Nopea joutokäynti?
Nopea joutokäynti?
Onko kenellään tietoa saako tähän mersu koneiseen ns. nopeata joutokäyntiä? Vaikka jonkin napin taakse.
Olis hyvä kun käyttää lämmityskäyttöä. Varsinkin näin talvisaikaan.
Vai ainoa vaihtoehto palikka tai harjanvarsi kaasupolkimen ja kojelaudan väliin?
se kyl toimii,,,,,,:)
Olis hyvä kun käyttää lämmityskäyttöä. Varsinkin näin talvisaikaan.
Vai ainoa vaihtoehto palikka tai harjanvarsi kaasupolkimen ja kojelaudan väliin?
se kyl toimii,,,,,,:)
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Ryyppyä vailla.
-Eikö siinä ole ryyppyä? 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Ryypyt on vaan tosiaankin hanskalootassa
Tuossa kakkosautossa, Chevy pikappi 6.5 td, on nopea joutokäynti napin takana. Kierrokset nousee noin 1200rpm. Mielestäni hyvä värkki kun jättää lämmityskäynnille aamuisin .
Tässä cherokeessa mora toimii aika hyvin,tosin tarkka laittaa. Noo,pitää kehitellä....


Tuossa kakkosautossa, Chevy pikappi 6.5 td, on nopea joutokäynti napin takana. Kierrokset nousee noin 1200rpm. Mielestäni hyvä värkki kun jättää lämmityskäynnille aamuisin .
Tässä cherokeessa mora toimii aika hyvin,tosin tarkka laittaa. Noo,pitää kehitellä....

Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Käsikaasuja saa kyl erillisinä sarjoina. Joskus ryyppyvaijerillaki tullu tehtyä mutta uudemmat sähköiset kaasupolkimet ei yleensä tykkää. Tietokone luulee että kaasu o juminu tms. ja tippuu tyhjäkäynnille.
VDO Pedal Interface on esim. yksi. taitaa vaan olla jo sarjalla useampi satku hintaa + asennus (täytyy ohjelmoida autoon sopivaksi tietokoneella)
Tuo tulee kaasupolkimen ja moottorin ohjainlaitteen väliin.
VDO Pedal Interface on esim. yksi. taitaa vaan olla jo sarjalla useampi satku hintaa + asennus (täytyy ohjelmoida autoon sopivaksi tietokoneella)
Tuo tulee kaasupolkimen ja moottorin ohjainlaitteen väliin.
kozel@ircnet
Hommaa kunnollinen webasto tai kiertopumpullinen lämmitin, tuo kylmänä tyhjän huudattamine kuluttaa vain konetta turhaan
Sitten tullaan kitiseen korjaamoille että minun auto viallinen kun se on kylmänä kiusattu rikki.
Äläkä vingu että ne on kalliita ja hankalia, kun on hommannut diesel jeepin niin on hyväksynyt sen tosiasian että niiden kanssa elämä on kallista, hankalaa ja joskus voi palellakkin

Äläkä vingu että ne on kalliita ja hankalia, kun on hommannut diesel jeepin niin on hyväksynyt sen tosiasian että niiden kanssa elämä on kallista, hankalaa ja joskus voi palellakkin

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Anteeksi töykeästä sävystä
En tarkoittanut loukata.
En vain näe mitään järkeä huudattaa konetta turhaan jos on mahdollista lämmittää muuten.
Kunnon akku ja wepastolla kone lämpimäksi, ennen ajoon lähtöä nortin mittainen käyttö ja liikenteeseen.
Perustele miksi joutokäynnillä pitää lämmittää konetta jos on vaihtoehtoja.
Siihen asti vikisen

En vain näe mitään järkeä huudattaa konetta turhaan jos on mahdollista lämmittää muuten.
Kunnon akku ja wepastolla kone lämpimäksi, ennen ajoon lähtöä nortin mittainen käyttö ja liikenteeseen.
Perustele miksi joutokäynnillä pitää lämmittää konetta jos on vaihtoehtoja.
Siihen asti vikisen

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Hyvää uutta vuotta sinne Lappiin myös.
Ei tietenkään ole kyseessä mikään koneen huudatus. Vaan kevyt fast idle.
Mielestäni tuo ´´hidas´´ eli normaali tyhjäkäynti on ölhynkierron kantilta huono. Ainakin ennen tahtoi jäädä yläkerta huonolle voitelulle.
Mutta myös automaattiloota tykkää lähteä mukavammin ,kun on hiukan käytelty ennen lähtöä. Varsinkin jos on oikein kunnon pakkaset.
Mitäs tässä muuta,tykkään vaan lähteä mahdollisimman mukavasti,myös kylmillä.
Letukka muutoin nostaa hiukan kierroksia kylmänä ,jo alunperinkin. Mutta tuntuu jäävän pois jos käyttää webastoa tai lohkolämmitintä.
Ei tietenkään ole kyseessä mikään koneen huudatus. Vaan kevyt fast idle.
Mielestäni tuo ´´hidas´´ eli normaali tyhjäkäynti on ölhynkierron kantilta huono. Ainakin ennen tahtoi jäädä yläkerta huonolle voitelulle.
Mutta myös automaattiloota tykkää lähteä mukavammin ,kun on hiukan käytelty ennen lähtöä. Varsinkin jos on oikein kunnon pakkaset.
Mitäs tässä muuta,tykkään vaan lähteä mahdollisimman mukavasti,myös kylmillä.
Letukka muutoin nostaa hiukan kierroksia kylmänä ,jo alunperinkin. Mutta tuntuu jäävän pois jos käyttää webastoa tai lohkolämmitintä.
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Oikeassa olet, en itse edes ajatellut automaatin osuutta
Näin käy kun on vain manuaaleja omissa romuissa.
Mielessä oli tuo öljynpaineen puutteen aiheuttama kuluminen.
Oma ajatus näköjään oli hieman hämärässä kun viikon on ajanut trakorilla jossa huippu kierrokset on 1900
tuntui 1200 tyhjänä isolta määrältä.
http://www.traktorimies.fi/tuote/14687/ ... -mf340-399
Tuo tuote on ihan eri hommaan tarkoitettu mutta tuon tyyppistä ymmärtääkseni haet?
Traktori puolella on noita mekaanisia ratkaisuja kiitettävästi tarjolla
Oletko kokeillut vanhaa kikkaa ja laittanut pahvia jäähdyttimen eteen?
Nopeuttaa lämpeämistä huomattavasti vaikka roikan nokasta lähettäskin.
http://www.mersuforum.net/
Tuolta olen löytänyt apua omiin mersun tekniikkaan liittyviin ongelmiin.
Toivottavasti linkeistä olisi jotain apua edes.

Näin käy kun on vain manuaaleja omissa romuissa.
Mielessä oli tuo öljynpaineen puutteen aiheuttama kuluminen.
Oma ajatus näköjään oli hieman hämärässä kun viikon on ajanut trakorilla jossa huippu kierrokset on 1900

http://www.traktorimies.fi/tuote/14687/ ... -mf340-399
Tuo tuote on ihan eri hommaan tarkoitettu mutta tuon tyyppistä ymmärtääkseni haet?
Traktori puolella on noita mekaanisia ratkaisuja kiitettävästi tarjolla
Oletko kokeillut vanhaa kikkaa ja laittanut pahvia jäähdyttimen eteen?
Nopeuttaa lämpeämistä huomattavasti vaikka roikan nokasta lähettäskin.
http://www.mersuforum.net/
Tuolta olen löytänyt apua omiin mersun tekniikkaan liittyviin ongelmiin.
Toivottavasti linkeistä olisi jotain apua edes.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tuota mersufoorumia en muistanutkaan. Täytyypä tutustua.
Pitää tutkailla .onko mahkuja laittaa mekaaninen vaijeri nätisti. Saattaa olla pieni probleemä ,kun sähköinen poljin.
Maskin peitto tai suoja on kyllä hyvä homma. En ole vielä tuohon sellaista laitellut. Muissa vehkeissä kyllä.
Tuossa GC mallissa kaksiosainen tuo maskin aukko. Varmaan tuon alimmaisen aukon voi huoletta talveksi laittaa umpeen. Yläosaan sitten joku ´´säädettävä´´ suoja.
Uskon että hyvä idea tuo maskin suoja ,koska ei ole ajossakaan ihan kaikkein lämpöisin matkustamo. Jos olisin nainen ,voisin pitää minkkiturkkia ,niin kuin kaikki naiset jotka istuvat mersussa

Pitää tutkailla .onko mahkuja laittaa mekaaninen vaijeri nätisti. Saattaa olla pieni probleemä ,kun sähköinen poljin.
Maskin peitto tai suoja on kyllä hyvä homma. En ole vielä tuohon sellaista laitellut. Muissa vehkeissä kyllä.
Tuossa GC mallissa kaksiosainen tuo maskin aukko. Varmaan tuon alimmaisen aukon voi huoletta talveksi laittaa umpeen. Yläosaan sitten joku ´´säädettävä´´ suoja.
Uskon että hyvä idea tuo maskin suoja ,koska ei ole ajossakaan ihan kaikkein lämpöisin matkustamo. Jos olisin nainen ,voisin pitää minkkiturkkia ,niin kuin kaikki naiset jotka istuvat mersussa


Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455081/a ... ettix-vko1
Tuollaista kannattaa harkita akkuun jos tulee paljon pätkäajoa, lämmin akku ottaa virtaa vastaan paljon paremmin kuin kylmä.
Defalla on ylläpitolatureita jotka kytketään lohkolämmittimen kanssa samoihin johtoihin.
Ja joka toimii aina kun autoa pidetään lokilämmittimessä, pätkäajossa akku ei aina ehdi latautua kunnolla.
Omaan käyttikseen olen pahvin laittanut ihan jäähdyttimeen kiinni.
Eräs vanhempi asentaja neuvoi laittamaan pahvin niin että se tulee koko jäähdyttäjän alalle ja reijittämään sen tasaisesti,
Ropellin siipien kohdalla tasaisuus oli kuulemma tärkeää siksi että siivet voivat taipua ja osua jäähdyttimeen jos ilmavirta ei ole tasainen.
Ja reikien kanssa on toivoa että ylikuumentumista ei tapahtuisi niin helposti.
Tymäkämpää termostaattia ei kannata laittaa sillä silloin kansi voi tykätä huonoa.
Viimeksi kun jojotan liikkeessä kävin niin siellä oli iso laari keulaan asennettavia viimasuojia.
Nykyautot on tehty niin pieniruokasiksi että hukkalämpöä ei kauheasti pääse syntymään, ja tehtaatkin tarjoavat lääkkeeksi keulan tukkimista.
Minulle ohjeisti rekkaa ikänsä ajanut äijä että autossa kannattaa olla aina niin paljon vaatetta mukana että jos jää tien varteen millä kelillä vain niin ei palellu.
Pilkkihaalari on hyvä keksintö olla mukana
eikä vie paljon tilaa.
Ps mossessa tuollainen säädettävä viimasuoja oli vakiona
Tuollaista kannattaa harkita akkuun jos tulee paljon pätkäajoa, lämmin akku ottaa virtaa vastaan paljon paremmin kuin kylmä.
Defalla on ylläpitolatureita jotka kytketään lohkolämmittimen kanssa samoihin johtoihin.
Ja joka toimii aina kun autoa pidetään lokilämmittimessä, pätkäajossa akku ei aina ehdi latautua kunnolla.
Omaan käyttikseen olen pahvin laittanut ihan jäähdyttimeen kiinni.
Eräs vanhempi asentaja neuvoi laittamaan pahvin niin että se tulee koko jäähdyttäjän alalle ja reijittämään sen tasaisesti,
Ropellin siipien kohdalla tasaisuus oli kuulemma tärkeää siksi että siivet voivat taipua ja osua jäähdyttimeen jos ilmavirta ei ole tasainen.
Ja reikien kanssa on toivoa että ylikuumentumista ei tapahtuisi niin helposti.
Tymäkämpää termostaattia ei kannata laittaa sillä silloin kansi voi tykätä huonoa.
Viimeksi kun jojotan liikkeessä kävin niin siellä oli iso laari keulaan asennettavia viimasuojia.
Nykyautot on tehty niin pieniruokasiksi että hukkalämpöä ei kauheasti pääse syntymään, ja tehtaatkin tarjoavat lääkkeeksi keulan tukkimista.
Minulle ohjeisti rekkaa ikänsä ajanut äijä että autossa kannattaa olla aina niin paljon vaatetta mukana että jos jää tien varteen millä kelillä vain niin ei palellu.
Pilkkihaalari on hyvä keksintö olla mukana

Ps mossessa tuollainen säädettävä viimasuoja oli vakiona

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.