APUA, laturi lakkas lataamasta! Pitääs päästä töistä kotii..
APUA, laturi lakkas lataamasta! Pitääs päästä töistä kotii..
Huomenta arvon palstalaiset.
Ongelma, n. 6km ennen konttoria huomasin että Wrangleri lakkas lataamasta! Mikähän tähän voisi olla syynä? Itse epäilin aluksi että upouusi remmi olisi mennyt poikki mutta ei ollut se. Laturi siis pyörii. Ja laturikin on upouusi 136AMP. onkos näissä pääsulake missä päin?
Ongelma, n. 6km ennen konttoria huomasin että Wrangleri lakkas lataamasta! Mikähän tähän voisi olla syynä? Itse epäilin aluksi että upouusi remmi olisi mennyt poikki mutta ei ollut se. Laturi siis pyörii. Ja laturikin on upouusi 136AMP. onkos näissä pääsulake missä päin?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Oliskohan se sulake siellä konehuoneen rasiassa?? Katso sen kantta sisäpuolelta, siellä pitäis olla kartta!! Muuten sen laturin säädin on PCM:ssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ohjeita laturin johdotukselle
Doddii, onneksi töis on mukava kalusto varastomestari niin sai ladata hallis akun täyteen. Otin siinä sitten verkkovirtalaturin pois ja koitin vielä laturin johdot että olisko niis jotakin miksi lakkas lataamasta.. ..jäi sitte virtajohto laturista käteen..
Olin ajatellu kyllä päivittää johdot laturille mutta ajatellut ajankohdaksi sitten kun vinssin hommaan. Eli töihin menomatkalla luukutin musiikkia liian lujalla ilmeisesti liian kauan aikaa ja auto päätti säästää mun kuuloa ja poltti virtajohdon laturilta...
Nyt sitten uusi kysymys:
Laturille nyt sitten lisä johtoa, maajohdin saa nyt varmasti laittaa toisenkin sen enempiä miettimättä mutta mites sitten virtapuoli? saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Olin ajatellu kyllä päivittää johdot laturille mutta ajatellut ajankohdaksi sitten kun vinssin hommaan. Eli töihin menomatkalla luukutin musiikkia liian lujalla ilmeisesti liian kauan aikaa ja auto päätti säästää mun kuuloa ja poltti virtajohdon laturilta...
Nyt sitten uusi kysymys:
Laturille nyt sitten lisä johtoa, maajohdin saa nyt varmasti laittaa toisenkin sen enempiä miettimättä mutta mites sitten virtapuoli? saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Re: Ohjeita laturin johdotukselle
Näin tekisin. Maakaapeleita ei koskaan ole liikaa, myös kori-moottori välille yksi hyvä varalta.Cynomya kirjoitti:saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Re: Ohjeita laturin johdotukselle
Laturilta akulle uusi kaapeli ilman sulaketta. Kaapeli saa olla paksu, vaikka 25 neliömillinen. Rengasliitin sitten laturiin sopivalla reiällä, 25 kaapelille löytyy sekä 6 että 8 millin reikääkin, mut 8 taitaa olla siinä laturin persiissä.Cynomya kirjoitti:Nyt sitten uusi kysymys:
Laturille nyt sitten lisä johtoa, maajohdin saa nyt varmasti laittaa toisenkin sen enempiä miettimättä mutta mites sitten virtapuoli? saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Sen orkkisjohdon ottaisin pois, parempi mitä vähemmän ylimääräisiä kaapeleita niin eivät häiritse jos taas joskus on ongelmaa sähköjen kanssa, pahimmillaan aiheuttaa sen sekoamisen

Maajohdoksi moottorin saman kokoinen kuin akulta menee startille, laturihan on kiinni moottorissa eli periaatteessa se saa maadoituksen mutta ei ole huono idea maadoittaa samaan pisteeseen moottoria johon akku on maadoitettu, ja samankokoisella kaapelilla millä syöttö akulle.
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Mulla KJ:ssa menee + piuha alunperin akku-startti-laturi.
Laitoin sitten lisäksi moottorilta akulle uuden 35mm2 maadotuksen ni samalla päivitin + kaapeliakin.
Ei jaksanu startille askarrella paksumpaa kaapelia niin tein niin että nyt menee tuo + kaapeli saman paksuisena mutta välillä akku-startti-laturi-akku
eli laitoin vaan saman paksuista kaapelia laturilta akulle. Starttaakin vähän iloisemmin.
Laitoin sitten lisäksi moottorilta akulle uuden 35mm2 maadotuksen ni samalla päivitin + kaapeliakin.
Ei jaksanu startille askarrella paksumpaa kaapelia niin tein niin että nyt menee tuo + kaapeli saman paksuisena mutta välillä akku-startti-laturi-akku
eli laitoin vaan saman paksuista kaapelia laturilta akulle. Starttaakin vähän iloisemmin.
kozel@ircnet