3.1 TD GCherokee moniurahihna ilman ilmastointia

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

3.1 TD GCherokee moniurahihna ilman ilmastointia

Viesti Kirjoittaja jokander » 05.10.2013. 13:46

Tietääkö kukaan , minkä pituinen hihna 3.1 TD G.Cherokee moniurahihnan tilalle sopisi , kun kompura on jumissa ja ajaisin ilman ilmastointia sen aikaa kun rauhassa vaihtaisin kompuran? Vm. 2000., hihnassa on 8 kiilaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.10.2013. 14:50

Ootko katsonut että pystyy ohittamaan?? Aina ei pysty!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 05.10.2013. 18:59

No tuosta korjaamokäsikirjan kuvasta äkkiseltään katsoin, että pystyy. Mutta en ole luonnossa kokeillut , kuin silmällä vain sekkasin , että pitäisi onnistua.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.10.2013. 19:16

Tarkistan maanantaina, onnistuuko, sitten mittaillaan, mikä hihna sinne sopis, firman pihalla seisoo samanmoottorinen.... Luettelo ei hihnaa tunne, noi on kaikki ilmastoinnilla...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 05.10.2013. 19:32

Otin hihnan irti ja kokeilin. Ilmastoinnin kompura oli aika jäykkä pyörittää, sormilla yläkautta sillai "vähän joutui vääntämään". Onkohan ehjä kompura kevyt pyörittää? Ilmastoinnin putkista kuului suhinaa , eli kompura kyllä sikäli toimii. Näyttää siltä ,että jos laittaa hihnan ilman kompuraa, joutuu hihnan kiertää sen laturin alla olevan "idler" -pyörän kautta. Muuten hihna osuu siihen mutteriin , joka on laturin alla. Voi voi.

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 06.10.2013. 17:52

2.5 TD-koneessa (95-97 XJ) ilman ilmastointia on näköjään 2185mm In Length. 8 Ribs. Kone on kai yhden pytyn verran lyhyempi, mutta lieneekö muut hihnapyörät samoilla paikoilla? Minulla hihna on 2485 , eli tuo olisi 30 cm lyhyempi. Tässä WJ:ssä ilmastointikompura on kuskin puolella alhaalla, laturi ylhäällä ja niiden välissä ohjaustehostimen pumppu. Vesipumppu repsikan puolella keskikorkeudella. Lisäksi kiristin ja 2 idleriä.
Nythän mä vasta hokasin , että saahan tuon ajokuntoon ottamalla magneettikytkimen piuhan irti. Eli jos hihnan pituutta ei voi määrittää aika suurella varmuudella etukäteen, niin ei kannata ostaa, palautuksen kanssa voi olla hankalaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.10.2013. 18:22

Neloskoneessa on kompura ohjaustehostimen takana, eli eri paikassa, jolloin on lähtökohtaisesti eri hihna... Ja kyllä, ne on samalla akselilla, pumppu on läpivetävä ja kompura on lohkon takaosassa kiinni...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pee
Viestit: 20
Liittynyt: 01.10.2013. 20:44
Paikkakunta: Mäntsälä P

Viesti Kirjoittaja pee » 06.10.2013. 19:47

... voisko mitata vaikkapa narun avulla ?
Levannon We(l)ho

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 06.10.2013. 21:57

Kiitos vinkistä. Eli mittaan nykyisen reitin ja vertaan sitä nykyiseen hihnaan. Jos on eroa , laitan saman eron siihen kun mittaan uuden lyhyemmän reitin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 08.10.2013. 13:01

Saitko mitattuu??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 09.10.2013. 19:42

Ei onnistunut narumittaus. Ei mahdu kädet tuon pikkuauton sisuksiin. Mutta mittasin hihnalla ja sain tulokseksi , että 39 cm lyhyempi on sopiva. Ja kun kiristin oli tuolloin mittauksen aikana pois käytöstä, lyhensin vielä 25 mm. Tuloksena on 2070.
Tilasin sitten Mister autosta 2063 pituisen, saa nähdä sopiiko. Tai ylettyykö.

jokander
Viestit: 76
Liittynyt: 06.02.2013. 18:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jokander » 15.10.2013. 22:18

Mittasin tarkemmin ja sain tulokseksi että 2063 on hiukan pitkä. Tilasin 2055 ja kyllä se ylettyi, mutta kiristin on lyhimmillään, oli hiukan vaikea asentaa. Mutta toimii kuitenkin. Eli kyllä tuo 2063 varmaan on se sopivin, jos jollain vastaava onkelma tulee.

Kirjoita vastaus