Kyllä tuo telefoonika on ihmeellinen kapistus, saa tälläisetkin suomennokset (Oil Pressure Sending Unit) kuntoon!JAMANT kirjoitti:Mitä tää tarkoittaa?? No puhelimitse selvisi, öljynpaineanturi, löytyy hyllystä, mutta ei oo nettikaupassa...Jolli kirjoitti: Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen.
WJ ja parit ongelmat (alusta)
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Tänään näytti saapuneen alustasarja matkahuoltoon, jospa sillä saisi muutaman ongelman ratkottua.
Yhden vian korjaa niin jo on kaksi uutta:
1) Kylmänä -10 ja kylmempää tyhjäkäynti on yön jälkeen epätasainen ja saattaa konekin sammua kerran, mistäs tällainen johtuisi?
2) tää juo enemmän kuin isäntä, onko 19,9l keskikulutus normaalia?
Yhden vian korjaa niin jo on kaksi uutta:
1) Kylmänä -10 ja kylmempää tyhjäkäynti on yön jälkeen epätasainen ja saattaa konekin sammua kerran, mistäs tällainen johtuisi?
2) tää juo enemmän kuin isäntä, onko 19,9l keskikulutus normaalia?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Eilen käyty pyöränkulmien säädössä. Lisäksi vaihdettiin raidetanko+päät+ohjausvarsi+siihen päät.
Kaikki väljyydet ohjauksesta katosivat, auto kulkee kuin juna jne. Suosittelen jokaiselle, joka painii WJ:n epävakaan kulun kanssa.
Taakse pitäisi vielä vaihtaa Jamantilta ostetut puslat, takapää tuntuu selvästi pompuissa hakevan vielä paikkaansa.
Jerkulta ostettu alustasarja korjasi vinousongelmat.
Tulpat tuli vaihdettua eilen illalla. Vanhoista tulpista oli lähes jokaisesta kulahtanut keskiosa näkymättömiin. Millonlie vaihdettu. Nyt auto käy todella nätisti!
Ensiviikolla hakemaan vikalista konttorilta, vahva veikkaus että jakolaatikon takastefasta sekä kampuran etustefasta tulee sanomista, ne nimittäin hikoilevat.
Kaikki väljyydet ohjauksesta katosivat, auto kulkee kuin juna jne. Suosittelen jokaiselle, joka painii WJ:n epävakaan kulun kanssa.
Taakse pitäisi vielä vaihtaa Jamantilta ostetut puslat, takapää tuntuu selvästi pompuissa hakevan vielä paikkaansa.
Jerkulta ostettu alustasarja korjasi vinousongelmat.
Tulpat tuli vaihdettua eilen illalla. Vanhoista tulpista oli lähes jokaisesta kulahtanut keskiosa näkymättömiin. Millonlie vaihdettu. Nyt auto käy todella nätisti!
Ensiviikolla hakemaan vikalista konttorilta, vahva veikkaus että jakolaatikon takastefasta sekä kampuran etustefasta tulee sanomista, ne nimittäin hikoilevat.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Hikoilevat, vai vaan hieman kostean näköiset? Jos vaihdat stefat niin ne on suurella todennäköisyydellä ihan samannäköiset viimeistään puolen vuoden päästä, tosin koneen pitäisi öljyt pitää sisällään aika hyvin. Jakoaski ja akselit usein vähän tykkää kertoa että niissä on nestettä sisälläJolli kirjoitti:Ensiviikolla hakemaan vikalista konttorilta, vahva veikkaus että jakolaatikon takastefasta sekä kampuran etustefasta tulee sanomista, ne nimittäin hikoilevat.

Mulla juuri rempatun jakolaatikon stefat hikoilee hieman (kaikki on alkuperäisosia), täysrempan kokeneet etu- ja taka-akseli vuoden ajon jälkeen niin että pinionin stefat myös hieman kosteat. Ei ole mitään vakavaa, poikkeuksellista olisi se että löydät Jeepin jossa jostain noista ei mitään tulisi ulos

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
Vuoto ympäristöhaitan tai palovaaran laajuudessa kiinnostaa katsastajaa, hikoilun ei pitäisi huolestuttaa edes omistajaa. Omassa WJ:ssä vuosi alkuperäisen stefan vaihdon jälkeen (akseli virheetön) jakoaskin takapää oli jo hikoillut.
Vuoto ympäristöhaitan tai palovaaran laajuudessa kiinnostaa katsastajaa, hikoilun ei pitäisi huolestuttaa edes omistajaa. Omassa WJ:ssä vuosi alkuperäisen stefan vaihdon jälkeen (akseli virheetön) jakoaskin takapää oli jo hikoillut.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Jakolaatikko hikoilee, mutta etustefa mielestäni vuotaa, sillä oli kostea selvästi lohkon etuosasta että raidetanko oli öljyinen. Ei kuitenkaan merkkaa alleen eikä öjyn pinta laske, joten voihan sitä pyyhkäistä puhtaaksi nuo ja viedä leimalle.
Alustasarja ja renkaat pitäisi samalla laittaa otteeseen.
Tästä pitäisi melkein projektikertomus vääntää, kun tekemistä tuntuu kokoajan olevan, vaikkakin pienillä nykäyksillä menee eteenpäin.
Alustasarja ja renkaat pitäisi samalla laittaa otteeseen.
Tästä pitäisi melkein projektikertomus vääntää, kun tekemistä tuntuu kokoajan olevan, vaikkakin pienillä nykäyksillä menee eteenpäin.

Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
Re: WJ ja parit ongelmat (alusta)
siirretty omaan XJ perä heittää -osioon....
Itellä ainakin perä lakkasi vipottamasta, kun vaihdoin sen bumerangin muotoisen ylätukivarren ja iskarit (jotka olivatkin aivan loppu).
Koiranluutkin tuli silloin vaihdettua, mutta niistä ei vipotus liene ollut kiinni.
Nyt kun korotin häkkyrää 2" ja laitoin trailmasterin stage 2: t taakse, niin jotain siellä taas kolisee kuoppaan ajettaessa. Ehkä tuo pakoputki hakkaa johonkin, kun tuntuis tulevan oikealta.
Addcon kallistuksenvakaajalla saa kuulemma WJ: stä kivireen veroisen kulkijan jos sellaiseen haluaa uhrata satoja euroja.
Vähän se meikäläisenkin kapistus vaeltaa, varsinkin tuon korotuksen jälkeen, mutta ei niin häiritsevästi, että alkaisin sitä sen tarkemmin syynäämään. Varsinkin kun se taitaa olla enemmän tai vähemmän arvausta, että mikä osa sieltä nyt sitten on eniten kulunut.
Koiranluutkin tuli silloin vaihdettua, mutta niistä ei vipotus liene ollut kiinni.
Nyt kun korotin häkkyrää 2" ja laitoin trailmasterin stage 2: t taakse, niin jotain siellä taas kolisee kuoppaan ajettaessa. Ehkä tuo pakoputki hakkaa johonkin, kun tuntuis tulevan oikealta.
Addcon kallistuksenvakaajalla saa kuulemma WJ: stä kivireen veroisen kulkijan jos sellaiseen haluaa uhrata satoja euroja.
Vähän se meikäläisenkin kapistus vaeltaa, varsinkin tuon korotuksen jälkeen, mutta ei niin häiritsevästi, että alkaisin sitä sen tarkemmin syynäämään. Varsinkin kun se taitaa olla enemmän tai vähemmän arvausta, että mikä osa sieltä nyt sitten on eniten kulunut.
Miksi laitoit sitten WJ-osastolle?? Olisit aloittanut uudet ketjun ihan suosiolla, onhan täällä tilaa... Siirrän siis eli aloitan sulle uuden ketjun...PenttiN kirjoitti:OHO, unohtu mainita, että mulla on kyseessä XJ, eli takapäässä ei oo mitään erillisiä tukivarsia.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1