Jeep Cherokee Kj lämpötilan säädin venttiili?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Hunter » 08.01.2015. 22:00

Tuli pakkaaset ja ja isoo vilu jeepulan hytissä.
Tästä suivaantuneena tilasin kennonvaihtoon ajan ja nyt on taas ku sauna jos
vääntää potikan punaiselle ja törkkää vielä eberinki tulille. No kyllä mä vuoden tämän
asian kans kamppasinkin.

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Lämmöt Cherokee liberty 2.8 CRD -05

Viesti Kirjoittaja talents » 17.01.2015. 8:16

Moi,

Lämpö ongelmii täälläkin, uutena jeepin omistajana karmee aamuherätys!
Pakkasta oli kyseisenä aamuna -20, ei meinannu lähtee käyntiin tunnin lohkon jälkeen, automaattilaatikko yritti ajoon lähdettyä risteyksessä ollessa vaan mennä eteenpäin...
Ja lämmöt ei pakkasilla nouse kuin alle 2/4 osaa, nyt kun plussalla ni just sen 2/4 osaa..
Autohuolto pispalassa nurmijärvellä sanoivat, ei mitään vikaa termarissa....
No &%¤%&(!! jossakin kyllä vikaa on ja paljon..
Autolla on ajettu nyt 236tkm takapään puslat joutuu vaihtaa.. Auto on muuten huolettu hyvin... Olen foorumii selaillu ja löytänykki selityksii ja vinkkejä näihin vikoihin..
Onnex tämmösii foorumeit nykyään on!!

JuhaE
Viestit: 12
Liittynyt: 02.09.2013. 17:44
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja JuhaE » 17.01.2015. 9:40

termari vaihtoon .
Jeep Cherokee 2.8crd sport*star

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Viesti Kirjoittaja talents » 17.01.2015. 10:13

Joo, eka vaan autoliike lupasi termarin vaihdon maksaa... Nyt eivät, kun
huoltopaikassa väittivät termarin toimivan!!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Lämmöt Cherokee liberty 2.8 CRD -05

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.01.2015. 10:15

talents kirjoitti:Moi,

Lämpö ongelmii täälläkin, uutena jeepin omistajana karmee aamuherätys!
Pakkasta oli kyseisenä aamuna -20, ei meinannu lähtee käyntiin tunnin lohkon jälkeen, automaattilaatikko yritti ajoon lähdettyä risteyksessä ollessa vaan mennä eteenpäin...
Ja lämmöt ei pakkasilla nouse kuin alle 2/4 osaa, nyt kun plussalla ni just sen 2/4 osaa..
Autohuolto pispalassa nurmijärvellä sanoivat, ei mitään vikaa termarissa....
No &%¤%&(!! jossakin kyllä vikaa on ja paljon..
Autolla on ajettu nyt 236tkm takapään puslat joutuu vaihtaa.. Auto on muuten huolettu hyvin... Olen foorumii selaillu ja löytänykki selityksii ja vinkkejä näihin vikoihin..
Onnex tämmösii foorumeit nykyään on!!
-Suuttimien ohivuotomittaus ja polttoainepuolen koeponnistaisin
-Hehkujen toiminta tarkastaa
-Automaatin ja muutenkin voimansiirron öljynvaihto (omassa oli ostettaessa vain etuperässä oikeat öljyt. Jopa moottoriin oli autokorjaamo laittanu väärät öljyt edellisen omistajan aikana.
-Mitenkähän ovat termostaatin testannu? Tuossa 2.5 CRD -02 koneessa jo sama vaihtaa se termostaatti siinä vaiheessa kun purkaa sen irti.
kozel@ircnet

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Viesti Kirjoittaja talents » 17.01.2015. 10:51

Hei,

Olivat mitanneet muistaakseni lohkonkyljestä koeajon jälkeen lämpimässä hallissa et toimii..
Ja lämpöviisari ei toisiaankaan nouse edes yli 2/4 osaa,'vaik ajaa 100 km..
Pakkasilla -10 ei sit nouse edes sitäkään vaan jää ton alle..
Siinä meni nyt sit liikkeen maksama termarin vaihto..

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.01.2015. 11:30

Voi olla lämpöanturissa heittoa myös. Jos siinä on heittoa niin se vaikuttaa myös hehkutukseen. Anturille on yleensä korjausohjeissa annettu kartta että missä lämpötilassa on mikäkin vastusarvo oikein. Tosin testerillä ja lämpömittarilla näkee isomman skaalan.
Esim. voi olla että anturi menee oikosiin välillä +15c/+30c jonka ulkopuolella saattaa normaalisti toimia. Lämpömittarissahan tätä ei näe vaan vikakoodina ehkä. Tai sitten anturi näyttää lukemaa mutta se voi olla 10-20cm sivussa. Tällöin ohjaus esim. -10c lämpötilassa näkee moottorin 0c lämpöisenä-

Mutta tuo että lohkon kyljestä mitattu lämpötila ni vähän epämääräinen mittaus termarin toiminnasta. Se kun ajaa moottorin lämpimäksi ja hallissa mittaa (ja millä mittaa ja mistä mittaa) niin moottoritilassa voi tulla virheellinen lämpötila kun siellä on esim. pakosarja joka lämmittää paikkoja kun ajoviima ja veden kierto poistetaan.

Omassa oli termari entinen kun ihmettelin että jäi vajaaks lämmöt. Ei noin paljoa vajaaksi kuin sulla mutta...
kozel@ircnet

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Viesti Kirjoittaja talents » 17.01.2015. 12:29

Joo täytyy tutkiskella jeeppiä, sen verran tossa sain liikkeen
kanssa aikaseks että maksavat termarin vaihdon.
Niin sanotusti laitoin faktat tiskiin lämmön suhteen..
Katotaan ens viikon jälkeen et miten lämpöjen kanssa käy??!!
Pikku pakkasetki alkaa taas.. Pikkuhiljaa jos sais näitä "vikoja"'tästä parsittuu vähemmäksi ni hyvä ois..
Joo ölyhuolto onkin sitten tässä seuraavana edessä, toi laatikko kuiteski
on se seuraavana tzekata.
Et miks kylmänä yrittää eteenpäin niin voimakkaasti risteyksessä..
Uuden opetteluu kun autokin on outo itselle, kiitoksia vinkkejä
ja apuja antaneille..

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Kylmänä ottaa kiinni...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 17.01.2015. 12:44

Itse en pitäisi (enkä pidä) vaihdetta päällä liikennevaloissa tai pitempään seisoessa, ei varmaan tykkää hyvää laatikkokaan kun kuitenkin olisi kokoajan menossa eteenpäin... :roll:
Kylmänähän vaihteiston menohalut korostuu, ennen kuin lämpiää ja alkaa toimia normaalisti... :wink:
-Öölit kaikki vaihtoon niin tietää kaiken olevan kunnossa. JAMANT vaihteli mun Jeeppiin, on huolettomampaa kun tietää olevan oikeat öljyt ja oikeat määrät. 8)
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Viesti Kirjoittaja talents » 17.01.2015. 13:07

En kylmänä oo nyt sit pitänykkää vaihdetta päällä risteyksissä, sit vasta kun
on lämmennyt..
Huomioitu vaan tämä ominaisuus laatikossa.. Joka ei kyllä ole normaalia..

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 18.01.2015. 9:17

Huomasitko tämän ketjun, kakskasi-KJ :ssä on samaa ongelmaa ja on korjattavissa:
viewtopic.php?t=4039

Löytyy noin puolivälistä ketjua eteenpäin (30.6 kohdalta)
viewtopic.php?t=4039&postdays=0&postorder=asc&start=26
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

talents
Viestit: 6
Liittynyt: 07.01.2015. 21:48
Paikkakunta: Nukari

Viesti Kirjoittaja talents » 18.01.2015. 10:23

Hei,

Kiitos linkistä, joo näin sen tossa aikasemmin oli jo unohtunut...
Tämmöstä hierontaa ja säätöö tämä nyt sit näyttää olevan, jokaisella
merkillä omat kujeensa...
Vielä tässä odotan maahantuojan kommenttii takapaan puslien osalta,
ne menee jokatapauksessa vaihtoon.
Katotaan nyt kuka sit maksaa, termarin vaihto meni autoliikkeen piikkiin..
Ilmeisesti ootte noi takaiskarit vaihtanu bilstenin B6:n?? Ei toi nyt ihan
mahdoton "lulla" oo, mut ehkä vähän jämäkämpi alusta sais olla...

Kirjoita vastaus