WJ automaati-ilmastoinnin logiikka?
WJ automaati-ilmastoinnin logiikka?
Kertokaas viisaammat miten tuommosen 2002 4.7 WJ:n automaatti-ilmastoinnin (AZC) pitäisi toimia?
Meikäläisellä tuo tekee niin, että kun kääntää huurteenpoistolle tai puolet lasille/ puolet jaloille asentoon, niin kompura lähtee päälle. (ihan riippumatta onko A/C napissa valo vai ei) Muilla asennoilla kompressori ei lähde pyörimään, ellei erikseen paina A/C nappia.
Puhallus on ollut manuaalilla. Sinänsähän tuo on ihan loogista että huurteen poistossa kompressori pyörii, mutta kun ulkona on 14 astetta pakkasta...
Ainakaan missään aikaisemmin omistamassani kulkineessa kompressori ei ole lähtenyt käyntiin jos on pakkasta näinkin paljon.
Eli kuuluuko tuon toimiakin noin?
Meikäläisellä tuo tekee niin, että kun kääntää huurteenpoistolle tai puolet lasille/ puolet jaloille asentoon, niin kompura lähtee päälle. (ihan riippumatta onko A/C napissa valo vai ei) Muilla asennoilla kompressori ei lähde pyörimään, ellei erikseen paina A/C nappia.
Puhallus on ollut manuaalilla. Sinänsähän tuo on ihan loogista että huurteen poistossa kompressori pyörii, mutta kun ulkona on 14 astetta pakkasta...
Ainakaan missään aikaisemmin omistamassani kulkineessa kompressori ei ole lähtenyt käyntiin jos on pakkasta näinkin paljon.
Eli kuuluuko tuon toimiakin noin?
"A turbo is God's way of saying there isn't enough cylinders"
Niin jäi äsken tuossa sanomatta, että kyseessä on Overland-malli, jossa tuntuu olevan vakiona paljon kaikkea. (mm. murheita) Mistäs kohtaa tuon voi katsoa löytyykö ko. anturi?
Kyllä tuo jostain ainakin jotain lämpötilatietoja osaa kaivaa kun kattokonsolissa näyttää hyvinkin tarkasti ulkolämpötilaa.
Kyllä tuo jostain ainakin jotain lämpötilatietoja osaa kaivaa kun kattokonsolissa näyttää hyvinkin tarkasti ulkolämpötilaa.
JAMANT kirjoitti:Ei oo kaikissa sitä lämpöanturia siellä kennon luona, joten ei se välttämättä tiedä ulkolämpötilaa...
"A turbo is God's way of saying there isn't enough cylinders"
sitä funtsinu olen itekkin vaikka olis kuinka kylmä ni kompura pyörii just tossa tuulilasipuhalluksessa,ite oon nypänny paineanturin päästä piuhan irti ni ei pyöri enään,tosin näillä keleillä sitä saa olla nyppimässä yhtenään... -15 ja seuraavana päivänä nollan pinnassa..tätä tää etelä suomen talvi. 

WJ 4.7 -99 LMD + 2" korotus ja muuta pientä härpäkettä
Kirkkaat lasit...
-Miksi pitää nyppiä piuhoja irti?knowledge kirjoitti:sitä funtsinu olen itekkin vaikka olis kuinka kylmä ni kompura pyörii just tossa tuulilasipuhalluksessa,ite oon nypänny paineanturin päästä piuhan irti ni ei pyöri enään,tosin näillä keleillä sitä saa olla nyppimässä yhtenään... -15 ja seuraavana päivänä nollan pinnassa..tätä tää etelä suomen talvi.


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Ulkolämpötila tulee maskin takaa, ulkolämpöanturilta, mutta kertooko se sen tiedon lämmityslaitteelle?? Lämmityslaitteen koteloon menee yksi johtosarja näkyvillä, kun tietää mitä etsiä, näkee kun ottaa hanskalokeron pois... Lämmityslaitteesta vois katsoa vikakoodit, jos vaikka olis lämpöanturi viallinen...Hybridi kirjoitti:Niin jäi äsken tuossa sanomatta, että kyseessä on Overland-malli, jossa tuntuu olevan vakiona paljon kaikkea. (mm. murheita) Mistäs kohtaa tuon voi katsoa löytyykö ko. anturi?
Kyllä tuo jostain ainakin jotain lämpötilatietoja osaa kaivaa kun kattokonsolissa näyttää hyvinkin tarkasti ulkolämpötilaa.
JAMANT kirjoitti:Ei oo kaikissa sitä lämpöanturia siellä kennon luona, joten ei se välttämättä tiedä ulkolämpötilaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Mitä mulla oli -99 XJ, niin siinä lähti kompura päälle melkein -20°C pakkasessa, mutta pyöri kerrallaan vain n. 5 sekuntia ja sitten n. 20-30sek tauko. Ja tämä nimenomaan silloin, kun puhallus oli tuulilasille.
Sen sijaan -94 ZJ:ssä ei kompura pyörinyt ollenkaan alle +10°C lämmöissä, joissa olisi syksyllä ja ehkä talvellakin saanut pyöriä edes vähän ikkunoiden huurteenpoistoa varten.
Jos se jää päälle pidemmäksi aikaa kuin tuo 5s, niin sitten on varmaan jo vikaa ja alkaa ilmastoinnin osat ottaa jäätä pintaan.
Sen sijaan -94 ZJ:ssä ei kompura pyörinyt ollenkaan alle +10°C lämmöissä, joissa olisi syksyllä ja ehkä talvellakin saanut pyöriä edes vähän ikkunoiden huurteenpoistoa varten.
Jos se jää päälle pidemmäksi aikaa kuin tuo 5s, niin sitten on varmaan jo vikaa ja alkaa ilmastoinnin osat ottaa jäätä pintaan.
Raha ja romut rauhottaa.
Kävin ajelemassa parinkymmenen minuutin lenkin. Lyö kyllä jäähän putkia ihan kivasti. Tällä kertaa oli pakkasta 16 astetta.
Vikakoodeja puskee seuraavasti:
20 = AI (Recirc) door travel too large
46 = AI (Recirc) motor was not responding
(jos nuo nyt oikein onnistuin googlettamaan)
Seurasin tuota äsken pihalla viitisen minuuttia lämppärin ollessa huurteenpoistolla, niin kyllä tuo kompressori pyöri ainakin koko sen ajan.
Vikakoodeja puskee seuraavasti:
20 = AI (Recirc) door travel too large
46 = AI (Recirc) motor was not responding
(jos nuo nyt oikein onnistuin googlettamaan)
Seurasin tuota äsken pihalla viitisen minuuttia lämppärin ollessa huurteenpoistolla, niin kyllä tuo kompressori pyöri ainakin koko sen ajan.
"A turbo is God's way of saying there isn't enough cylinders"