WJ ja parit ongelmat (alusta)

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 14.02.2013. 16:00

JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen.
Mitä tää tarkoittaa?? No puhelimitse selvisi, öljynpaineanturi, löytyy hyllystä, mutta ei oo nettikaupassa...
Kyllä tuo telefoonika on ihmeellinen kapistus, saa tälläisetkin suomennokset (Oil Pressure Sending Unit) kuntoon!
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 28.02.2013. 21:52

Tänään näytti saapuneen alustasarja matkahuoltoon, jospa sillä saisi muutaman ongelman ratkottua.

Yhden vian korjaa niin jo on kaksi uutta:
1) Kylmänä -10 ja kylmempää tyhjäkäynti on yön jälkeen epätasainen ja saattaa konekin sammua kerran, mistäs tällainen johtuisi?

2) tää juo enemmän kuin isäntä, onko 19,9l keskikulutus normaalia?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 03.03.2013. 23:59

19.x litraa näyttää itellä EVIC, tosin luottamista siihen tuskin on kun nopeusmittarikaan ei pidä paikkaansa. GPS laski viimeksi 69 litran ajolla kulutukseksi 16.2l per 100km (pitkälti lyhyttä kaupunkiajoa).
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 08.03.2013. 13:41

Vika ei ole suuri kun se on päässä. Suhinan / vinkumisen syy selvisi pikkuisen raollaan olleesta kattoluukusta :lol: Alusta, puslat jne odottelevat asennusta tuolla.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 10.08.2013. 12:34

Eilen käyty pyöränkulmien säädössä. Lisäksi vaihdettiin raidetanko+päät+ohjausvarsi+siihen päät.

Kaikki väljyydet ohjauksesta katosivat, auto kulkee kuin juna jne. Suosittelen jokaiselle, joka painii WJ:n epävakaan kulun kanssa.

Taakse pitäisi vielä vaihtaa Jamantilta ostetut puslat, takapää tuntuu selvästi pompuissa hakevan vielä paikkaansa.

Jerkulta ostettu alustasarja korjasi vinousongelmat.

Tulpat tuli vaihdettua eilen illalla. Vanhoista tulpista oli lähes jokaisesta kulahtanut keskiosa näkymättömiin. Millonlie vaihdettu. Nyt auto käy todella nätisti!

Ensiviikolla hakemaan vikalista konttorilta, vahva veikkaus että jakolaatikon takastefasta sekä kampuran etustefasta tulee sanomista, ne nimittäin hikoilevat.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 10.08.2013. 16:26

Jolli kirjoitti:Ensiviikolla hakemaan vikalista konttorilta, vahva veikkaus että jakolaatikon takastefasta sekä kampuran etustefasta tulee sanomista, ne nimittäin hikoilevat.
Hikoilevat, vai vaan hieman kostean näköiset? Jos vaihdat stefat niin ne on suurella todennäköisyydellä ihan samannäköiset viimeistään puolen vuoden päästä, tosin koneen pitäisi öljyt pitää sisällään aika hyvin. Jakoaski ja akselit usein vähän tykkää kertoa että niissä on nestettä sisällä :lol: Vedät bräkleenillä pahimmat öljyjäämät pois jos huolestuttaa..

Mulla juuri rempatun jakolaatikon stefat hikoilee hieman (kaikki on alkuperäisosia), täysrempan kokeneet etu- ja taka-akseli vuoden ajon jälkeen niin että pinionin stefat myös hieman kosteat. Ei ole mitään vakavaa, poikkeuksellista olisi se että löydät Jeepin jossa jostain noista ei mitään tulisi ulos :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 10.08.2013. 21:12

http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf

Vuoto ympäristöhaitan tai palovaaran laajuudessa kiinnostaa katsastajaa, hikoilun ei pitäisi huolestuttaa edes omistajaa. Omassa WJ:ssä vuosi alkuperäisen stefan vaihdon jälkeen (akseli virheetön) jakoaskin takapää oli jo hikoillut.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 10.08.2013. 23:32

Jakolaatikko hikoilee, mutta etustefa mielestäni vuotaa, sillä oli kostea selvästi lohkon etuosasta että raidetanko oli öljyinen. Ei kuitenkaan merkkaa alleen eikä öjyn pinta laske, joten voihan sitä pyyhkäistä puhtaaksi nuo ja viedä leimalle.

Alustasarja ja renkaat pitäisi samalla laittaa otteeseen.

Tästä pitäisi melkein projektikertomus vääntää, kun tekemistä tuntuu kokoajan olevan, vaikkakin pienillä nykäyksillä menee eteenpäin. :)
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 12.08.2013. 10:45

Vikalistaa yritetty hakea, mutta eihän katsuri löytänyt muuta kuin vinossa olleen sumarin polttimon. Muuten kehuja jne!
:lol:
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

PenttiN
Viestit: 2
Liittynyt: 22.06.2014. 11:15
Paikkakunta:

Re: WJ ja parit ongelmat (alusta)

Viesti Kirjoittaja PenttiN » 23.06.2014. 11:25

siirretty omaan XJ perä heittää -osioon....

Poro
Viestit: 15
Liittynyt: 01.03.2014. 8:23
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Poro » 23.06.2014. 17:15

Itellä ainakin perä lakkasi vipottamasta, kun vaihdoin sen bumerangin muotoisen ylätukivarren ja iskarit (jotka olivatkin aivan loppu).

Koiranluutkin tuli silloin vaihdettua, mutta niistä ei vipotus liene ollut kiinni.

Nyt kun korotin häkkyrää 2" ja laitoin trailmasterin stage 2: t taakse, niin jotain siellä taas kolisee kuoppaan ajettaessa. Ehkä tuo pakoputki hakkaa johonkin, kun tuntuis tulevan oikealta.

Addcon kallistuksenvakaajalla saa kuulemma WJ: stä kivireen veroisen kulkijan jos sellaiseen haluaa uhrata satoja euroja.

Vähän se meikäläisenkin kapistus vaeltaa, varsinkin tuon korotuksen jälkeen, mutta ei niin häiritsevästi, että alkaisin sitä sen tarkemmin syynäämään. Varsinkin kun se taitaa olla enemmän tai vähemmän arvausta, että mikä osa sieltä nyt sitten on eniten kulunut.

PenttiN
Viestit: 2
Liittynyt: 22.06.2014. 11:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja PenttiN » 23.06.2014. 19:57

sama juttu, siirretty....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.06.2014. 19:59

PenttiN kirjoitti:OHO, unohtu mainita, että mulla on kyseessä XJ, eli takapäässä ei oo mitään erillisiä tukivarsia.
Miksi laitoit sitten WJ-osastolle?? Olisit aloittanut uudet ketjun ihan suosiolla, onhan täällä tilaa... Siirrän siis eli aloitan sulle uuden ketjun...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus