Jeep Cherokee Kj lämpötilan säädin venttiili?
Lämmöt Cherokee liberty 2.8 CRD -05
Moi,
Lämpö ongelmii täälläkin, uutena jeepin omistajana karmee aamuherätys!
Pakkasta oli kyseisenä aamuna -20, ei meinannu lähtee käyntiin tunnin lohkon jälkeen, automaattilaatikko yritti ajoon lähdettyä risteyksessä ollessa vaan mennä eteenpäin...
Ja lämmöt ei pakkasilla nouse kuin alle 2/4 osaa, nyt kun plussalla ni just sen 2/4 osaa..
Autohuolto pispalassa nurmijärvellä sanoivat, ei mitään vikaa termarissa....
No &%¤%&(!! jossakin kyllä vikaa on ja paljon..
Autolla on ajettu nyt 236tkm takapään puslat joutuu vaihtaa.. Auto on muuten huolettu hyvin... Olen foorumii selaillu ja löytänykki selityksii ja vinkkejä näihin vikoihin..
Onnex tämmösii foorumeit nykyään on!!
Lämpö ongelmii täälläkin, uutena jeepin omistajana karmee aamuherätys!
Pakkasta oli kyseisenä aamuna -20, ei meinannu lähtee käyntiin tunnin lohkon jälkeen, automaattilaatikko yritti ajoon lähdettyä risteyksessä ollessa vaan mennä eteenpäin...
Ja lämmöt ei pakkasilla nouse kuin alle 2/4 osaa, nyt kun plussalla ni just sen 2/4 osaa..
Autohuolto pispalassa nurmijärvellä sanoivat, ei mitään vikaa termarissa....
No &%¤%&(!! jossakin kyllä vikaa on ja paljon..
Autolla on ajettu nyt 236tkm takapään puslat joutuu vaihtaa.. Auto on muuten huolettu hyvin... Olen foorumii selaillu ja löytänykki selityksii ja vinkkejä näihin vikoihin..
Onnex tämmösii foorumeit nykyään on!!
Re: Lämmöt Cherokee liberty 2.8 CRD -05
-Suuttimien ohivuotomittaus ja polttoainepuolen koeponnistaisintalents kirjoitti:Moi,
Lämpö ongelmii täälläkin, uutena jeepin omistajana karmee aamuherätys!
Pakkasta oli kyseisenä aamuna -20, ei meinannu lähtee käyntiin tunnin lohkon jälkeen, automaattilaatikko yritti ajoon lähdettyä risteyksessä ollessa vaan mennä eteenpäin...
Ja lämmöt ei pakkasilla nouse kuin alle 2/4 osaa, nyt kun plussalla ni just sen 2/4 osaa..
Autohuolto pispalassa nurmijärvellä sanoivat, ei mitään vikaa termarissa....
No &%¤%&(!! jossakin kyllä vikaa on ja paljon..
Autolla on ajettu nyt 236tkm takapään puslat joutuu vaihtaa.. Auto on muuten huolettu hyvin... Olen foorumii selaillu ja löytänykki selityksii ja vinkkejä näihin vikoihin..
Onnex tämmösii foorumeit nykyään on!!
-Hehkujen toiminta tarkastaa
-Automaatin ja muutenkin voimansiirron öljynvaihto (omassa oli ostettaessa vain etuperässä oikeat öljyt. Jopa moottoriin oli autokorjaamo laittanu väärät öljyt edellisen omistajan aikana.
-Mitenkähän ovat termostaatin testannu? Tuossa 2.5 CRD -02 koneessa jo sama vaihtaa se termostaatti siinä vaiheessa kun purkaa sen irti.
kozel@ircnet
Voi olla lämpöanturissa heittoa myös. Jos siinä on heittoa niin se vaikuttaa myös hehkutukseen. Anturille on yleensä korjausohjeissa annettu kartta että missä lämpötilassa on mikäkin vastusarvo oikein. Tosin testerillä ja lämpömittarilla näkee isomman skaalan.
Esim. voi olla että anturi menee oikosiin välillä +15c/+30c jonka ulkopuolella saattaa normaalisti toimia. Lämpömittarissahan tätä ei näe vaan vikakoodina ehkä. Tai sitten anturi näyttää lukemaa mutta se voi olla 10-20cm sivussa. Tällöin ohjaus esim. -10c lämpötilassa näkee moottorin 0c lämpöisenä-
Mutta tuo että lohkon kyljestä mitattu lämpötila ni vähän epämääräinen mittaus termarin toiminnasta. Se kun ajaa moottorin lämpimäksi ja hallissa mittaa (ja millä mittaa ja mistä mittaa) niin moottoritilassa voi tulla virheellinen lämpötila kun siellä on esim. pakosarja joka lämmittää paikkoja kun ajoviima ja veden kierto poistetaan.
Omassa oli termari entinen kun ihmettelin että jäi vajaaks lämmöt. Ei noin paljoa vajaaksi kuin sulla mutta...
Esim. voi olla että anturi menee oikosiin välillä +15c/+30c jonka ulkopuolella saattaa normaalisti toimia. Lämpömittarissahan tätä ei näe vaan vikakoodina ehkä. Tai sitten anturi näyttää lukemaa mutta se voi olla 10-20cm sivussa. Tällöin ohjaus esim. -10c lämpötilassa näkee moottorin 0c lämpöisenä-
Mutta tuo että lohkon kyljestä mitattu lämpötila ni vähän epämääräinen mittaus termarin toiminnasta. Se kun ajaa moottorin lämpimäksi ja hallissa mittaa (ja millä mittaa ja mistä mittaa) niin moottoritilassa voi tulla virheellinen lämpötila kun siellä on esim. pakosarja joka lämmittää paikkoja kun ajoviima ja veden kierto poistetaan.
Omassa oli termari entinen kun ihmettelin että jäi vajaaks lämmöt. Ei noin paljoa vajaaksi kuin sulla mutta...
kozel@ircnet
Joo täytyy tutkiskella jeeppiä, sen verran tossa sain liikkeen
kanssa aikaseks että maksavat termarin vaihdon.
Niin sanotusti laitoin faktat tiskiin lämmön suhteen..
Katotaan ens viikon jälkeen et miten lämpöjen kanssa käy??!!
Pikku pakkasetki alkaa taas.. Pikkuhiljaa jos sais näitä "vikoja"'tästä parsittuu vähemmäksi ni hyvä ois..
Joo ölyhuolto onkin sitten tässä seuraavana edessä, toi laatikko kuiteski
on se seuraavana tzekata.
Et miks kylmänä yrittää eteenpäin niin voimakkaasti risteyksessä..
Uuden opetteluu kun autokin on outo itselle, kiitoksia vinkkejä
ja apuja antaneille..
kanssa aikaseks että maksavat termarin vaihdon.
Niin sanotusti laitoin faktat tiskiin lämmön suhteen..
Katotaan ens viikon jälkeen et miten lämpöjen kanssa käy??!!
Pikku pakkasetki alkaa taas.. Pikkuhiljaa jos sais näitä "vikoja"'tästä parsittuu vähemmäksi ni hyvä ois..
Joo ölyhuolto onkin sitten tässä seuraavana edessä, toi laatikko kuiteski
on se seuraavana tzekata.
Et miks kylmänä yrittää eteenpäin niin voimakkaasti risteyksessä..
Uuden opetteluu kun autokin on outo itselle, kiitoksia vinkkejä
ja apuja antaneille..
Kylmänä ottaa kiinni...
Itse en pitäisi (enkä pidä) vaihdetta päällä liikennevaloissa tai pitempään seisoessa, ei varmaan tykkää hyvää laatikkokaan kun kuitenkin olisi kokoajan menossa eteenpäin...
Kylmänähän vaihteiston menohalut korostuu, ennen kuin lämpiää ja alkaa toimia normaalisti...
-Öölit kaikki vaihtoon niin tietää kaiken olevan kunnossa. JAMANT vaihteli mun Jeeppiin, on huolettomampaa kun tietää olevan oikeat öljyt ja oikeat määrät.

Kylmänähän vaihteiston menohalut korostuu, ennen kuin lämpiää ja alkaa toimia normaalisti...

-Öölit kaikki vaihtoon niin tietää kaiken olevan kunnossa. JAMANT vaihteli mun Jeeppiin, on huolettomampaa kun tietää olevan oikeat öljyt ja oikeat määrät.

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Huomasitko tämän ketjun, kakskasi-KJ :ssä on samaa ongelmaa ja on korjattavissa:
viewtopic.php?t=4039
Löytyy noin puolivälistä ketjua eteenpäin (30.6 kohdalta)
viewtopic.php?t=4039&postdays=0&postorder=asc&start=26
viewtopic.php?t=4039
Löytyy noin puolivälistä ketjua eteenpäin (30.6 kohdalta)
viewtopic.php?t=4039&postdays=0&postorder=asc&start=26
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Hei,
Kiitos linkistä, joo näin sen tossa aikasemmin oli jo unohtunut...
Tämmöstä hierontaa ja säätöö tämä nyt sit näyttää olevan, jokaisella
merkillä omat kujeensa...
Vielä tässä odotan maahantuojan kommenttii takapaan puslien osalta,
ne menee jokatapauksessa vaihtoon.
Katotaan nyt kuka sit maksaa, termarin vaihto meni autoliikkeen piikkiin..
Ilmeisesti ootte noi takaiskarit vaihtanu bilstenin B6:n?? Ei toi nyt ihan
mahdoton "lulla" oo, mut ehkä vähän jämäkämpi alusta sais olla...
Kiitos linkistä, joo näin sen tossa aikasemmin oli jo unohtunut...
Tämmöstä hierontaa ja säätöö tämä nyt sit näyttää olevan, jokaisella
merkillä omat kujeensa...
Vielä tässä odotan maahantuojan kommenttii takapaan puslien osalta,
ne menee jokatapauksessa vaihtoon.
Katotaan nyt kuka sit maksaa, termarin vaihto meni autoliikkeen piikkiin..
Ilmeisesti ootte noi takaiskarit vaihtanu bilstenin B6:n?? Ei toi nyt ihan
mahdoton "lulla" oo, mut ehkä vähän jämäkämpi alusta sais olla...