Mulla on ollu Jeep ZJ vuodesta 2011 asti ja nyt viimeaikoina on tullut tehtyä yhtä sun toista remppaa.
Vaidoin tässä syksyllä yhteen menoon:
Pallonivelet ylös ja alas molemmille puolille
pyöränlaakeri/navat eteen molemmille puolille
Kallistuksen vakaajat tankoineen ja koripuslineen
Kaikki ylätukivarret puslineen
Kaikki vanhat peltiset alatukivarret korvasin 4x4 partsin HD varsilla
Täysin uudet v8 mallin ohjausvarret ja ohjausi-iskari
Takapanhardi puslitettu uusilla osilla.
Tehdasuusi ohjausimpukka on vaihdettu kesällä.
Iskarit ja jouset uusittu 80 000km sitten
Autossa on etuakselilla Jamantin HD trackbar puslilla
Kaiken tämän jälkeen vein auton ohjauskulmien säätöön ja ajettavuus parani todella paljon, mutta jäljelle jäi ikävän voimakas puoltaminen oikealle.
Kaikki pultit on jälkikiristetty 600km ajon jälkeen ja renkaat kierrätetty. Rengaspaineet on moneen kertaan säädetty kissojen ja koirien kanssa kohdilleen.
Onko tuo puoltaminen enemmänkin ominaisuus vai, että joku säätö ei ole aivan kohdillaan? Auto on siis kutoskoneinen ZJ -96 2 tuuman palikoilla korotettuna.
Etu alatukivarsissa on epäkeskopultit, mutta liekö niitä sitten laitettu säädöissä kohdilleen?
Eihän jeepistä rataohjusta saa tekemälläkään, mutta tuo puoltaminen jäi häiritsevästi kiusaamaan, kun muuten on ajoltaan kuin uusi.
Alkuperäiset osat oli 300 000 ajetut ja aika heikossa hapessa.
Tässä vielä arvot mitä paperilla luki rahastuksen jälkeen. Totesivat vain, että säätivät tehdasarvoihin.
Mitä mieltä muut jeepistit?
Etuakseli
Auraus: Vasen -0.06° oikea 0.18° kokonaisarvo 0.12°
Camber: vasen 0.10° oikea -0.16°
Caster: vasen 8.15° oikea 8.00°
Taka-akseli:
Auraus: vasen 0.00° oikea -0.30°
Camber: vasen -0.33° oikea -0.38°
Terv.
Tuusulan amatööri
