COC/CO2 todistus?
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
COC/CO2 todistus?
Moro,
Mitäs kautta saa USA tuonti WJ jeepille parhaiten COC tahi CO2 todistuksen halvimmin?
Nyt ajoneuvovero menee painon mukaan ja taitaisi CO2 päästöjen mukainen tulla edullisemmaksi.
Ralu
Mitäs kautta saa USA tuonti WJ jeepille parhaiten COC tahi CO2 todistuksen halvimmin?
Nyt ajoneuvovero menee painon mukaan ja taitaisi CO2 päästöjen mukainen tulla edullisemmaksi.
Ralu
Ei noissa tietääkseni ole päästöihin vaikuttavia muutoksia tullut, paitsi 4.7 HO malli lisätty jota ei edes saa painopohjaisena verotukseen.
Pyöristeltynä, Trafin laskurilla n. 220e vuodessa painolla (2000kg), n. 600e vuodessa päästöillä (400g/km).
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit
Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
Pyöristeltynä, Trafin laskurilla n. 220e vuodessa painolla (2000kg), n. 600e vuodessa päästöillä (400g/km).
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit
Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla
Eli hintaero ei imo ihan järjetön ole. 99-00 vuosimalleissa ymmärtääkseni jotakin heikkoutta quadra drivessä, joka uudempiin on korjattu?dire kirjoitti:Ei noissa tietääkseni ole päästöihin vaikuttavia muutoksia tullut, paitsi 4.7 HO malli lisätty jota ei edes saa painopohjaisena verotukseen.
Pyöristeltynä, Trafin laskurilla n. 220e vuodessa painolla (2000kg), n. 600e vuodessa päästöillä (400g/km).
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit
Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
Ainoa korjaus jonka olen löytänyt/havainnut, on lautaspyörän pulttien paksuus (takaperässä)!! Muuta eroa en ole löytänyt!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Tässä on pieni porsaanreikä liittyen muuttoautoihin; niiltä ei ole tiettyyn maailmanaikaan (ja liekö nytkään) vaadittu vaatimuksenmukaisuustodistusta jolloin CO" menee painon mukaan vaikka muutoin olisi on noiden CO2 vuosilukujen ja rajojen sisällä.
Trafin kirjeessä on aikaisempina vuosina ollut koko CO2 maksutaulukko jolloin siitä on nähnyt myös maksimiarvot ja verot. Tänä vuonna siinä ei ollut kuin osa jolloin hätäseen tekee johtopäätöksen että taulukko/maksimivero olisi pienentynyt mutta ei; finlexiä kun kaivaa niin löytyy koko taulukko ja sen on entisenmoinen.
Mielenkiintoista asiassa on se että asia pitää kaivaa Finlexistä asti, trafin sivuillakaan ei koko taulukkoa ole, liekkö syynä sitten se että valtaosa autoista mahtuu siihen referoituun taulukkoon vai olisiko se taulukko sitten liika punainen jolloin ekoautoilu imago saisi lievän kolauksen.
eniway, lienee niinkin että jeepistille ei tarpeeksi punaista sävyä löydykään päästöjä kuvaamaan.
Ralu
Trafin kirjeessä on aikaisempina vuosina ollut koko CO2 maksutaulukko jolloin siitä on nähnyt myös maksimiarvot ja verot. Tänä vuonna siinä ei ollut kuin osa jolloin hätäseen tekee johtopäätöksen että taulukko/maksimivero olisi pienentynyt mutta ei; finlexiä kun kaivaa niin löytyy koko taulukko ja sen on entisenmoinen.
Mielenkiintoista asiassa on se että asia pitää kaivaa Finlexistä asti, trafin sivuillakaan ei koko taulukkoa ole, liekkö syynä sitten se että valtaosa autoista mahtuu siihen referoituun taulukkoon vai olisiko se taulukko sitten liika punainen jolloin ekoautoilu imago saisi lievän kolauksen.
eniway, lienee niinkin että jeepistille ei tarpeeksi punaista sävyä löydykään päästöjä kuvaamaan.
Ralu