta tukivarresta pusla/puslat rikki todennäköisesti.

2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?

Varmaan kannattaa kurkata ettei ole jousia poikki. Toinen mikä voi olla niin iskarit entiset.

4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?

Kannattaa kurkata/vaihtaa öljyt voimansiirtoon ihan ensimmäisenä.

5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?

Ainakin ovistopparit on noissa syypää moiseen.

6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?

Kannattaa varmaan kurkata alle kun toinen veivaa rattia. Muutenkin kantsii korjata ajoissa ettei renkaat kulu ennen aikojaan.

kozel@ircnet

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 11.02.2013. 9:15

Kiitokset. Uudet jouset sekä iskarit onkin tarkoitus hommata. Alustasta tietty samalla väljyydet pois (Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?) ja kulmien säätöä.

Öljyt lähden tästä tarkistamaan, miltä näyttävät.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 10:09

Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 11.02.2013. 12:17

JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 12:28

Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 11.02.2013. 19:09

JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...
Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 11.02.2013. 19:32

Jos perä heiluu edelleen mielestäsi liikaa maantiellä ylätukivarren (puslan tai koko hoito) ja jousien/iskarien vaihdon jälkeen, Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 19:47

Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.

Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa :D :D ? Yhdessäkään autossa en oo nähny jakolaatikon öljytikkua, kaikissa täytetään ylemmästä (ylemmistä, esim Quadra-Trac -> 79 on kaks täyttötulppaa) kunnes lurahtaa ulos, sitten on ok.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 19:49

dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 11.02.2013. 20:17

JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.

Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa :D :D ? Yhdessäkään autossa en oo nähny jakolaatikon öljytikkua, kaikissa täytetään ylemmästä (ylemmistä, esim Quadra-Trac -> 79 on kaks täyttötulppaa) kunnes lurahtaa ulos, sitten on ok.
:oops: Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä :oops:
Eli mies tekee ja ajatus tulee jälkikäteen vasta..

Uskoisin että tällä muutaman euron sijoituksella mr. JAMANTille peräpää rauhoittuu kummasti ja auto saadaan suoraan Jerkun kautta tulevalla suoristin-setillä.

Kunhan korjaukset saa suoritettua, alkaa ylihuollattiminen (=kaikki mahdolliset nesteet, jarrut, kardaanit jne).
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 11.02.2013. 21:02

JAMANT kirjoitti:
dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:
Aivopieru kirjoittaessa, kallistuksenvakaajaa taakse.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.02.2013. 9:11

dire kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:
Aivopieru kirjoittaessa, kallistuksenvakaajaa taakse.
Tiesin, mutta muut ei tienny :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 14.02.2013. 13:36

Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...
Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Ja kamat haettu postista, jokainen kauppias voisi ottaa JAMANTista mallia!

ps. Jamant, ongelma josta soittelin aiemmin uusiutu tänäaamuna, nyt ei auttanut ovien lukitseminen (tuskin viimeksikään), hetken aikaa google lauloi ja paljasti että Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen. Näitä ei näyttänyt löytyvän kaupasta (olisi huolto-osa-tilaukseen saanut mukaan).
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.02.2013. 14:57

Jolli kirjoitti: Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen.
Mitä tää tarkoittaa?? No puhelimitse selvisi, öljynpaineanturi, löytyy hyllystä, mutta ei oo nettikaupassa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus