tai sitten chevyn 5.0 tai moparin 5.2 V8 tuohon wrangleriin:twisted:
Ja kun ei liian uutta laita et pysyy tehot laillisuuden rajoissa.
jälkikäteen olisi itekkin pitänyt vaan ettiä v8 tohon wrangleriin eikä koittaa pitää "vakiona" suoralla 6sel.
jostain blaserista 305+th350 tms niin olisi sopiva teknikka.
"helpolla" kun ei tämmösissä koneenvaihdoissa pääse missään, ja oikomalla vaan kusee omille nilkoilleen, niin paree miettiä tarkkaan mitä haluaa ja mitä on vara sijoittaa projektiin.
XJ:n tekniikka YJ:hin
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Joo YJ:hin kun laittaa vieterit nurkkiin ja keulalle 5.2:n, niin siinäpä vasta ärjy peli! TJ:hin ei moinen taida enää onnistua leimaan, kun alkuperäinen kone on "vain" 4.0, eikä 4.2. Sit jos koppa on vielä riittävän vanha ollakseen ei-vähäpäästöinen - olikohan pre-91 - niin sitten voi laittaa uudemman ruiskukasin ja siihen sopivat viripalikat, niin ei tartte tapella päästöjen kanssa ja potkua riittää... A-VOT! 
Toisaalta jos tehoa haluaa, niin tekee kasikoneiseen ZJ:hin pykälien mukaisen maksimi stroukkauksen, joka suurimmasta mallisarjan 5,9-koneesta laskettuna on 432cid (= yli 7 litraa!). Asia erikseen sitten miten paikat ja lompakko kestää. 5,9/360:n on jo valmiiksi melko pitkäiskuinen, joten kaksipulttinen alakerta on tiukilla pidemmällä iskulla, jos vielä kovasti kierrätetään. Mutta vääntöä riittää!

Toisaalta jos tehoa haluaa, niin tekee kasikoneiseen ZJ:hin pykälien mukaisen maksimi stroukkauksen, joka suurimmasta mallisarjan 5,9-koneesta laskettuna on 432cid (= yli 7 litraa!). Asia erikseen sitten miten paikat ja lompakko kestää. 5,9/360:n on jo valmiiksi melko pitkäiskuinen, joten kaksipulttinen alakerta on tiukilla pidemmällä iskulla, jos vielä kovasti kierrätetään. Mutta vääntöä riittää!

Raha ja romut rauhottaa.
Off- topiciksi menee.. mutta eihän se haittaa 
http://www.youtube.com/watch?v=Iv4wLFCOpZU
http://www.youtube.com/watch?v=cl5Jjftwv6U
..kyllähän tuollaisen kelpuuttaisi kuutoskoneisen Wranglerin sijaan kiska- autoksi, vaikka Wrangler kieltämättä ko. tehtävään paremmin sopiikin. Sit kun oon iso ja rikas, niin pitää rakentaa tuohon omaan Grandiin stroukkikone..

http://www.youtube.com/watch?v=Iv4wLFCOpZU
http://www.youtube.com/watch?v=cl5Jjftwv6U
..kyllähän tuollaisen kelpuuttaisi kuutoskoneisen Wranglerin sijaan kiska- autoksi, vaikka Wrangler kieltämättä ko. tehtävään paremmin sopiikin. Sit kun oon iso ja rikas, niin pitää rakentaa tuohon omaan Grandiin stroukkikone..

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Onpa videoissa hienot soundit. Mulla on "Black ZJeepissä" ihan samanlaiset. On meinaan katti ja putket siitä eteenpäin poissa.
Ja saahan sitä rivikoneeseenkin stroukkiakselin laittaa, jos tuntuu että ahdistaa. Nelilitraisessa on sen verran lyhyt iskukin, että sen puoleen pitäisi olla varaa pidentää iskua ja kierrättää ilman särkymisriskiä. Muistaakseni vain jollain oli Suomessa stroukattu 4.0 kone, josta tuli tavaraa (kiertokanki?) lohkosta läpi...
Juuri tästä syystä suosin itse kitubudjettilinjaa. Jotain paikkaa kun "parannetaan", niin pian jostain muusta kohdasta hajoaa. Siksi miettii mieluummin käyttötarkoituksen ensin ja sitten hankkii siihen sopivan laitteen. Nälkä vain tuppaa kasvamaan syödessä...

Ja saahan sitä rivikoneeseenkin stroukkiakselin laittaa, jos tuntuu että ahdistaa. Nelilitraisessa on sen verran lyhyt iskukin, että sen puoleen pitäisi olla varaa pidentää iskua ja kierrättää ilman särkymisriskiä. Muistaakseni vain jollain oli Suomessa stroukattu 4.0 kone, josta tuli tavaraa (kiertokanki?) lohkosta läpi...
Juuri tästä syystä suosin itse kitubudjettilinjaa. Jotain paikkaa kun "parannetaan", niin pian jostain muusta kohdasta hajoaa. Siksi miettii mieluummin käyttötarkoituksen ensin ja sitten hankkii siihen sopivan laitteen. Nälkä vain tuppaa kasvamaan syödessä...

Raha ja romut rauhottaa.