Ihme vika ?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Juha
Viestit: 3
Liittynyt: 27.02.2013. 16:36
Paikkakunta: Kuopio

Ihme vika ?

Viesti Kirjoittaja Juha » 27.02.2013. 19:15

Mulla on serokee 4 l vm. -90.
Seissut n. 4v . Pohjan korjaushitsauksien ja kasaamisen jälkeen tyhjäkäynti heivailee miten sattuu ja norm 4 dw:llä ei suostu kulkemaan ?Ns.pienellä maastovaihteella sain sitä jotenkin liikuteltua?Moottori toimi ostaessani moitteetomasti.Muutenkaan sähkölaitteet eivät toimi..mm.pyyhkimet ja puhallin.????

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Useampi vika?

Viesti Kirjoittaja Nyki » 27.02.2013. 21:12

Tyhjäkäynti vaeltaa minunkin "Mustissa", mutta ei kovin häiritsevästi.
Ehkä hiukan ominaisuus. Paljonko se sulla huojuu?
Tyhjäkäynnin säätömoottori voi olla hajalla, tai sitten se saa mitä tietoa sattuu. Todennäköisesti sulla on nyt ohjausyksikön oppimisvaihekkin päällä, joka aiheuttaa pieniä "ryppyjä".

Muuten sähköjen suhteen, onko maadoitukset varmasti kunnossa?
Oliko akku varmasti irti hitsailujen aikana?

Hapettumiakin voi olla jo jokaisessa liittimessä:
Kaikki auki, voitelu ja takaisin kiinni.

Laatikon ongelma tuntuu ihan oudolta.
Kai siellä on öljyä eikä vettä? Ei kai ajokin jarrut ole jumissa? Käsijarru hirttänyt päälle?
Ylipäätään voimansiirron öljyt auton jäädessä seisontaan, oliko puhtaat vai pääsikö paikat ruostumaan?
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Nyki, muokattu yhteensä 27 kertaa
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.02.2013. 21:16

87-90 ei ole oppiva!! Vikaa on jossain sähköissä tai moottorinohjauksessa tai antureissa (esim TPS:ssä)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 27.02.2013. 21:18

"87-90 ei ole oppiva!!"
Onko ihan varmasti noin?
Renixin manuaali taisi väittää muuta, mutta en nyt mene vannomaan.

Olisi oikeastaan hyvä jos tosiaan ei opi :)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Juha
Viestit: 3
Liittynyt: 27.02.2013. 16:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Juha » 28.02.2013. 8:52

Ohjausyksikön oppimisvaihde ??

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.02.2013. 10:00

Nyki kirjoitti:"87-90 ei ole oppiva!!"
Onko ihan varmasti noin?
Renixin manuaali taisi väittää muuta, mutta en nyt mene vannomaan.

Olisi oikeastaan hyvä jos tosiaan ei opi :)
Hitto, ei pitäis kirjoittaa vastauksia 12 tunnin työpäivän jälkeen, onhan se oppiva!!! Yöllä heräsin, kun alitajunta toi tuon asian esiin... Pahoitteluni, mutta ei se vikaa poista!! Jossain anturissa se vika on + mahdollisesti moottorinohjauksessa, jos on hitsattu töpselit kiinni...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 28.02.2013. 11:54

Juha kirjoitti:Ohjausyksikön oppimisvaihde ??
Ei kun oppimisvaihe.

Riittävän pitkään kun on akku irrotettuna niin älyboksi palautuu tehdasasetuksiin, ja kun taas alkaa ajaa niin boksi "oppii" ajotyylin mukaan säätämään tiettyjä parametrejä moottorissa, samoin tekee monet automaattilaatikoiden älybokseista.

Mutta kuten todettua, sulla todennäköisesti jossain anturissa vikaa, PCM:ssä vikaa (oliko akkujohdot hitsatessa irti vai ei?), maadoitukset huonot tjsp... Renixeissä aika yleinen vianaiheuttaja on se iso liitin tulipellissä, jarrutehostimen vieressä/ alla. Se on muistaakseni 8mm:n pultilla kiinni keskeltä, irrotat liittimen, putsaat kaikki kontaktit ja rasvaus. Sama kannattaa tehdä kaikille antureiden liittimille sekä tarkastaa maadoitukset, auto kun on noinkin pitkään seissyt. Varsinkin jos on enemmän aikaa ollut ulkona tai lämmittämättömässä tallissa, niin hapettumia yms. tulee helpolla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 28.02.2013. 18:08

Jamant: Toi yöllä herääminen johonkin asian ratkaisuun on tuttu juttu :D
Viimeyönä ratkoin mielessäni 50kW generaattorisyötön (varavoima erääseen paikkaan) ja heräsin neljältä, kun olin huomannut aiemmassa suunnitelmassa melkoisen virheen, johon edes Inspecta ei antanut heti vastausta edellisenä päivänä...

Alitajunta on ihmeellinen voima :)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Juha
Viestit: 3
Liittynyt: 27.02.2013. 16:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Juha » 28.02.2013. 18:11

Voisko sillä olla merkitystä kun olen startannut apukaapeleilla, oma akku on sökö ?Kyllä kaapelit on ollu irti.Voisko ajoitus heittää kun olen käynnistelly talvellakin pitkän ajan jälkeen ?

Onko normaalia ?Käynnistän..kompressori jarruissa kelaa paineen.
Aina kun poljinta painan kuuluu kompuran ääni uudelleen ?
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Juha, muokattu yhteensä 15 kertaa

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 28.02.2013. 18:14

Joudut sä sen akun hommaamaan jokatapauksessa, joten ei se pahaa tekisi kokeilla vaikka nyt :lol:
Ihan vaikka laina-akulla toisesta biilistä.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.03.2013. 20:09

Akku kannattaa aina vaihtaa uuteen. Huono akku ja että ajetaan pelkän laturin varassa voi tehdä isompiakin jännitepiikkejä jotka voi rikkoakkin paikkoja. Akun tehtävänä kun on tasata jännitettä. Olen myös nähnyt yhden laturin joka on huonon akun kanssa ajettu siihen kuntoon että sen perästä ei saanut kaapeleita irti muuten kuin leikkaamalla ne poikki.

Ja akkuakin voi testata monin tavoin että jos haluaa akusta luotettavan kuntotestin niin pitää tietää mitä testaa ja millä/miten testaa.

Eli akku kuntoon ja sitten muita vikoja etsimään jos vielä moisia on.
Akut kuitenkin on jo laturiakin halvempia. Saati mitä muita osia sieltä saa hajalle.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus