Kysymyksiä Jeep grand cherokeesta...

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Kysymyksiä Jeep grand cherokeesta...

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 09.07.2013. 21:13

Tuli sitten hankittua Jeep grand cherokee 2.7crd wj.

Tyyttyväisiä ollaan autoon ja ens talvikaan ei hirvitä lumen tulon suhteen kun taas viime talvi oli miettimistä että pääseekö täällä maaseudulla aamusin töihin takavetosella 500-sarjan bemulla, eikä aina ajallaan päässyt !

Tosta Jeepin ohjauksesta sen verran et välystä tuntuu ohjauksessa olevan sellaset 2cm ja taitaa olla ihan normaalia...
Onko tässä mallissa mahdollista jossain vaiheessa sitä ohjaus-simpukkaa kiristää et sais sen (tai tulevan suuremman) välyksen pois ?

Miten sais ton ajotietokoneen kulusmittarin kalibroitua kohdalleen sillä matka-ajossa kulutus tietokoneen mukaan on 6.7-7.4l/100km ja se ei pidä läheskään paikkaansa, eihän sillä niin merkitystä ole mut jos sen saa kohilleen niin ihan hyvä homma olis.

Mikä on se punainen kohollaan oleva valo kuskin kohdalla kojelaudan päällä lähellä ikkunaa ? Suomi-auto on kyseessä mut käyttöopaskirjaa ei tullut auton mukana ja oon sitä yrittänyt etsiä vaikka mistä mut ei vaan tahdo löytyä.

Olisko jotain kohtia autosta mitä kannattaisi heti tarkistaa ettei sit myöhemmin tule kalliita yllätyksiä ?

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 09.07.2013. 23:23

kulutusmittariin ainakin vähän vanhemmissa vaikutti ainoastaan renkaiden koko, kun trippi heitti vikaan isompien/pienempien renkaiden takia niin oli se kulutusmittarikin pielessä.
mersun tutut suutinvuodot tulee olemaan yksi mikä on väkisin edessä jossain vaiheessa. ja monessa paikassa on kallis korjata kun takimmaiset suuttimet ei olekkaan iha helppo vaihtaa, naapuri teki siihen työkalut kyl, on veholla hommissa niin tuo mesen tekniikka on tuttua sille.
Termari kannattaa kahtoa että se on oikean kokonen kun ainakin naapurin wj samal kiululla oli &%¤%&( kylmä talvella enne ku vaihto oikeen kokosen.
Ohjauksessa taitaa olla kaikissa jenkeissä jonkun verran väljää jo vakiona, kuhan se ei "haukkaa" kun kääntää rattia että olisi ohjausvarsi menossa niin en hirveesti huolestuisi...tai sit olen vaan noilla väljillä jenkeil liikaa ajanut ja tottunut moiseen, voi olla baijerilaisen jälkeen(kuten itsellänikin aikonaan) aikamoinen ero ajelussa.
Se pieni punanen valo tais olla keskuslukituksen valo? onko sit joku jälkiasennus tuikku tms.
ja mitä kulutukseen niin 10-13l taitaa olla sellanen todellinen kulutus tolle riippuen ajotavasta ja rengastuksesta tietenkin.
Wrangler -89 4.2L AT

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 10.07.2013. 5:20

Kiitos tiedoista !

Mun käsittääkseni tossa on ihan normi rengaskoko alla 235/65 r17
ja tota suutinvuotoa on varmaan jonkin verran ja luinkin siitä jo auton hankkimisen jälkeen sillä kylmänä hetken aikaa pikkasen kierrokset soutaa mut hyvin se ainakin näillä keleillä lähtee käyntiin.

Termostaatti on vaihdossa sillä lämmöt ei noussut kun 70 asteeseen, auto on pajalla juuri nyt kun korjaaja onnistui vahingossa katkasemaan jonkin johdon konehuoneesta ja tänään tulee se osa ja saan sit auton takasin itselle, samalla nyt vaihdetaan se moniurahihna kun näytti olevan aika huonossa kunnossa ja moottorin ilmasuodatin onkin jo viikko sitten vaihdettu.

Kyllä tohon ohjaukseen tottuu ja jos ihan tasaisella tiellä ajaa niin hyvin menee mut sitten taas jos tiessä on paljon kallistuksia suuntaan ja toiseen niin sit se ajaminen on ihan oikeeta ajamista....

Punanen valo näyttäs olevan ihan tehtaalla asennettu ja täytyypä kokeilla keskulukkoa päälle ja katsoo syttyykö se valo !

Ton kulutuksen sain aikas alas kun toissa viikonloppuna ajettiin pitempää matkaa ja kärry perässä pienellä kuormalla ja tankkauksen jälkeen laskin et kuluts olis ollut 9.8/100km eli vähän, sit tietty jos alkaa ajeleen esim.110-120km/h niin kulutus nousee varmaan aika roimasti kun kierroksetkin on sitten jo reilusti yli 2000..., vois kulutus tippua kun laittas korkeempi profiiliset renkaat alle ja sais kierrokset vähän alemmas !

Olis tarkotus jossain vaihessa käydä ottaa ohjelmointi tolle moottorille ja etenkin tota vääntöä tulis alakierroksille 70nm lisää ja sen varmaan jo huomais ja heppojakin sen +25.

Cortti
Viestit: 32
Liittynyt: 21.11.2012. 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cortti » 10.07.2013. 9:17

Eihän siinä ohjauksessa varsinaisesti väljää saa olla. Melkolailla tunnoton se kyllä on, ainakin jos vertaa esim. saksalaisiin kulkineisiin. Eli jonkunverran joutuu totutella..

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 10.07.2013. 9:38

Oon siihen ohjaukseen jo hyvin tottunut ! Onko siinä simpukassa kummiskin se kiristys mahdollisuus olemassa ?
Youtubessa ainakin ne kirsti sitä ohjaus-simpukkaa tosta vanhemmasta grand cherokee mallista.

Niin ja toi ohjaus on tosi hyvä hiekka ja varsinkin metsäteillä !!

WJ2004
Viestit: 14
Liittynyt: 19.12.2012. 10:45
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja WJ2004 » 10.07.2013. 13:50

Tuosta ohjelmoinnista sen verran, että litran verran putosi oma keskikulutus. Normiajossa kulutus oli 10-11 l/100 km ja lastulla aika tarkkaan 9,14 /100 km. Väännössä huomaa tehomuutoksen, 80 vauhdista kun lähtee ohittamaan, niin siinä ei kauaa nokka tuhise vasemmalla kaistalla.
Ohjaus tosiaan on vähän sellainen, että huomaa auton olevan tehty isoon maahan ja isoille teille ;) ei ole ihan niin tarkka kuin bemmissä

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 10.07.2013. 23:39

Itselläni ratissa ehkä 5min löysää (jos miettii kellotauluksi sen). Huomasin että pitman armissa kiinni oleva pallonivel on aavistuksen väljä, sekä kuskin puolelta myös raidetangon pää. Pelkääjän puolelle vaihdoin jo, vähän jokainen ohjauksen nivel siis väljä. :lol:

Kojelaudassa oleva valo on hälyttimen valo.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 11.07.2013. 6:05

Niinhän se on meidänkin Jeepissä mennyt toi raidetangon pää oikealta puolelta ja vaihdetaan se ja samalla etujarrupalat ja sitten vielä pyörät suunnataan, sit luulis ton ohjauksen paranevan. Eilen ajeltiin sellanen 200km lenkki ja oli osassa teitä ihan uutta asfalttia ja kyllä Jeepissä oli loistava kyyti :) Oon kyllä tohon autoon tosi tyytyväinen ja tuskin sitä tarvii jatkuvasti viedä korjaamolle kuten tota entistä autoa piti...

Toi 1l/100km tiputus on kyllä kulutuksessa hyvä ja kaupan päälle ohituksetkin käy turvallisemmaks eikä ton lisätehon pitäs moottoria hirveesti rasittaa kun vaan ajelee normaalisti eikä kaasupohjassa joka paikassa vaan silloin kun tarvii...

Kiitos vastauksista :)

Kirjoita vastaus