Onkohan kukaan vaihtanu tuon pumpun magneettikytkimen laakeria?
Jakohihnan vaihdon yhteydessä huomasin että tuo laakeri alkaa olemaan finaalissa. Muuten tuntuu olevan jämäkkä yms niin ei jaksa koko pakettia vaihtaa..
CRD liberty (kitkalämmittimen) magneettikytkimen laakeri.
On näemmä joku aikaisemminkin askarrellut
http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... =5&t=60567
Laakerin mitat suomennettuna:
35mm sisämitta X 52mm ulkomitta x 22mm paksuus
http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... =5&t=60567
Laakerin mitat suomennettuna:
35mm sisämitta X 52mm ulkomitta x 22mm paksuus
kozel@ircnet
Nyt purettu tuo laakeri irti ja käämi kuin uusi. Tuon linkin takana oleva juttu missä käämikin entinen voi olla että käämi on menny laakerin pettäessä.
Omassa oli laakeri lähellä totaalista hajoamista ja jos tuo laakeri menee niin voi rikkoa käämin eristeet ja hajottaa tuon kääminkin. On aika lähellä tuo käämi tuota hihnapyörää.. Itse laakerin vaihto on todella helppo. Prässillä vaihdoin itse.
Omassa oli laakeri lähellä totaalista hajoamista ja jos tuo laakeri menee niin voi rikkoa käämin eristeet ja hajottaa tuon kääminkin. On aika lähellä tuo käämi tuota hihnapyörää.. Itse laakerin vaihto on todella helppo. Prässillä vaihdoin itse.
kozel@ircnet
Taitaa olla vähän vastaava homma kuin ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen laakerin vaihto. Kun tekee sen itse ja ajoissa, niin ~1h purku & kasaustyöllä ja ~15-20€ sijoituksella säästyy uuden kompuran ostolta. Itsellä meni ZJ:n kompurasta kytkimen laakeri, monta eri paikkaa sanoi että ei voi vaihtaa, uusi kompura, aineiden tyhjennys & täyttö yms.. No, ei tarvinnut.
..ja uskoisin, että tässäkin tapauksessa kunhan vain laakerin ehtii vaihtaa riittävän ajoissa, säästyy helkutin paljon kalliimmalta remontilta.
..ja uskoisin, että tässäkin tapauksessa kunhan vain laakerin ehtii vaihtaa riittävän ajoissa, säästyy helkutin paljon kalliimmalta remontilta.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä