Wj:n olkaakselit Xj:hin
Kaaheeta vääntöä
Ransussa on muuten samanlainen ohjaus kuin k-koppasissa nelikko letukoissa.
Nuo speisserit on nätti teetättää vaikka paikallisella amiksen metallilinjalla.
Jarrupaloille/salulalle pitää kehittää teline jos käyttää alkuperäisiä jarruja.
Mistä löytäisi tehtaan virallisia mittoja noihin osien mitoituksiin?

Ransussa on muuten samanlainen ohjaus kuin k-koppasissa nelikko letukoissa.
Nuo speisserit on nätti teetättää vaikka paikallisella amiksen metallilinjalla.
Jarrupaloille/salulalle pitää kehittää teline jos käyttää alkuperäisiä jarruja.
Mistä löytäisi tehtaan virallisia mittoja noihin osien mitoituksiin?
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Transitissa? Jos on samanlainen kuin C/K neliveto chevyt, niin ei sekään mikään ihan paras ole. Toi inverted-T kun taasen on hyvinkin tunnettu keskialueen tunnottomuudesta, se on siltä osin jopa inverted-Y:tä huonompi
Toisin kuin jotkut luulee, niin Chevyn ohjaus ei ole cross- over, vaan nimenomaan inverted-T.
Muuta kuin tuo rahapuoli, niin en edelleenkään näe minkäänlaista järkeä käyttää pikkujarruja WJ:n olkavarsissa. Kai sinne voisi satulalle kiinnitysadapterit jotenkin väkästellä, mutta mitoitusten sovituksessa saa olla hyvin tarkkana. En ole missään nähnyt tehtaan mitoituksia jarruosille, tuskin ihan helpolla löytyykään. Ei varmaan auta kuin ottaa mauseri kouraan ja alkaa mittaamaan

Muuta kuin tuo rahapuoli, niin en edelleenkään näe minkäänlaista järkeä käyttää pikkujarruja WJ:n olkavarsissa. Kai sinne voisi satulalle kiinnitysadapterit jotenkin väkästellä, mutta mitoitusten sovituksessa saa olla hyvin tarkkana. En ole missään nähnyt tehtaan mitoituksia jarruosille, tuskin ihan helpolla löytyykään. Ei varmaan auta kuin ottaa mauseri kouraan ja alkaa mittaamaan

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
http://image.adam.automotive.com/f/5301 ... ension.jpg
Siis tollasessa letukassa jos jotain käsitin.
Rahapuoli nimenomaan noihin pikkujarruihin puoltaa tässä vaiheessa.
Jos ei ois lompsasta kiinni niin sitten akselit vaihtus kokonaan

Siis tollasessa letukassa jos jotain käsitin.
Rahapuoli nimenomaan noihin pikkujarruihin puoltaa tässä vaiheessa.
Jos ei ois lompsasta kiinni niin sitten akselit vaihtus kokonaan

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Tämä menee vielä enemmän ohi alkuperäisen topiikin vaan pakko on sanoa että Transhitissä on varmasti maailman paras ohjaus, itsellä menossa jo kolmas yksilö ja edelliset kaksi ajettu "maailman tappiin" eli paalaamo-asteelle ja niin tulee nykyisellekin käymään kunhan saadaan tarpeeksi kilometrejä autolle (nyt vasta mittarissa 450k). Radiosta aikanaan kun kuulin tuon Transit-mies-kipaleen niin pakkohan se CD oli mennä tilaamaan (kaikki muut biisit sillä CD:llä ihan syvältä).Shortie kirjoitti:Kaaheeta vääntöä![]()
Ransussa on muuten samanlainen ohjaus kuin k-koppasissa nelikko letukoissa.
Omaan Cherokeehen tulossa lähiviikkoina 4.5" korotussarja kaiken maailman säädettävillä tangoilla tuon nykyisen 3"-korotuksen tilalle (ei tällä hetkellä muita muutoksia alustassa kuin pelkästään tuo korotus OME:n 2" korottavalla jousisarjalla, 44mm korottavilla uretaanipuslilla etuvietereiden yhteyteen ja n. 1" korottavilla pidemmillä takariipukkeilla). Kohta sitten tarkastellaan miten tuo ohjaus muuttuu / käyttäytyy ja aiheuttaako jatkotoimenpiteitä.
MH
Onko mitään halvempaa keinoa saada cross over ohjaus toteutettua?
Ja transitissa on niin hyvä ohjaus kuin lehtijousitetussa jäykkä akselisessa voi olla, maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä.
Alustan säätöön on mielenkiintoista paneutua sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen, yleensä maallikolle helpointa olisi kuitenkin jos säätö mahdollisuudet rajoittuisivat aurauksen säätöön.
Ja transitissa on niin hyvä ohjaus kuin lehtijousitetussa jäykkä akselisessa voi olla, maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä.
Alustan säätöön on mielenkiintoista paneutua sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen, yleensä maallikolle helpointa olisi kuitenkin jos säätö mahdollisuudet rajoittuisivat aurauksen säätöön.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Kertokaa nyt edes, missä vuosimalleissa (Transiitto) tuo paras ohjaus on ollut.mikkotapani kirjoitti:Auts, tuo sattui!Shortie kirjoitti:maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä..
..ja tuokaa mielellään vielä kokeiluun. Kuulostaa niin ihmelaitokselta tuo Transit, että täytyy saada kokea se itse

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Jeep on aina Jeep.
-Oliko siinä transvestissä nelivetoa, lukkoa etuperässä...?Shortie kirjoitti:maailman paras se ei silti ole sillä mikä riittää transittiin ei välttämättä enää jeepissä olekkaan hyvä..

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Ei täällä edes mietitä muita merkkejä
Jos miettiikin niin on väärässä paikassa.
Ja minä lopetan heti viritelmien tekemisen itse kun joku suostuu maksamaan mulle ne valmiit pomminkestävät akselit kaikilla herkuilla,
rahamiehet ottakoot yv:llä niin laitan tilinumeron tuleen jonne saa ylimääräiset eurot työntää
Täällä korjataan vain sitä tosiasiaa että moni uuden jeepin ostajista tekee sen pönkittääkseen egoaan, ei päästäkseen ajamaan "mahdottomissa" paikoissa.
Ransitista sen verta että puhutaan niistä jeesuksen vanhoista joissa edessä on vielä jäykkä akseli, ja jotka jostain syystä on hävinnyt katukuvasta

Ja minä lopetan heti viritelmien tekemisen itse kun joku suostuu maksamaan mulle ne valmiit pomminkestävät akselit kaikilla herkuilla,
rahamiehet ottakoot yv:llä niin laitan tilinumeron tuleen jonne saa ylimääräiset eurot työntää

Täällä korjataan vain sitä tosiasiaa että moni uuden jeepin ostajista tekee sen pönkittääkseen egoaan, ei päästäkseen ajamaan "mahdottomissa" paikoissa.
Ransitista sen verta että puhutaan niistä jeesuksen vanhoista joissa edessä on vielä jäykkä akseli, ja jotka jostain syystä on hävinnyt katukuvasta

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.