XJ:n tekniikka YJ:hin
XJ:n tekniikka YJ:hin
Kaveri tuskailee 2,5-litraisen YJ:n tehottomuuden kanssa ja ajatteli korjata tilanteen vaihtamalla tilalle XJ Cherokee -90 4,0:n tekniikan (kone, vaihteisto ja jakolaatikko). Molemmat pelit on manuaaleja. Onko tuossa projektissa jotain sudenkuoppia mistä pitäisi olla tietoinen, esim. sopiiko vanha kardaani?
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Ei taida ainakaan kardaani sopia muokkaamatta.
Luovuttaja- autosta lie tulossa koko johtosarja + älyboksi? Mittaristo ei taida ihan toimia sellaisenaan, ilman pientä säätämistä. Nopeusmittari kyllä, kun on vielä ton ikäisessä XJ:ssä mekaaninen.
Luovuttaja- autosta lie tulossa koko johtosarja + älyboksi? Mittaristo ei taida ihan toimia sellaisenaan, ilman pientä säätämistä. Nopeusmittari kyllä, kun on vielä ton ikäisessä XJ:ssä mekaaninen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Ehkä off-topiikkia, mutta jos meininki tehdä offiauto, niin henkilökohtainen mielipide on, että YJ:n tilalle mieluummin joko TJ tai XJ, koska YJ:n latijouset etunurkissa ei ole kovinkaan hyvä lähtökohta offiautolle. Saahan ne sinne vaihdettua ja takapään latijousetkin viriteltyä esim. pitkillä riipuilla ja niiden yläpään kiinnikkeiden modauksella. Mutta jos koneenkin joutuu vaihtamaan isompaan, niin voipi tulla turhan iso projekti. Lisäksi XJ:n tekniikka-swapissa saa riesakseen AW4-askin, jossa ilman tiheämpiä periä (lue 4.1 - 4.5) ilmenee pienimmän vaihdekepin 1-2-asennon vuoksi merkittävää tehonpuutetta kakkosen iskiessä päälle; se kun ei vaihdu ykköseksi kun vasta auton pysähtyessä. Paksussa lumessa tai kuravellissä näin myös käy - kakkonen iskee päälle jossain 4500rpm:n paikkeilla - ja siellähän sitten olet, kun kone ei jaksa vetää.
Ostaa mieluummin jo suoraan V8-moottorisen -93-95 ZJ:n, jossa kierrejouset joka nurkassa, kestävä hydrauliohjattu RH46-automaattilaatikko (vastaavaa ei ole uudemmassa ZJ:ssä), hyvällä säkällä löytyy -94-95 korisista vielä levyjarrut takaa. Lisäksi isokoneiset ZJ:t ovat halpoja. Jos nyt vielä sattuisi löytymään NP242:n jakolaatikko valmiina, niin ei tarttis tehdä 249 => 242 swappia, mutta se voisi jo olla turhan suuri zsägä...
Ja onhan kuutoskoneisessakin ZJ:ssä sentään RH42-aski, jossa ei ole AW4:n ongelmaa; pakkoykkönen on sitten ykkönen ja pysyy niin kauan kuin kahva on takana.
Näitä samoja juttuja mietin omalta kohdaltani toissa keväänä ja lopputuloksena XJ lähti pihasta viime talvena, tilalla neljä ZJ:tä. Tässä niistä pisimmällä oleva offari:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100864
Ostaa mieluummin jo suoraan V8-moottorisen -93-95 ZJ:n, jossa kierrejouset joka nurkassa, kestävä hydrauliohjattu RH46-automaattilaatikko (vastaavaa ei ole uudemmassa ZJ:ssä), hyvällä säkällä löytyy -94-95 korisista vielä levyjarrut takaa. Lisäksi isokoneiset ZJ:t ovat halpoja. Jos nyt vielä sattuisi löytymään NP242:n jakolaatikko valmiina, niin ei tarttis tehdä 249 => 242 swappia, mutta se voisi jo olla turhan suuri zsägä...


Näitä samoja juttuja mietin omalta kohdaltani toissa keväänä ja lopputuloksena XJ lähti pihasta viime talvena, tilalla neljä ZJ:tä. Tässä niistä pisimmällä oleva offari:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100864
Raha ja romut rauhottaa.
Tätä epäilen itsekin mutta eihän sitä tiedä kokeilematta jollei täältä löydy kokemuspohjaista tietoa.Timo L kirjoitti:Ei taida ainakaan kardaani sopia muokkaamatta.
Tarkoitus on ostaa kokonainen XJ jonka mukana tulee kaikki tarvittava konversioon. Luovuttaja-autoa ei ole vielä ostettu joten vuosimalliin voi toki vaikuttaa jos sillä on merkitystä, onko?Timo L kirjoitti:Luovuttaja- autosta lie tulossa koko johtosarja + älyboksi? Mittaristo ei taida ihan toimia sellaisenaan, ilman pientä säätämistä. Nopeusmittari kyllä, kun on vielä ton ikäisessä XJ:ssä mekaaninen.
Unohtui ekasta viestistä että jos jolllain sattuisi olemaan sopivaa tekniikkapakettia tai luovuttaja-autoa, kannattaa ottaa pikaisesti yhteyttä.
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Offiautoista puhuminen ei ole tässä porukassa koskaan off-topikkia!WinChester kirjoitti:Ehkä off-topiikkia, mutta jos meininki tehdä offiauto, niin henkilökohtainen mielipide on, että YJ:n tilalle mieluummin joko TJ tai XJ, koska YJ:n latijouset etunurkissa ei ole kovinkaan hyvä lähtökohta offiautolle.

Mutta asiaan, tästä YJ:stä ei ole tarkoitus tehdä offiautoa, kyseessä on ennemmin jäätelökioskiauto.
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Anteeksi mitä?WinChester kirjoitti:Lisäksi XJ:n tekniikka-swapissa saa riesakseen AW4-askin, jossa ilman tiheämpiä periä (lue 4.1 - 4.5) ilmenee pienimmän vaihdekepin 1-2-asennon vuoksi merkittävää tehonpuutetta kakkosen iskiessä päälle; se kun ei vaihdu ykköseksi kun vasta auton pysähtyessä. Paksussa lumessa tai kuravellissä näin myös käy - kakkonen iskee päälle jossain 4500rpm:n paikkeilla - ja siellähän sitten olet, kun kone ei jaksa vetää.

On laatikossa vika jos ei AW4 ykköselle vaihda takaisin 1-2 asennossa. Kyllä mulla ainakin ne on kaikki vaihtanut 1-2 väliä niin ylös kuin alas. Kakkosenhan se potkaisee päälle vasta lähellä punarajaa, mutta ykkönen tippuu päälle heti kun pystyy (= jengat tarpeeksi alhaalla). Huomaa varsinkin nopealla puolella hiton hyvin jos pistät vaikka 80km/h vauhdissa 1-2 päälle kun hidastat, n. 60km/h kohdalla kun täräyttää ykkösen pesään liukkaalla lähtee perä alta.
Se puutuminen isoilla renkailla ja pitkillä välityksillä johtuu ihan tehon puutteesta, ei laatikosta

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Noo ainakin mun -99 XJ:ssä, kun oli mudassa tai lumessa, niin kierrosten ollessa lähellä punarajaa pamahti laatikosta kakkonen. Kun kierrokset tästä johtuen luonnollisesti laski, niin ykkönen ei mennyt päälle ennenkuin renkaat pysähtyi. Ja nehän pysähtyi vaikka oli lappu lattiassa. Tämä siis jakolaatikon pikkupuolella. Ykkösellä kone jaksoi vetää missä tahansa tilanteessa, mutta siis kakkosella ei. Tästä käytiin jossain muussa topiikissa melkoinen keskustelu, jonka aiheena perävälitysten tihentäminen 3.55 => 4.11 ... 4.56; niillä jaksaa vetää kakkosellakin. Lisäksi maantiellä kärrin kanssa ei jaksa vetää nelosella kuin kestopäällysteellä ja tasamaalla 80km/h, joten välitysten tihentäminen poistaa tämänkin ongelman.
Veikaan että AW4:n ohjaus toimii eri tavalla hitaalla ja nopealla puolella ja vuosi- ja korimallienmallien suhteen lienee jotain eroja. Lisäksi kun vähänkin haastavammassa paikassa ykkönen vaihtuu osakaasulla todella nopeasti kakkoseksi, niin sitä ei usein edes ehdi huomata, ellei todellakin ole lappu lattiassa ja kierrokset punarajalla.
Voihan tietysti olla niin, että mun XJ:n lootassa oli joku vika, mutta vähän epäilen. Siinä olisi ollut sitten varmaan jotain muutakin.
Mitä tulee alkuperäiseen ongelmaan YJ:stä, niin jos kyse nakkikioskista, eikö silloin pitäisi keskittyä koneen sijaan korin bling-blingiin...?
Kuminpoltto-osasto edellyttäisi nääs sitä V-kasia...
Veikaan että AW4:n ohjaus toimii eri tavalla hitaalla ja nopealla puolella ja vuosi- ja korimallienmallien suhteen lienee jotain eroja. Lisäksi kun vähänkin haastavammassa paikassa ykkönen vaihtuu osakaasulla todella nopeasti kakkoseksi, niin sitä ei usein edes ehdi huomata, ellei todellakin ole lappu lattiassa ja kierrokset punarajalla.
Voihan tietysti olla niin, että mun XJ:n lootassa oli joku vika, mutta vähän epäilen. Siinä olisi ollut sitten varmaan jotain muutakin.
Mitä tulee alkuperäiseen ongelmaan YJ:stä, niin jos kyse nakkikioskista, eikö silloin pitäisi keskittyä koneen sijaan korin bling-blingiin...?

Raha ja romut rauhottaa.
Ei muistaakseni mene laatikon eikä moottorinohjauksen tietokoneille mitään tietoa jakoaskilta. Nelivedon valotkin toimii laatikon oman ohjauksen kautta. Ts. boksit ei sinällään tiedä onko päällä hidas vain nopea puoli.
Laatikon toimintaan vaikuttaa lähinnä TPS ja throttle valve kaapeli; kaapelin säätö vähän viturallaan niin toiminta ei ole kaasu päällä ihan sitä mitä pitäisi. Käsittääkseni AW4:n ohjaus ei ole radikaalisti muuttunut mihinkään vuosien saatossa, suurin muutos on ollut comfort/ power mode napin poistuminen 90- luvun alkupuolella ja samalla lootan säätö pysyvästi power- moodille. Pieniä fyysisiä eroja on liittimien osalta uudemmissa ja vanhemmissa, ei muuta.
En ole edes pirate4x4:n sivuilla mitään mainintaa nähnyt etteikö uudemmissa kytkeytyisi 1- vaihde päälle 1-2 moodissa, siellä kuitenkin useita kymmeniä kisakäyttöön tehtyjä faceliftejäkin porukalla. Tuntuvat enemmän kaipaavan sitä että voi täysin itsenäisesti päättä ko. vaihteiden vaihdosta, koska satunnaisia logiikkaongelmia siinä hommassa on luten jo totesin
Jeepspeed vehkeissä yleensä on shifterit, tosin lähinnä siksi että saa ihan oikeat pakkovaihteet ilman laatikon älyohjausta.
Kuten todettua, se voimanpuute on vain seurausta liian pitkistä välityksistä tai liian tehottomasta koneesta. Ei se ole laatikon vika jos välitykset on väärät ja siksi laatikko voi käyttäytyä joskus oudosti
mulla poltti XJ 100% lukolla 35" renkailla ihan nätisti kumia kuivalla asvaltilla. Kyllä kuutosessakin potku riittää 
Mutta tää ehkä menee jo yli jäätelökisoki- Jeepin rakentamisesta. Jos on omiin kokemuksiin ja maailmalta tuleviin internethuhuihin uskominen, niin 4.0 + AW4 + 231 on ehdottomasti luotettavin Jeepin tekniikkapaketeista (paitsi ehkä suoupotushommiin)
Laatikon toimintaan vaikuttaa lähinnä TPS ja throttle valve kaapeli; kaapelin säätö vähän viturallaan niin toiminta ei ole kaasu päällä ihan sitä mitä pitäisi. Käsittääkseni AW4:n ohjaus ei ole radikaalisti muuttunut mihinkään vuosien saatossa, suurin muutos on ollut comfort/ power mode napin poistuminen 90- luvun alkupuolella ja samalla lootan säätö pysyvästi power- moodille. Pieniä fyysisiä eroja on liittimien osalta uudemmissa ja vanhemmissa, ei muuta.
En ole edes pirate4x4:n sivuilla mitään mainintaa nähnyt etteikö uudemmissa kytkeytyisi 1- vaihde päälle 1-2 moodissa, siellä kuitenkin useita kymmeniä kisakäyttöön tehtyjä faceliftejäkin porukalla. Tuntuvat enemmän kaipaavan sitä että voi täysin itsenäisesti päättä ko. vaihteiden vaihdosta, koska satunnaisia logiikkaongelmia siinä hommassa on luten jo totesin

Kuten todettua, se voimanpuute on vain seurausta liian pitkistä välityksistä tai liian tehottomasta koneesta. Ei se ole laatikon vika jos välitykset on väärät ja siksi laatikko voi käyttäytyä joskus oudosti


Mutta tää ehkä menee jo yli jäätelökisoki- Jeepin rakentamisesta. Jos on omiin kokemuksiin ja maailmalta tuleviin internethuhuihin uskominen, niin 4.0 + AW4 + 231 on ehdottomasti luotettavin Jeepin tekniikkapaketeista (paitsi ehkä suoupotushommiin)

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Itselle on tulossa juuri tuo 4.0+aw4+231 paketti kuten täällä olen muuallakin mainostanut ja noiden välitysten kanssa tuskaillut,,,manuaaliaskilla ei ole mitään ihmeempiä asennuksessa kun sähkötyöt, mutta aw4sen kanssa on pieni 6cm pituus ongelma orkkis tf999 askin kanssa mutta ei ole mahdoton yhtälö.
On myös huomioitava erona XJhin että YJ on paljon kevyempi jolloin tehoakin on "enemmän" jos oikein muistan niin YJ; omapaino tais olla 1400
Ja mitä lehtijousiin tulee..kokemuksesta voin sanoa että kaipaan ZJn kierrejousia, ja kunhan veronpalutukset tulee niin tilaus jenkkeihin lähtee kierrejousikonversiolle. Ei ole kertaa mettässä jottei ole eturiipuke tai u-pultit juntanneet johonkin kantoon kiinni tai tökänny ku seinää.
Itse taas Yjstä pidän juuri sen "sportti"kaaren vuoksi, ja mitä harrastamiseen tulee TJ:n hinnat on niin hirveitä että ei itsellä ainakaan kestä rahat moisen hankkimiseen saatika tuunaamiseen, ja jos kierrejousisetti maksaa jenkeissä 1600dollaria niin ei se halvmmaksi tule vaihtaa YJ:tä TJ:hin. toki työtunteja tulee mutta eikös harrastamisessa kuulukkin ähertää.
On myös huomioitava erona XJhin että YJ on paljon kevyempi jolloin tehoakin on "enemmän" jos oikein muistan niin YJ; omapaino tais olla 1400
Ja mitä lehtijousiin tulee..kokemuksesta voin sanoa että kaipaan ZJn kierrejousia, ja kunhan veronpalutukset tulee niin tilaus jenkkeihin lähtee kierrejousikonversiolle. Ei ole kertaa mettässä jottei ole eturiipuke tai u-pultit juntanneet johonkin kantoon kiinni tai tökänny ku seinää.
Itse taas Yjstä pidän juuri sen "sportti"kaaren vuoksi, ja mitä harrastamiseen tulee TJ:n hinnat on niin hirveitä että ei itsellä ainakaan kestä rahat moisen hankkimiseen saatika tuunaamiseen, ja jos kierrejousisetti maksaa jenkeissä 1600dollaria niin ei se halvmmaksi tule vaihtaa YJ:tä TJ:hin. toki työtunteja tulee mutta eikös harrastamisessa kuulukkin ähertää.
Wrangler -89 4.2L AT
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Näköjään tässäkin keskustelussa tulee eniten esille kunkin harrastajan toimintaan vaikuttavat kaksi seikkaa eli käyttötarkoitus ja budjetti. Rikkaat ja laiskat ajelee toisten rakentamilla TJ:llä (näin ainakin kuvittelen), köyhät ja rakenteluvimmaiset (kuten itse) makaa tallissa ZJ:n alla naama mustana odotellen hamassa tulevaisuudessa olevaa ajopelin maastokuntoisuutta ja ajopäivää. Ehkä kumpaakaan ei tule. Haha! 

Raha ja romut rauhottaa.
Samat on mulla kokemukset AW4:sta, eli WinChesterin pelissä on jotain fibaa ollut.Timo L kirjoitti:On laatikossa vika jos ei AW4 ykköselle vaihda takaisin 1-2 asennossa. Kyllä mulla ainakin ne on kaikki vaihtanut 1-2 väliä niin ylös kuin alas.
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Ei pidä paikkaansa tuollaiset yleistykset, mallista riippumatta kaikki tuntemani Jeepillä metsässä möyrivät ovat autonsa itse rakentaneet offikäyttöön. Rakenteluvimma on osa Jeepin viehätystä.WinChester kirjoitti:Rikkaat ja laiskat ajelee toisten rakentamilla TJ:llä (näin ainakin kuvittelen), köyhät ja rakenteluvimmaiset (kuten itse) makaa tallissa ZJ:n alla naama mustana odotellen hamassa tulevaisuudessa olevaa ajopelin maastokuntoisuutta ja ajopäivää. Ehkä kumpaakaan ei tule. Haha!
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Re: XJ:n tekniikka YJ:hin
Itse itselleni vastaten jos joku muukin painii saman asian kanssa joskus myöhemmin: Jeepfoorumilta löytyi aika selkeä resepti jonka ohjeistuksella lähdetään projektia viemään eteenpäin:maph kirjoitti:Kaveri tuskailee 2,5-litraisen YJ:n tehottomuuden kanssa ja ajatteli korjata tilanteen vaihtamalla tilalle XJ Cherokee -90 4,0:n tekniikan (kone, vaihteisto ja jakolaatikko). Molemmat pelit on manuaaleja. Onko tuossa projektissa jotain sudenkuoppia mistä pitäisi olla tietoinen, esim. sopiiko vanha kardaani?
"here is list of things needed to do the swap,
*motor (duh) try to stay with your year group (the year of your jeep), 97-99 and 00+ although my swap is from a YJ
*trans, the AX-5 will not bolt to the 4.0 plus it will not hold the
power either ( i dunno about autos)
*t/c the 4cyl has less splines then the 6cyl so it wont work either
*computer, must be year/motor/trans/model specific
*harness (for most its plug and play, for some reason mine was not) XJ harness will not work, this is where year specific comes in play the most
*Upper left motor mount 52058865 (dealer part) (welds to frame, is what mounts bolt to)
*Upper right motor mount 52058864 (dealer part)(welds to frame, is what mounts bolt to)
*Reinforcement left motor mount 52058845 (i am making these though)
(dealer part)
*Reinforcement right motor mount 52058846 (i am making these though)
(dealer part)
*Exhaust need re done from header to cat (the cat is same and so is rest of exhaust)
*Drive shafts (front is now longer, rear is now shorter, doing a belly up is good idea at this time)
*Fuel lines from frame to fuel rail, you may be able to make the 4cyl ones
work, but mine didn't have enough play in them, $50~ from dealer part # is
52100272AH
*wiring diagram (you may or may not need it but still nice) http://www.ahdol.com/
*Vacuum lines the goto intake manifold, dealer only parts, 53030615 (valve
cover to intake tube), 4854265 (valve cover to intake manifold) and 4854163
(evap canister lines) all rang in at <$30 from dealer so no to bad, although yours may be different this is what worked for me
*Power steering lines, the 4cyl ones are longer, they will work but you risk them getting into the belt/fan, KOI has the pressure line at $15 but they do not have the return (they show it as bulk hose, the bulk hose works from the reservoir to pump but you need line with fitting from box to reservoir) advanced has the return for $25~ both were next day items
*Radiator hoses (upper and lower)
*Intake tube, the filter box fits but the tube is different, I found someone who did a CAI and bought theirs. Or you may do a CAI. I chose not to for i play in mud and the filter clog up to easy when open like a CAI filter is.
*Fan shroud, you may trim the one from the 4cyl
these are different from the YJ motor, and the TJ harness, if using TJ motor you will be fine
*sensor in thermostat housing, (the one from 4cyl will work)
*O2 sensor in intake, (the one from 4cyl will work)
*O2 sensor in exhaust manifold, (the one from 4cyl isn't long enough)
*throttle body (TJ has extra sensors)
*crank position sensor (the one from 4cyl will work)
things i bought since i had it all out anyway
*Brown dog mml and HD motor mounts
*SYE/CV shaft
*Belly up skid
*New belt
*Complete tune up from ignition coil to the plugs
The following parts will interchange from your 2.5 to the 4.0;
*Power steering pump
*Alternator
*Fan
*Radiator (mine wored for 2 weeks even without a fan, although fan is now in)
*I do not know about A/C but i believe it will
*Evap canister, although none of the lines will"
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Lieneekö sitten ollut kick-down liian löysällä...? No, maantienopeuksissa se kyllä toimi ihan hyvin. Maasto-olosuhteissa 33":lla jaksoi edellä kuvatulla tavalla ihan hyvin ykkösellä, mutta sitten kun tarvitsi kunnon hapetusta, niin lappu lattiaan, kakkonen päälle ja kun laatikko ei vaihtanut takaisin ykköstä, niin siihen hyytyi. Kun auto ja renkaat oli pysähtyneet ja kaasu ylös, niin sitten meni ykkönen. Tämän lisäksi tehonpuutteen havaitsi maantienopeuksissa isoilla vaihteilla, kun nelosella ei jaksanut vetää 80km/h kärriä. Sitten kun oli auto kärrin päällä, niin ylämäkeen vaihtoi tuossa vauhdissa kakkosta. Luulisi säätöjen olleen kohdallaan... kai.maph kirjoitti:Samat on mulla kokemukset AW4:sta, eli WinChesterin pelissä on jotain fibaa ollut.Timo L kirjoitti:On laatikossa vika jos ei AW4 ykköselle vaihda takaisin 1-2 asennossa. Kyllä mulla ainakin ne on kaikki vaihtanut 1-2 väliä niin ylös kuin alas.
No, tämä kaikki on nyt turhaa spekulointia, oli mun ex-XJ:n AW4:n kunto sitten mikä hyvänsä, koska tehonpuute on korvattu V8:lla. Tästä "kirityskiitokset" VooDoo:lle, jolla oli vastaavia pyrkimyksiä, vaikkei kuutosen swappi Mustangin V8:iin tainnutkaan toteutua. Katotaan miten hyvin mun tuleva V8-maasto-ZJ "sitten joskus" liikkuu.
Sikäli jos haluaa ruudikkaan nakkikioskipelin, niin itse laittaisin 5.9 ZJ:n ennemmin kuin mitään Wrangleria. Paitsi jos on hilloa laittaa siihen turbo. Mutta edelleenkin, kukin tyylillään ja budjetillaan.

Raha ja romut rauhottaa.