jeep grandi wj. ikkunat huurtuu
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
- Paikkakunta:
jeep grandi wj. ikkunat huurtuu
Offipalstalta tästä kyselinki jo. Eli tuulilasi huurtuu varsinkin kostealla kelillä. Ja talvella oikeastaan kokoajan huurussa, pysyy kyllä jonkun aikaa kirkkaana kun pesee ikkunanpesuaineella. Raitisilmasuodatinta ei ole, kennossa ei paskaa ja ilmaläppä pelaa (sisä/ulkoilmankierto). Onko jamantilla tullu vastaavaa eteen?
Kiitos etukäteen asiasta kiinnostuneille vastaajille.
Kiitos etukäteen asiasta kiinnostuneille vastaajille.
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
- Paikkakunta:
Kuivattaa vain toimiessaan.pikkujussi kirjoitti:Ei toimi ilmastointi. Kuivattaako ilmastointi automaattisesti tuota tuulilasille tulevaa ilmaa, vaikka ei olis ilmastointi päällä?
Jos se toimii ja sitä käytetään jatkuvasti, kenno on aina märkä ja erityisesti liikkeellelähtiessä tössähtää ikkunat hetkeksi huuruun. Ja pöpöt kasvaa

Siitä nyt tuskin on sun tapauksessa kyse, jos AC ei toimi lainkaan.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Joo, melkeen kaikissa ilmastoinneissa aina kun on puhallus suunnattu tuulilasille, ilmastointi on päällä (meidän -00 XJ ja jälkiasennetussa ilmastoinnissa ei mee päälle, kun ei ole suunnanvalitsimessa valmiutta semmoiselle kytkennälle, on erillinen AC-nappi kojetaulussa)...pikkujussi kirjoitti:Kuivattaako ilmastointi automaattisesti tuota tuulilasille tulevaa ilmaa, vaikka ei olis ilmastointi päällä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
- Paikkakunta:
Mulla ei oo kokemusta muista malleista, mutta olisko tässä 2011 Compassissa vähän samaa heikkoutta ilmanvaihdossa kuin (forumin mukaan n.1998...2004)Grandeissa?
Siis:
1) apukuski on toisinaan valittanut kylmää puhaltavan jaloille.
2) nyt viime viikkoina ikkunat ovat höyrystyneet selvästi herkemmin/enemmän kuin kahtena edellisenä talvena.
3) osaako joku neuvoa, näkeekö vikakoodeja jotenkin tässä 2,2CRD Ltd-mallissa?
Siis:
1) apukuski on toisinaan valittanut kylmää puhaltavan jaloille.
2) nyt viime viikkoina ikkunat ovat höyrystyneet selvästi herkemmin/enemmän kuin kahtena edellisenä talvena.
3) osaako joku neuvoa, näkeekö vikakoodeja jotenkin tässä 2,2CRD Ltd-mallissa?
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA
Car and Bike are Made in USA
Tervehdys,täällä kanssa 2011 diesel-Compass kuski.Minäkin tuskailin Compassin huurtumisongelman kanssa varmaan lähes vuoden.Kokeilin kaikenlaista,kunnes päättelin ja pähkäilin,että kosteus sisään tulee ilmastoinnin ja puhaltimen kautta.Avasin muoviritilän konepellin ja tuulilasin välistä nähdäkseni vedenpoistoreiän apukuskin puolelta ja sieltähän syyllinen huurtumisongelmaan löytyi.Vedenpoistoreikä oli tukossa,sieltä löytyi varmaan puoli litraa tummentunutta mädäntynyttä koivunlehti-ja siemenmössöä.Eli aina sateella ja sateen jälkeen ilmanoton edessä oli lämpiävä ja homeelle haiseva vesilammikko,joten ei ihme,että ikkunat oli aina huurussa.Poistin lehtimössön ja puhdistin ja kuivasin paikat.Huurtuminen loppui mutta jonkinlainen lievä hajuhaitta jäi,ilmeisesti kenno lie saanut homeenhajua.Varsin pitkälle sain hajun pois Sonaxin A/C puhdistusaineella.
Eli jos ikkunat alkaa ihmeellisesti huurtua,kannattaa ensin tarkistaa vedenpoistoreiät tuulilasin alta.Ja ainakaan apukuskin puolen reikää ei näe muuten kun irroittamalla vähän päällä olevaa muoviritilää.
Muuten olen tähän Mersun koneella olevaan Compassiin ollut todella tyytyväinen.Nivelvaivoista näissä uudemmissa Patrioteissa ja Compasseissa en ole kuullut.Chrysler vaihtoi v.2011 noiden nivelien osatoimittajaa ja toivottavasti ne nyt kestävät paremmin.
Eli jos ikkunat alkaa ihmeellisesti huurtua,kannattaa ensin tarkistaa vedenpoistoreiät tuulilasin alta.Ja ainakaan apukuskin puolen reikää ei näe muuten kun irroittamalla vähän päällä olevaa muoviritilää.
Muuten olen tähän Mersun koneella olevaan Compassiin ollut todella tyytyväinen.Nivelvaivoista näissä uudemmissa Patrioteissa ja Compasseissa en ole kuullut.Chrysler vaihtoi v.2011 noiden nivelien osatoimittajaa ja toivottavasti ne nyt kestävät paremmin.
Illinois USA:Caterpillar,John Deere,Jeep,Ronald Reagan
Ilmastoinnin korjaaja.
Onko kenelläkään tietoa ammattitaitoisesta ja luotettavasta ilmastoinnin korjaajasta?
-Jeeppiini.
-Tahtoo sanoa ettei vaihtele turhia osia, eikä kuseta tyhmää....

-Tahtoo sanoa ettei vaihtele turhia osia, eikä kuseta tyhmää....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Kyllä lämmintä riittää!kozel kirjoitti:Huurtumista voi myös aiheuttaa vuotava lämppärin kenno.

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
En tiedä onko se WJ:ssä kuinka yleistä, mutta tuo jo yllämainittu ilmanvaihtosysteemin kotelon puhtaus & viemärin kunto kannattaa tarkistaa. ZJ:ssä ja XJ:ssä on kohtuuyleistä että kotelo menee täyteen moskaa ja vedenpoistoreikä tukkeutuu. Minulla ZJ menee näillä keleillä ihan umpihuuruun, ja muutenkin ilmanvaihdosta tulee välillä sellainen huonohampaisen koiran hönkäys, että heikompaa hirvittäisi..
Vedet kyllä valuu pois, mutta epäilen että kennojen ympäristössä kotelon pohjalla on aimo kasa moskaa mikä kerää kuitenkin kosteutta. Ongelma vain on siinä, että joko pitää dremelillä leikata muovikotelo auki että saa kokonaan puhtaaksi (ja jotenkin vielä tiivistää se uudestaan), tai sitten purkaa koko kojelauta että saa muovikotelon auki (tehdään siinä vaiheessa jos lämppärin tai ilmastoinnin kenno kaipaa uusimista).
Vedet kyllä valuu pois, mutta epäilen että kennojen ympäristössä kotelon pohjalla on aimo kasa moskaa mikä kerää kuitenkin kosteutta. Ongelma vain on siinä, että joko pitää dremelillä leikata muovikotelo auki että saa kokonaan puhtaaksi (ja jotenkin vielä tiivistää se uudestaan), tai sitten purkaa koko kojelauta että saa muovikotelon auki (tehdään siinä vaiheessa jos lämppärin tai ilmastoinnin kenno kaipaa uusimista).
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
===============================================JeFi kirjoitti:Tervehdys,täällä kanssa 2011 diesel-Compass kuski.Minäkin tuskailin Compassin huurtumisongelman kanssa varmaan lähes vuoden.Kokeilin kaikenlaista,kunnes päättelin ja pähkäilin,että kosteus sisään tulee ilmastoinnin ja puhaltimen kautta.Avasin muoviritilän konepellin ja tuulilasin välistä nähdäkseni vedenpoistoreiän apukuskin puolelta ja sieltähän syyllinen huurtumisongelmaan löytyi.Vedenpoistoreikä oli tukossa,sieltä löytyi varmaan puoli litraa tummentunutta mädäntynyttä koivunlehti-ja siemenmössöä.
Kiitoksia jo vinkistä

KYSYMYS: Tarviiko lasinpyyhkimet irrottaa, jotta saa tuon muoviritiläkannen auki/pois että pääsee näkemään ja putsaamaan poistoreikiä?
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA
Car and Bike are Made in USA
Terve! Ei tarvii lasinpyyhkijöitä irroittaa Compassissa,jotta pääsee kurkkaamaan vedenpoistoreikää ja mahdollisia kosteuden aiheuttajia.Konepelti ylös.Nosta kuminen listareunus varovasti pois rännin reunasta ja vasemmalta myös vaahtokuminen pienempi pala koholle.Irroita vasemmalta laidalta katsoen kolme ristipääruuvia muoviproppuineen muoviritilikon auton moottorin puolelta.Vasen laitimmainen vaatii melko lyhyen ristipääruuvimeisselin,pitkällä ei sovi avaamaan.Nyt tätä muovisuojaa(ritilää) pääsee longottamaan moottorin puolelta 4-5 cm,se pysyy kyllä kiinni tuulilasin alareunassa toiselta laidaltaan.Pane vaikka pari 4-5 cm:n paksuista puukalikkaa tai muuta melko pehmeää tukea siihen rakoon ja nyt pystyt taskulampulla katsomaan raosta tai ritilän päältä näyttämään valoa ja näet vedenpoistoreiän apukuskin puolella (se on auton sisältä katsottuna hanskalokeron takana)Raitisilmasuodatin on muuten compassissa juuri tuon hanskalokeron takana ja se vaihdetaankin sieltä kautta.Kuskin puolen vedenpoistoreiän näkee ilman tätä suojamuovin "longotustakin" ihan taskulampulla katsomalla ja siellä puolella harvoin puun lehtiä ja roinaa onkaan kun imu ja ilmavirta on toiselle laidalla päin.
Kun mahdolliset roinat on poistettu ja paikat kuivattu,laitetaan kolme ruuvia proppuineen takaisin ja samoin kumilistareunus ja vaahtomuovipala.
Tuulilasi pysyy Compassissa hyvin kirkkaana ja huurtumatta mutta autonpesun tai rankkasateen jälkeen sivuikkunat tahtoo huurtua.Silloin ilmeisesti ikkunoiden alle ovien sisään jää kosteutta,joka höyrystyy sitten ajon aikana.
Kun mahdolliset roinat on poistettu ja paikat kuivattu,laitetaan kolme ruuvia proppuineen takaisin ja samoin kumilistareunus ja vaahtomuovipala.
Tuulilasi pysyy Compassissa hyvin kirkkaana ja huurtumatta mutta autonpesun tai rankkasateen jälkeen sivuikkunat tahtoo huurtua.Silloin ilmeisesti ikkunoiden alle ovien sisään jää kosteutta,joka höyrystyy sitten ajon aikana.
Illinois USA:Caterpillar,John Deere,Jeep,Ronald Reagan
Ja vielä.Piti ihan käydä kylmässä tallissa katsomassa.Pesin pikaisesti pari päivää sitten nollakelissä Compassin ja ainakin takaovissa vedenpoistoreiät oli jäätyneet umpeen.Eipä ihme että sivuikkunoita taas huuruttaa.Pitää huomenna sulattaa kuumailmapuhaltimella ja samalla antaa sisätilalämppärin olla pitemmän aikaa tallissa päällä.Ovissa on etu-ja takalaidoissa ainakin vedenpoistoreiät,taitaa olla kumitiivisteessäkin keskellä.Siinä taas yksi syy huurtumiseen.
Illinois USA:Caterpillar,John Deere,Jeep,Ronald Reagan