Diesel Grand Cherokee/Cherokee, ostajan opas?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
dr_ink
Viestit: 5
Liittynyt: 27.08.2011. 22:32
Paikkakunta: Vantaa

Diesel Grand Cherokee/Cherokee, ostajan opas?

Viesti Kirjoittaja dr_ink » 29.08.2011. 22:41

Morjesta pöytään, rookie kyselee tyhmiä.
Selailin foorumia, jonkun verran oli aiheista juttua, mutta yleensä ne päättyi siihen kun Jamant ystävällisesti pyysi olemaan häneen puhelimitse yhteydessä. Todella hieno ja arvostettava ele ja nostan hattua, tuli kuitenkin mieleen, josko kokeiltais keräillä kokemuksia ja tietoa noista vehkeistä yhteen ketjuun jolloin etsivät löytäisivät kokemukset/faktat samansta paikasta ja Jamant:kin saisi työrauhan?
Voisin sitten ketjun (toivottavasti) kasvaessa keräillä esim. plussat ja miinukset tähän ensimmäiseen ketjuun?

Pääsääntöisesti olen katsellut GC WJ:tä tuolla Mersun 2.7CRD koneella joka käsitykseni mukaan vuoden 2003 jälkeen lienee kohtuu luotettava, tai ainakin suutinten vuoto ongelma korjattu?

- Yleisesti miinuksena voitaneen mainita öljyvuodot joita monen kertomana esiintyy suunnilleen joka paikassa missä öljyä on?

Grand Cherokee Korimallit

ZJ (1993–1998) Offipalstalta poimittua

WJ (1999–2004)
- Ilmastoinnin läpät, akselit katkeilee
- jarrulevyt edessä, kieroutuu helposti
- huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihteistoöljyn vaihto
Öljyvuotoja, mm.
- takavetoakselien stefat, öljyvuotoja
- molempien perien pinionin stefat, öljyvuotoja
- vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
- vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa

WK (2005–)
- etuiskarit, öljyvuotoa (aina oikea alkaa vuotamaan)


Cherokee korimallit

XJ (1984–2001)
KJ (2002–2007) - myös Jeep Liberty KJ
KK (2008–) - myös Jeep Liberty KK

Grand Cherokeen Dieselmoottorit;
2.7CRD (WJ) (Mersu)
-PA-järjestelmän ilmavuodot-->pilttoaineletkujen O-renkaat
-korkeapainepumpun vuoto kylmänä
-termarin ohivuoto--> kone käy kylmänä ja kuluttaa
-täältä luettuna Common rail putken anturin toimimattomuus kylmässä
-kylmäkäynnistys ongelmat--> ei minulla
-vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
-vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto

3.0CRD (WK) (Mersu)

3.1TD (WJ) (VM Motori)
+ Jakopään osalta huoleton.
+ Helppo/Helpohko huoltaa.
- Kansi ja Kansipahvi (Kunnon lämmitys ja jälkikäyttö ennelta ehkäisynä)
- Kohtuullisen korkeakulutus tehoon nähden.
- lohkon ja turbiinikopan välinen adapteri, halkeilee ja öljyä vuotaa

Cherokeen Diesel Moottorit;
2.1TD (XJ) (Renault)
2.5TD (XJ) (VM Motori)
2.5CRD (KJ) (VM Motori)
2.8CRD (KJ) (VM Motori)


AutoWikistä löytyy hyvin lisätietoa autoista
VM Motorista tietoa autowikissä.

Eli nyt sitten vaan kaikki tietäjät, plussia ja miinuksia korimalleista, moottoreista, laatikoista sekä voimansiirrosta ja muusta tekniikasta.
Lisäksi jos joku viitsii kirjoitella mitä noista kannattaa ostaessa katsella?
Viimeksi muokannut 3 päivämäärä dr_ink, muokattu yhteensä 30 kertaa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.08.2011. 9:04

Tosi hieno listaus, hyvä idea!! Toivottavasti (tuskin) vähentää mun puhelimen soimista... Siis edelleenkin saa soittaa.... :wink:

Mä kun pääsen muokkaamaan, niin lisäänpäs tonne sun listaan asioita...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 30.08.2011. 12:26

Vain
Grand Cherokeen Dieselmoottorit;
# 2.7CRD (WJ) (Mersu)
omalla kokemuksella n 50tkm
Samat ongelmat, kuin mersun 2,7 CRD:ssä
Moottori
-PA-järjestelmän ilmavuodot-->pilttoaineletkujen O-renkaat
-korkeapainepumpun vuoto kylmänä
-termarin ohivuoto--> kone käy kylmänä ja kuluttaa
-huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihteistoöljyn vaihtoa
-täältä luettuna Common rail putken anturin toimimattomuus kylmässä
-kylmäkäynnistys ongelmat--> ei minulla
-vaihteiston sähköisen liittimen tiiviste falskaa
-vaihteiston öljypohjan tiiviste vuoto
Muut
-etu vetoakselit rupes ääntään --> ebaysta 112 € kpl ja 3 tuntia vaihtotyötä
loppu on minulle ollut vain plussaa

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 31.08.2011. 21:04

Mulla on 2002 2,7crd:ssä niin sitkeä death wobble - ongelma että usko murenee koko vekottimeen :evil: en voi suositella...
Ja taa'immaisten suuttimien vaihto/huolto erittäin työlästä (kallista) koska kone pitää laskea...

dr_ink
Viestit: 5
Liittynyt: 27.08.2011. 22:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dr_ink » 12.09.2011. 22:51

Kysellääs nyt tässä samassa ketjussa.

Onkos jollakulla tietoa/kokemusta tästä Grandista?
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4217717

pamile
Viestit: 1
Liittynyt: 25.02.2014. 10:02
Paikkakunta:

Termarin ohivuoto->kone käy kylmänä ja kuluttaa

Viesti Kirjoittaja pamile » 25.02.2014. 11:03

Mielenkiintoinen juttu -termarin ohivuoto--> kone käy kylmänä ja kuluttaa
Oma Jeep CRD 2,7 käy kylmänä ja olen ihmetellyt kulutusta . Paljonko kylmällä käymisellä on vaikutusta? Täytyypä vaihtaa termostaatti jos auttaa.

[/b]

Teemu
Viestit: 5
Liittynyt: 31.07.2013. 16:07
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Teemu » 25.09.2014. 13:26

Lisäänpä äärimmäisen epätieteellisen kysymyksen tähän ketjuun.

Minkälaisia kilometrimääriä 2,7 CRD WJ Grand Cherokeella on ajeltu ilman suurempaa remonttihelvettiä?

Onko 300tkm kohdalla autosta jotakin jo ns. finaalissa?

Tiedossa on tyypilliset ongelmat (suuttimet, ilmastoinnin läpät, perien huollon puuttesta aiheutuvat ongelmat jne.) jotka pitää toki chekata ostovaiheessa.

Kiikarissa olisi yksi 300tkm ajettu versio, mutta hiukan arveluttaa.

Kirjoita vastaus