Lähtötilanne oli se, että WJ:n cruise puuhaili omiaan matka-ajossa. Jos vaikka ajeli kantatiellä yhdeksää kymppiä, niin kierrokset sahasivat satunnaisesti 1500 ja 2200 välillä. Kierrokset nousivat sekunniksi-pariksi 2200 ja putosivat takaisin siihen mitä niiden piti olla. Ei mitään yhtymäkohtaa mäkiin tai mihinkään muuhunkaan. Kunhan sahasivat. Ei vaihtanut vaihdettakaan kun kierrokset seikkailivat.
Mitään vikakoodeja ei ollut ja ilman cruisea ajaessa kaasupoljin toimi täysin normaalisti.
Jostain ulkomaalaiselta foorumilta lueskelin, (en muista enää mistä) että asialla saattaa olla jotain tekemistä TPS:n kanssa ja päädyin puoliksi epätoivoissani vaihtamaan sen.
Kas... Cruise alkoi toimimaan. Nyt menee kuin tavarajuna. Kierrokset ei ämpyile yhtään mihinkään.
Tämä vaan lähinnä infona jos joku muu kärsii samoista oireista. Sitä en tiedä oliko tuo TPS joskus vaihdettu ja jos, niin kenen tekemä osa siellä oli. Nyt sinne vaihdettiin Moparin alkuperäisosa ja homma alkoi toimia.
Kärry on siis 2002 WJ 4.7 HO
TPS:n vaihto korjasi cruisen
TPS:n vaihto korjasi cruisen
"A turbo is God's way of saying there isn't enough cylinders"