APUA, laturi lakkas lataamasta! Pitääs päästä töistä kotii..

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

APUA, laturi lakkas lataamasta! Pitääs päästä töistä kotii..

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 08.05.2013. 8:07

Huomenta arvon palstalaiset.

Ongelma, n. 6km ennen konttoria huomasin että Wrangleri lakkas lataamasta! Mikähän tähän voisi olla syynä? Itse epäilin aluksi että upouusi remmi olisi mennyt poikki mutta ei ollut se. Laturi siis pyörii. Ja laturikin on upouusi 136AMP. onkos näissä pääsulake missä päin?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 08.05.2013. 8:35

Oliskohan se sulake siellä konehuoneen rasiassa?? Katso sen kantta sisäpuolelta, siellä pitäis olla kartta!! Muuten sen laturin säädin on PCM:ssä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Ohjeita laturin johdotukselle

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 08.05.2013. 20:33

Doddii, onneksi töis on mukava kalusto varastomestari niin sai ladata hallis akun täyteen. Otin siinä sitten verkkovirtalaturin pois ja koitin vielä laturin johdot että olisko niis jotakin miksi lakkas lataamasta.. ..jäi sitte virtajohto laturista käteen..

Olin ajatellu kyllä päivittää johdot laturille mutta ajatellut ajankohdaksi sitten kun vinssin hommaan. Eli töihin menomatkalla luukutin musiikkia liian lujalla ilmeisesti liian kauan aikaa ja auto päätti säästää mun kuuloa ja poltti virtajohdon laturilta...

Nyt sitten uusi kysymys:

Laturille nyt sitten lisä johtoa, maajohdin saa nyt varmasti laittaa toisenkin sen enempiä miettimättä mutta mites sitten virtapuoli? saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjeita laturin johdotukselle

Viesti Kirjoittaja rane » 09.05.2013. 11:52

Cynomya kirjoitti:saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Näin tekisin. Maakaapeleita ei koskaan ole liikaa, myös kori-moottori välille yksi hyvä varalta.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

4x4_76
Viestit: 77
Liittynyt: 31.03.2008. 13:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ohjeita laturin johdotukselle

Viesti Kirjoittaja 4x4_76 » 09.05.2013. 19:56

Cynomya kirjoitti:Nyt sitten uusi kysymys:

Laturille nyt sitten lisä johtoa, maajohdin saa nyt varmasti laittaa toisenkin sen enempiä miettimättä mutta mites sitten virtapuoli? saanko vetää suoraan laturilta akulle ja sulake väliin?, orggis johto jäisi kyllä kans vielä kaveriksi jottei systeemit sekoa.
Laturilta akulle uusi kaapeli ilman sulaketta. Kaapeli saa olla paksu, vaikka 25 neliömillinen. Rengasliitin sitten laturiin sopivalla reiällä, 25 kaapelille löytyy sekä 6 että 8 millin reikääkin, mut 8 taitaa olla siinä laturin persiissä.
Sen orkkisjohdon ottaisin pois, parempi mitä vähemmän ylimääräisiä kaapeleita niin eivät häiritse jos taas joskus on ongelmaa sähköjen kanssa, pahimmillaan aiheuttaa sen sekoamisen ;)
Maajohdoksi moottorin saman kokoinen kuin akulta menee startille, laturihan on kiinni moottorissa eli periaatteessa se saa maadoituksen mutta ei ole huono idea maadoittaa samaan pisteeseen moottoria johon akku on maadoitettu, ja samankokoisella kaapelilla millä syöttö akulle.
Heikki

Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2

ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 09.05.2013. 21:21

Itseasiassa laturi on YJ:ssä maadoitettu omalla johdolla vielä erikseen alkuperinkin. 4gaugen johtoa on jäänyt jostain niin sitä sitten.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 10.05.2013. 0:40

Mulla KJ:ssa menee + piuha alunperin akku-startti-laturi.

Laitoin sitten lisäksi moottorilta akulle uuden 35mm2 maadotuksen ni samalla päivitin + kaapeliakin.

Ei jaksanu startille askarrella paksumpaa kaapelia niin tein niin että nyt menee tuo + kaapeli saman paksuisena mutta välillä akku-startti-laturi-akku
eli laitoin vaan saman paksuista kaapelia laturilta akulle. Starttaakin vähän iloisemmin.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.05.2013. 10:13

Kaikissa Jeepin latureissa, mitä mä suoraan muistan, on se paksu johto kiinni 6mm ruuvissa, ei 8mm!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

4x4_76
Viestit: 77
Liittynyt: 31.03.2008. 13:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 4x4_76 » 10.05.2013. 20:00

JAMANT kirjoitti:Kaikissa Jeepin latureissa, mitä mä suoraan muistan, on se paksu johto kiinni 6mm ruuvissa, ei 8mm!!
Totta, myös Dodgessa on 6mm. Mä sekoitin Scanian laturiin ton liitännän :oops:
Heikki

Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2

ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac

Kirjoita vastaus